• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3886 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد

پيشخوان

ذوالنور:
نوگرايي نباشد  حكومت فسيل مي‌شود

گروه سياسي|   نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با سخنراني‌هاي متفاوتي روبه‌رو بود. مجتبي ذوالنور نماينده اصولگراي مجلس و محمد علي وكيلي نماينده اصلاح‌طلب مجلس سخنرانان اين مراسم بودند كه هر كدام ديدگاه‌هاي متفاوتي نسبت به مسائل سياسي داشتند. نماينده مردم قم در مجلس گفت: در جريان فتنه ۸۸ حدود ۵۰ نفر كشته شدند. به گزارش تسنيم، مجتبي ذوالنور، عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، ضمن اشاره به شعار و عنوان اين نشست، اظهار داشت: اگر نوگرايي در حكومت وجود نداشته باشد، حكومت تبديل به فسيل مي‌شود و سنت‌ها و سلايقي كه منبعث از افراد خاصي است در شريان حكومت رسوب ايجاد كرده و باعث ايجاد سدي در گردش خون حكومت مي‌شود و آن را به عارضه سكته دچار مي‌كند. عضو كميسيون امنيت‌ملي مجلس در ادامه به طيف حاضر در مجلس اشاره كرد و گفت: طيف اميد، اعتدال و اصلاحات رقمي بين 110 تا 120 نفر را در مجلس تشكيل مي‌دهد. نمايندگاني كه خود را اصولگرا مي‌دانند و تعهد داده‌اند در فراكسيوني غير از اصولگرايان ثبت‌نام نكنند نيز 121 نفر هستند و حدود 59 نفر از نمايندگان نيز به ظاهر مستقل هستند، اما در مواقع خاص، نگاه‌هاي خاصي دارند. وي به مسائل حاشيه‌اي ايجاد شده در زمينه تشكيل فراكسيون ولايت اشاره كرد و افزود: در ابتداي مجلس و قبل از تعيين اعضاي هيات رييسه، فراكسيون ولايت با محوريت آقاي لاريجاني در مقابل فراكسيون اميد با 170 نفر نماينده تشكيل شد، اما پس از اينكه اعضاي هيات‌رييسه مشخص شدند و رييس انتخاب شد، جلسات اين فراكسيون تشكيل نشد و فراكسيون كاركرد اصلي خود را در مسائل مهم كشور از دست داد. در نهايت زمزمه‌‌اي براي شكل‌گيري فراكسيون مستقل ايجاد شد و هر چند كه ما مخالف شكل‌گيري فراكسيون جديدي بوديم، اما فراكسيون نمايندگان ولايي با 121 نفر افراد پاي كار به وجود آمد، اما اين‌گونه نيست كه اين فراكسيون در بزنگاه‌ها بتواند تصميمات خوبي را اخذ كند. عضو كميسيون امنيت‌ملي مجلس ادامه داد: نمي‌توان گفت آقاي لاريجاني خارج از مجلس كاملا فراجناحي هستند، اما چهره ايشان در مجلس فراجناحي است.  
وكيلي: خاتمي شخصيت تاثيرگذاري
در كشور ما دارد
همچنين روز گذشته نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس گفت: اصلاح‌طلبان بايد بدون خجالت از ولايت فقيه حمايت و از استكبار جهاني اعلام برائت كنند. به گزارش تسنيم، محمدعلي وكيلي، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: علت اينكه تصميمات مجلس دهم درباره مسائل مختلف متفاوت است اين است كه مجلس دهم به دور از مسائل سياسي و خرده‌گفتماني اداره مي‌شود و به عبارتي ديگر جريان گفتماني ذيل گفتمان انقلاب در مجلس دهم تجلي پيدا كرده است. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام ذوالنور كه پيش از او به بيان نظراتش درباره رييس دولت اصلاحات پرداخته بود، اظهار داشت: آقاي خاتمي شخصيت تاثيرگذاري در كشور ما دارد، چرا كه با بيان جمله تكرار مي‌كنم نتيجه چند انتخابات را تغيير داده؛ خاتمي شخصيتي است كه در چارچوب گفتمان انقلاب حركت مي‌كند و بايد از ظرفيت‌هاي اين شخص براي پيشبرد اهداف استفاده شود. وكيلي ادامه داد: براي اينكه به اصلاح ادبيات برسيم، بايد اولا خجالت نكشيم كه به صراحت از ولايت فقيه حمايت كنيم يا اينكه صراحتا از استكبار جهاني اعلام برائت كنيم. وي در پاسخ به اظهارات ذوالنور كه خاتمي را فردي دانست كه از حاكميت و ولي‌فقيه فاصله گرفته است، اظهار داشت: در جلسه ليست اميد با خاتمي كه پس از انتخابات برگزار شد، وي به‌شدت از رفتار آقاي روحاني در زمان انتخابات دلخور بود و مي‌گفت چرا روحاني در اداره امور با رهبري هماهنگ نبوده و مشورت نمي‌كند.

 

تصميمي براي پس گرفتن لايحه تفكيك وزارتخانه‌ها نداريم

گروه سياسي| دو روز از ماجراي راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي رييس‌جمهور براي حضور در دولت دوازدهم گذشته است. آن هم در شرايطي كه هنوز لايحه تفكيك سه وزارتخانه در مجلس تعيين تكليف نشده است و حالا هم بعيد است به سرانجامي برسد. با اين حال حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهور مي‌گويد كه دولت هنوز تصميمي براي بازپس گرفتن لايحه‌اي كه چند ماهي است به مجلس فرستاده و تعيين تكليف نشده ندارد.  اميري افزود:  ما لايحه تفكيك سه وزارتخانه را با دو فوريت به مجلس شوراي اسلامي داده‌ايم كه دو فوريت آن راي نياورد بلكه به صورت يك فوريت مورد تصويب قرار گرفت. آن لايحه هم اينك در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در حال رسيدگي است و همان‌طور كه رييس‌جمهور اشاره كردند، دولت تا اين لحظه هيچ تصميمي براي پس گرفتن آن لايحه ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون