• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

سومين جلد از سري كتاب‌هاي دكوپاژ مرجع منتشر شد

كتاب «دكوپاژ مرجع 3» نوشته كريستوفر كنورتي با ترجمه محمد ارژنگ توسط نشر چتر روانه بازار كتاب شده است. 
نشر چتر به تازگي‌ و با كتاب‌هاي حوزه‌هاي نمايش و سينما پا در اين عرصه گذاشته است. اين نشر با توجه به نيازهاي اين حوزه‌ها تصميم به انتشار كتاب‌هاي معتبري چون دكوپاژ‌هاي مرجع گرفته است. «دكوپاژ‌هاي مرجع»، مجموعه‌اي سه جلدي است كه جلد سوم آن به تازگي روانه بازار كتاب شده است. 
«دكوپاژ‌هاي مرجع»، نوشته كريستوفر كنورتي، نويسنده و كارگردان موفق سينما است. نويسنده كتاب «دكوپاژ‌هاي مرجع» پس از فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود در سينما اكنون تمركز خود را روي نگارش كتاب‌هاي سينمايي گذاشته است. حاصل بخشي از فعاليت اين نويسنده نوشتن كتاب‌هايي چون «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ»، «كارگرداني به سبك تارانتينو» و «كارگرداني به سبك اسكورسيزي» است. در حال حاضر نيز اين كتاب‌ها توسط نشر چتر به فارسي ترجمه شده‌اند. 
كساني كه دو جلد پيشين «دكوپاژهاي مرجع» را خوانده‌اند ممكن است اين كتاب را افزونه‌اي به آن دو جلد بدانند، حال اينكه اين طور نيست. روشي كه نويسنده براي ارايه مطالبش به كار گرفته همان روش پيشين يعني ارايه توضيح در كنار تصاوير فيلم‌هاست، اما مطالبي كه ارايه مي‌كند راه‌حل‌هاي اجرايي صرف نيستند. او در اين كتاب، يك گام جلوتر رفته و از وراي تمهيدات اجرايي، به مفاهيمي پرداخته كه كارگردان مي‌تواند براي كمك به داستان‌گويي فيلمش به كار برد. 
جلد سوم دكوپاژهاي مرجع را مي‌توان گامي جلوتر از دو جلد پيشين دانست براي فيلمسازاني كه دغدغه مولف بودن در فيلم‌شان را دارند. اين كتاب به شما ياد مي‌دهد كه چه طور بتوانيد با نماهاي فيلم‌تان مثل يك فيلمنامه‌نويس داستان بگوييد و اين داستان را خلاقانه و موثر بگوييد. 
كتاب «دكوپاژ مرجع 3» نوشته كريستوفر كنورتي با ترجمه محمد ارژنگ در 247 صفحه و بهاي 45000 تومان توسط نشر چتر روانه بازار كتاب شده است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون