• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3860 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ مرداد

حسين قربان‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد»:

سياست‌ورزي اصولگرايي نيازمند خون تازه است

حسين قربانزاده از چهره‌هاي نزديك به قاليباف معتقد است كه جريان اصولگرايي نيازمند تحول تغيير است. وي همچنين بيان مي‌كند كه شيوه سياست‌ورزي جريان اصولگرا بايد بازتعريف شوند.

 

تحليل شما از علت نگارش اين نامه چيست؟

در صدر نامه اشاره شده كه مراجعات از طيف جوانان باعث شده تا آقاي قاليباف در اين موضوع كه جريان اصولگرايي نياز به تحول دارد، وارد شود. آقاي قاليباف برخلاف آنچه عملكردش در شهرداري به عنوان مدير اجرايي قوي شناخته مي‌شود از فروردين 84 وارد سياست هم شده‌اند و به عنوان نامزد رياست جمهوري و به عنوان يك اكتيويست سياسي در مقاطع مختلف حضور داشته است. طبيعتا ايشان بعد از انتخاباتي كه پشت سر گذاشتيم كه در دسترس‌ترين انتخاباتي بود كه مي‌توانست يك پيروزي چشمگير براي اصولگرايان رقم بزند، وارد عمل شد. آنچه از اين نامه بر مي‌آيد بر خلاف اين بود. بنابراين آقاي قاليباف افق بلندتر را تحليل مي‌كند. جريان اصولگرا نيازمند تحول و تغيير است. آقاي قاليباف كاملا از زاويه گفتماني به موضوع نگاه كرده است. شيوه سياست‌ورزي جريان اصولگرا و فرقه‌هاي اين جريان در مورد نوع تعاملات و نسبتي كه اين جريان با نهادها و اشخاص و حتي رهبري دارد، بايد بازتعريف شود. مي‌توانيم اميدوار باشيم براي آينده اين جريان سياسي بتواند در بزنگاه‌هاي انتخاباتي پيروز شود.

در نامه آقاي قاليباف ناديده گرفتن برخي خطاهاي جبهه انقلاب را امري مي‌داند كه نبايد فراموش شود. اين خطاها در انتخابات اخير كجا خود را نشان داد؟

مصداقش همين عدم توجه به اقبال مردمي و نظرسنجي‌هايي بود كه به صورت عيني و مشخص در حدود دو هفته و هفته پاياني همه اذعان داشتند. متاسفانه اين نظرسنجي‌ها مدنظر قرار نگرفت. اينكه دقيقا نظر ايشان چيست را نمي‌دانم اما برداشت من اين است نمونه‌اش بي‌توجهي به همين نظرسنجي‌ها بود. ساز و كار اصولگرايي براي انتخابات آتي نياز به تحول دارد كه آن هم از همين جا ناشي مي‌شود. اگر توجه بيشتر و دقيق‌تري به مطالبات مردمي صورت بگيرد راي و نظر آنها اثرگذارتر بررسي شود به وي‍ژه جوانان اصولگرا كه مي‌توانند موتور محركه باشند نقش بيشتري داشته باشند و بتوانند حركت جريان اصولگرايي را به جاي از بالا به پايين خودشان تبيين كنند و در تصميمات دخيل باشند، بهتر است.

ادامه در صفحه 14

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون