• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3900 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

اعتراض مجلس به تلاش مخالفان دولت براي تخريب ديوان محاسبات:

12 ميليارد تومان به خزانه بيت‌المال بازگشته است

گروه سياسي| تير به سنگ خورده مخالفان دولت كه اين‌بار هدفش ديوان محاسبات بود با پس‌لرزه‌هاي بسياري روبه‌رو شده است. بعد از اطلاعيه اين ديوان از يك سو و توضيحات مفصل رييس اين ديوان حالا نمايندگان مجلس هم نسبت به جنجالي كه مخالفان دولت در ارتباط با آنچه تبرئه مديران نجومي بگير خوانده بودند، اعتراض دارند و از اين فضاسازي كه رسانه‌هاي اصولگرا آن را دنبال كرده بودند انتقاد گسترده‌اي داشتند. غلامعلي جعفرزاده، نماينده رشت در اين مورد انتقادات ويژه‌اي داشته است. عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه ديوان محاسبات توانست حدود 12 ميليارد تومان از وجوه حقوق‌هاي نامتعارف را به بيت المال بازگرداند، گفت: اين ديوان در مساله حقوق‌هاي نامتعارف به خوبي و قانوني اقدام كرده است. به گزارش ايرنا، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي اظهاركرد: ديوان محاسبات اقدام قانوني خود را درباره پرونده حقوق‌هاي نجومي انجام داده است، باوجود اينكه اخذ حقوق‌هاي نامتعارف مستند بر قانون بوده است و البته حداقل مي‌توان در خوش‌بينانه‌ترين حالت اين باشد كه قصد ارتكاب جرم نداشته‌اند ولي خطايي صورت گرفته است. وي تصريح كرد: اين موضوع كه ديوان محاسبات برخي افراد را تبرئه كرده اصلا صحت ندارد، اين ديوان حتي در اين راستا پيشنهادهايي را به كميسيون برنامه و بودجه مجلس براي اصلاح قانون داده و اشكال‌هايي كه در نظام پرداخت حقوق مديران وجود دارد را گوشزد كرده است. عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه ديوان محاسبات وظيفه خود را انجام داده است، در اين راستا حتي نجومي بگيران هم متنبه شده‌اند به طوري كه حدود 12 ميليارد تومان به خزانه بيت‌المال بازگشته است و البته اين عدد كمي نبود. جعفرزاده افزود: مجموع كساني كه نجومي بگير بودند كمتر از 25 نفر هستند، اينكه بگوييم ديوان محاسبات آنان را تبرئه كرد و حتي اينكه آنان را بخشيده، درست نيست و پول‌ها بازگشته است. عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: البته دو يا سه نفر از نجومي‌بگيران در مورد راي ديوان محاسبات به دادگاه شكايت كرده‌اند كه پول را به زور از ما پس گرفتند و حساب‌هاي ما را بستند، البته نمي‌توان گفت كه چرا به دادگاه شكايت كرده‌اند اما هنوز دادگاه حقي به آنان نداده است. وي ادامه داد: اين خطاها از دولت قبل شروع شد و در اين دولت اصلاح نشد و اين اصلاح نشدن قانون باعث ايجاد اين مشكلات شد.
جعفرزاده ايمن‌آبادي افزود: البته در اين راستا عده‌اي دوست ندارند اين پرونده بسته شود و مي‌خواهند به وسيله آن ضربه بزنند، ولي اين موضوع مربوط به يكي دو درصد مديران است، البته به نظام مديريتي كشور لطمه خورد ولي ما مديران خدوم، پاكدست و سالم زيادي داريم كه البته نبايد طوري بيان شود كه همه زير سوال روند زيرا اين به نفع نظام نيست. روز گذشته اما چهره‌هاي ديگري جز جعفرزاده هم نسبت به جنجال به پا شده از سوي مخالفان دولت اعتراض كردند. در ميان اين چهره‌ها افرادي همچون علي كاظمي باباحيدري و عزت‌الله يوسفيان ملا نيز ديده مي‌شدند.

 رييس ديوان محاسبات چه گفته بود؟
اما دو روز پيش رييس ديوان محاسبات هم توضيحات مفصلي در مورد جنجال‌هاي به پا شده در مورد ماجراي حقوق‌هاي نامتعارف داده بود. عادل آذر در اين مورد گفته بود: «كل محاسبات ما درباره ميزان مازاد دريافتي بر حقوق‌هاي متعارف حدود ٢٣ ميليارد و ٦٠٠ ميليون تومان بود كه در مرحله اول مذاكره فني بخش حسابرسي ما با دريافت‌كنندگان حقوق‌هاي نامتعارف برگشت داده شد. وي با بيان اينكه بيش از ١٢٠ پرونده دادخواست شد، بيان داشت: «اكنون هيات‌هاي مستشاري ديوان محاسبات مشغول بررسي بسياري از پرونده‌ها هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون