• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

مرد روياهاي من در ويترين كتابفروشي‌ها

زني احساساتي كه به خاطر شرايط زندگي‌ مبتذلش، احساس تهي بودن مي‌كند و در تلاش براي گريختن از آن است، دلبسته مردي آس و پاس و كثيف مي‌شود؛ عشقي يك طرفه و با خيال اينكه از ابتذال زندگي معمول خود بگريزد. 
اين چكيده‌اي از كتاب «مرد روياهاي من» نوشته دوريس دوري است كه با ترجمه علي عبداللهي، توسط انتشارات كتابسراي نيك منتشر شده است. 
دوريس دوري نويسنده كتاب «مرد روياهاي من»، يكي از شاخص‌ترين نويسندگان زن كشور آلمان است. او برنده جايزه ارنست هوفيشتر و جايزه بتينا فون آرنيم مجله بريگيته است. اين نويسنده پركار، در سال 1999، نخستين رمانش را با نام «حالا چه كنيم؟» منتشر كرد. از اين نويسنده آثار پرفروشي منتشر شده است، از آنها مي‌توان به «آنها از من چه مي‌خواهند؟»، «براي هميشه و تا ابد»، «آيا من زيبايم؟» و «پيراهن آبي» اشاره كرد. 
نوشته‌هاي دوريس دوري داراي متني لطيف و زنانه است. نمونه بارز اين توصيف را مي‌توان در داستان «مرد روياهاي من» يافت. «مرد روياهاي من» بيانگر تلاش زني است در جست‌وجوي خود به بهانه يافتن مرد روياهايش. داستان، ما را به امريكاي لاتين، پرو و ويرانه‌هاي ماچوپيچو مي‌برد، تا با شخصيت‌هاي داستان تمدني عظيم اما ويرانه را ببينيم و تكامل دو فرد را از دو زاويه نظاره كنيم. 
نويسنده در داستان«مرد روياهاي من» با زباني عيني و تصويرگرا سخن مي‌گويد نه سخناني پيچيده و تحليلي، نويسنده سعي دارد تا خواننده اتفاقات داستان را همچون فيلمي در ذهن خود متصور سازد. 
دوريس دوري، در اين كتاب، ما را به پانصد سال قبل، در آثار نقاشان ايتاليايي در فلورانس، در دربار مديچي‌هاي معروف مي‌برد تا از اين رهگذر، پيوند گذشته و اكنون و دغدغه‌هاي پايان ناپذير بشري را نظاره‌گر باشيم. 
كتاب «مرد روياهاي من» نوشته دوريس دوري با ترجمه علي عبداللهي، توسط انتشارات كتابسراي نيك در 79 صفحه به بهاي 8000 تومان منتشر شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون