• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3860 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ مرداد

پيشخوان

وزير دفاع:
موشك صياد 3 از قابليت‌هاي پيشرفته مقابله با انواع جنگ الكترونيك برخوردار است

سردار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقويت و روز آمد‌سازي پدافند هوايي كشور در بردهاي پست، متوسط و بلند اظهارداشت: سامانه صياد 3 با برد عملياتي حدود 120 كيلومتر و ارتفاع پروازي 27 كيلومتر در مقابل تهديدات هوايي در برد متوسط و بلند طراحي شده است. به گزارش فارس، وزير دفاع افزود: موشك صياد3 بر اساس آخرين فناوري‌هاي روز دنيا طراحي شده و قادر است با انواع مختلف تهديدات مانند هواپيماهاي جنگنده رادار گريز، هواپيماهاي بدون سرنشين، موشك‌هاي كروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده‌هاي مدرن داراي مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملياتي خود درگير شود. وي افزود: اين موشك داراي هدايت تركيبي و مجهز به جست‌وجوگرهاي پيشرفته فعال، نيمه فعال و همچنين مادون قرمز است. وزير دفاع گفت: اين موشك از قابليت‌هاي پيشرفته مقابله با انواع جنگ الكترونيك برخوردار است.

 

معاون اول دستگاه قضا:
دستگاه قضا طرفدار اعدام نيست

گروه سياسي| ميهمان «بدون تعارف» اين هفته خبر 20:30، در ابتداي برنامه اينگونه معرفي مي‌شود: «در روستاي اژه از توابع اصفهان و در خانواده‌اي كشاورز به دنيا آمد؛ تحصيلات حوزوي را در مدرسه حقاني ادامه داد و در دانشگاه نيز در رشته حقوق بين‎الملل تحصيل كرد، او يكي از ۲۲ مقام ايراني است كه اتحاديه اروپا در سال ۱۳۹۰ ورود آنها را به كشور‌هاي اين اتحاديه ممنوع اعلام كرد». محسني‌اژه‌اي معاون اول دستگاه قضا، قاضي 61 ساله‌اي است كه در برنامه اين هفته شبكه دو سيما، در پاسخ به سوالي در خصوص تاكيداتش براي برگزاري علني دادگاه‌هاي مفاسد اقتصادي گفت: بنده اين موضوع را منحصرا درباره مفاسد اقتصادي عرض نكرده‌ام؛ اعتقاد من اين است كه دادگاه علني اثرات مثبت خيلي زيادي دارد. ما مي‌گوييم دادگاه علني باشد كه قابل پخش باشد؛ صدا و سيما پخش كند و رسانه‌ها هم بتوانند به آن بپردازند. سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال كه مي‌گويند بابك زنجاني قرباني است و پشت‌پرده، دانه درشت‌هاي ديگري هستند، اظهار كرد: «تاكنون هيچ كس چنين چيزي با شاهد يا قرينه‎اي ارايه نداده است. تنها چيزي كه گفته‌اند اين است كه نمي‌شود يك نفر به تنهايي اين كار را بكند كه قاعدتا تنها نبوده است. ما هر چه به نظرمان مي‌رسيده، از رو، پشت و جانب پرده را در اين پرونده بررسي كرده‌ايم.»
مجري سوالي در مورد مجازات‌هاي جايگزين و حذف اعدام قاچاقچيان مواد مخدر پرسيد كه محسني‌اژه‌اي با تاكيد بر اينكه دستگاه قضا طرفدار اعدام نيست، تصريح كرد: در مورد مواد مخدر كه امروز دنيا به آن مبتلاست، عده‌اي مي‌گويند اعدام زياد است. اصلا قوه‌قضاييه طرفدار اين نيست كه افراد اعدام شوند؛ بلكه مي‌گوييم بسته‌اي تعريف شود كه با اين فساد بزرگ خانمانسوز برخورد شود و اگر امكان داشت، اعدام هم در آن كمتر مي‌شود. ما فكر نمي‌كنيم كه تنها اعدام در بازدارندگي جرايم مربوط به قاچاق مواد مخدر موثر است؛ بلكه اعدام يك تاثير دارد، درمان يك تاثير دارد؛ پيشگيري يك اثر دارد و اين مجموعه بايد انجام شود تا اثر كامل خودش را بگذارد و اين قضيه را ان‌شاءالله به صفر برساند. اعتقادمان اين است كه اگر اعدام‌ها و مجازات‌هاي بسيار سنگين نبود، وضع بسيار بدتر بود. در واقع اعدام در بازدارندگي اين جرايم تاثير خودش را گذاشته؛ ولي تاثير صددرصدي در مورد اعدام اصلا نبايد انتظار داشت.

 

توقيف يك فروند شناور صيادي با مالكيت عربستان

مديركل امور مرزي وزارت كشور از توقيف يك فروند شناور صيادي با مالكيت عربستان همراه با پنج تبعه هندي خبر داد. به گزارش ايلنا، مجيد آقابابايي درباره توقيف يك شناور متعلق به عربستان‌سعودي گفت: يك فروند شناور صيادي صبح پنجشنبه با مالكيت عربستان سعودي همراه با پنج تبعه هندي كه صياد بوده‌اند به صورت غيرمجاز وارد آب‌هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران شدند كه توسط نيروهاي نظامي ايران دستگير و بازداشت شدند. او ادامه داد: با توقيف اين شناور و بازداشت صيادان افراد حاضر در آن براي طي مراحل قانوني تحويل درياباني نيروي انتظامي شدند كه پس از تكميل پرونده اين افراد در اختيار مقامات قضايي قرار مي‌گيرند. او با اشاره به ورود غيرمجاز شناورهاي صيادي به آب‌هاي سرزميني كشور اظهار داشت: به دليل آنكه در سطح آب‌هاي مرزي مشترك همانند مرزهاي خاكي علايم مرزي وجود ندارد، حضور شناورهاي مختلف در آب‌هاي سرزميني ديگر كشورها طبيعي است و ممكن است كه در برخي از مواقع، اين حضور به دليل خرابي‌ شناورها، خرابي GPS يا اشتباه و محاسبه غيردقيق ملوانان صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون