• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3886 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد

«محافظ آدمكش» در صدر پرفروش‌ترين‌هاي سينماي امريكا

شكست سودربرگ در گيشه

گروه فرهنگ و هنر

در آخر هفته‌اي كه امريكاي شمالي پشت سرگذاشت، استيون سودربرگ كه پس از بازنشستگي موقتش با فيلم «لوگان خوش‌شانس»- فيلمي در ژانر سرقت و با حضور ستاره‌هايي همچون دنيل كريگ، چانينگ تاتوم، آدام درايور، كيتي هولمز و هيلاري سوانك- به سينماها بازگشته است در گيشه خانگي از فيلم «محافظ آدمكش» به كارگرداني پاتريك هيوز، كنار زده شد تا در جايگاهي پايين‌تر از اين فيلم بايستد. اين در حالي است كه منتقدان از تازه‌ترين ساخته سودربرگ استقبال كرده بودند. «لوگان خوش‌شانس» داستان دو برادر (تيتوم و درايور) را روايت مي‌كند كه قصد دارند طي برگزاري مسابقات اتومبيل‌راني ناسكار در كاروليناي شمالي، سرقتي را به سرانجام برسانند.
از طرفي هيوز در اين فيلم كمدي- اكشن با بهره‌گيري از بازي رايان رينولدز و ساموئل ال. جكسون در نقش‌هاي اصلي، شروع بهتري نسبت به انتظارات داشت و توانست از ۳ هزار و ۳۷۷ سالن سينما 6/21 ميليون دلار به دست بياورد و به راحتي در صدر جدول گيشه آخر هفته امريكاي شمالي قرار بگيرد. با وجود چنين فروشي اين فيلم نتوانست به گيشه تابستاني اين كشور جان دوباره‌اي ببخشد و خط سير افول آن را نگيرد و سبب شود صاحبان سالن‌هاي سينما كم‌درآمدترين آخر هفته سال تا به امروز را شاهد نباشند. از طرفي منتقدان استقبال چنداني از فيلم «محافظ آدمكش» نكردند؛ داستان فيلم درباره محافظ پرآوازه‌اي (با بازي رينولدز) است كه عهده‌دار محافظت و مراقبت از آدمكشي بدنام (جكسون) شده است. قرار است اين آدمكش در دادگاه شهادت بدهد.
فيلم جديد ديگري در سراسر كشور امريكا اكران جديد نداشت. سود كلي آخر هفته تقريبا ۹۵ ميليون دلار بود و پشت سر آخر هفته سوپربول با ۹۹ ميليون دلار فروش قرار گرفت. فيلم «آنابل: خلقت» محصول كمپاني‌هاي برادران وارنر و نيولاين با 5/15 ميليون دلار در دومين آخر هفته فروشش در رتبه دوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلي خود را به ۶۴ ميليون دلار رساند. فروش اين فيلم در گيشه‌هاي جهان به 42 ميليون دلار رسيده است. اين فيلم داستان عروسك‌ساز و همسرش است كه پس از گذشت بيست سال از مرگ غم‌انگيز دخترشان، به كشيش و چند يتيم در خانه خود پناه مي‌دهند، اما بعد از آن فقط شاهد هدف قرار گرفتن آنها توسط موجود وحشتناك و ديوانه‌اي به نام آنابل مي‌شوند.
«دانكرك» به كارگرداني كريستوفر نولان محصول كمپاني برادران وارنر پس از گذشت يك ماه از اكران خانگي و جهاني‌اش هنوز به فروش چشمگير خود ادامه مي‌دهد. اين فيلم با فروش 7/6 ميليون دلار در آخر هفته گذشته در جايگاه چهارم قرار گرفت. همچنين مجموع فروش خانگي «دانكرك» تا به حال به رقم 5/165 ميليون دلار و مجموع فروش جهاني‌اش به ۳۹۳ ميليون دلار رسيده است. داستان اين فيلم درباره نبرد دانكرك و روايت هزاران سرباز متفق جنگ جهاني دوم است كه در سواحل منطقه دانكرك فرانسه در محاصره ارتش آلمان قرار مي‌گيرند.  هفته گذشته آمار فروش گيشه اكران محدود اين كشور چندان رضايتبخش نبود و فيلم «پتي كيكز» ساخته جرمي جسپر از اكران در ۱۴ سينما تنها ۶۶ هزار دلار فروش داشت.
ديگر فيلم گيشه اكران محدود درام جنايي «دوران خوب» بود كه در ۲۰ سالن سينما به نمايش درآمد و به صورت ميانگين در هر كدام بيش از ۸ هزار دلار فروش داشت. اين فيلم از ۱۰ روز پيش در چند سينماي محدود در حال اكران است.
«اينگريد به غرب مي‌رود» نيز در دومين هفته اكران محدود در ۲۶ سالن سينما اكران شد و به صورت ميانگين در هر سالن بيش از ۱۰ هزار دلار بليت فروخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون