• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3854 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

دختران و پسران كاراته‌كا در صدر مسابقات آسيايي

كاتاي تيمي دختران ايران طلا آورد

 در شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني كاراته آسيا كه به ميزباني آستانه قزاقستان با حضور ۶۶۰ كاراته‌كا از ۲۷ كشور در حال برگزاري است، تيم ايران موفق شد در دو بخش نوجوانان و جوانان با كسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز مقتدرانه به مقام قهرماني دست يابد. ژاپن با ۶ طلا، ۴ نقره و ۶ برنز در مكان دوم قرار گرفت. قزاقستان با ۶ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز سوم شد.
اندونزي با يك طلا و يك نقره در مكان چهارم ايستاد. مالزي با ۴ نقره و ۳ برنز، قرقيزستان با ۲ نقره و يك برنز، عربستان با يك نقره و ۵ برنز، ازبكستان با يك نقره، هنگ‌كنگ با يك نقره و ۲ برنز، تايلند با يك نقره و يك برنز، تاجيكستان با يك نقره، چين، اردن و ويتنام هر كدام با ۳ برنز و امارات با يك برنز به ترتيب در مكان‌هاي پنجم تا هفدهم قرار گرفتند.
 تيم ملي كاتاي تيمي جوانان پسر متشكل از مهدي شجاعي، پويا حبيبي و مهدي رضايي نيز در فينال با نتيجه ۴ بر يك مقابل تيم مالزي پيروز و صاحب مدال طلا شد. تيم كاتاي تيمي جوانان دختر نيز با تركيب ستاره خاكپور، آرزو لونجي و محدثه ناييجي در فينال ۴ بر يك مقابل تيم مالزي به برتري رسيد و مدال طلا را بر گردن آويخت. همچنين در كاتاي انفرادي اميد دختران، فاطمه صادقي با پيروزي مقابل نماينده هند با نتيجه ۵ بر صفر و كاتاكار تايلند ۴ بر يك راهي فينال شد. او در فينال با كاتارويي از مالزي ديدار كرد و با پيروزي ۳بر۲ به مدال طلا رسيد. در كاتاي انفرادي اميد پسران، امير يزدان‌تدين ‌پس از غلبه بر كاتاروهايي از قرقيزستان، امارات و عربستان، راهي فينال شد. تدين در فينال بايد با نماينده ژاپن ديدار مي‌كرد كه با شكست برابر كاتاروي ژاپني نتيجه را واگذار كرد و به مدال نقره رسيد. در روز دوم مسابقات قهرماني كاراته آسيا در آستانه قزاقستان، تيم‌هاي ملي كاتاي جوانان ايران در دو بخش پسران و دختران با پيروزي مقابل حريفان خود به فينال پيكارهاي آسيايي رسيده بودند. تيم پسران در پيكارهاي قبلي هند و قرقيزستان را با پنج پرچم شكست داد و تيم دختران نيز با همين نتيجه از سد تيم قزاقستان گذشت.
 در حاشيه مسابقات، رييس فدراسيون كاراته با رييس فدراسيون جهاني كاراته ديدار كرد. محمدصادق فرجي در اين ديدار با توجه به قدرت كاراته در آسيا و جهان خواستار تعامل بيشتر فدراسيون ايران با فدراسيون جهاني شد. فرجي گفت: انتظار اين است فدراسيون جهاني در بخش‌هاي آموزشي و داوري از پتانسيل كاراته ايران بيشتر استفاده كند. آنتونيو اسپينوز نيز با اشاره پيشرفت كاراته ايران در سال‌هاي اخير بر لزوم مشاركت همه كشورهاي جهان به خصوص قدرت‌هاي آسيايي در مسير كاراته تا المپيك و وحدت رويه همه فدراسيون‌هاي ملي تاكيد كرد.
  مسابقات ادامه دارد و تيم ملي كاراته ايران تا به اينجاي كار با كسب ۳۲ مدال طلا، نقره و برنز در صدر جدول رده‌بندي مدالي قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون