• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3908 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور

رييس ستاد مركزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

1500 ويژه برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار مي‌شود

گروه سياسي| رييس ستاد مركزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: بيش از ۱۵۰۰ برنامه براي گراميداشت هفته دفاع مقدس در سراسر كشور برگزار مي‌شود. به گزارش مهر، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار بهمن كارگر، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و رييس ستاد مركزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبري به شرح زير است:
  ‌ شعار انتخاب شده براي هفته دفاع مقدس امسال «من انقلابي‌ام» است و بيش از ۱۵۰۰ برنامه براي گراميداشت اين هفته در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه آغاز آن همزمان با رژه نيروهاي مسلح در روز ۳۱ شهريور سالروز آغاز جنگ تحميلي است.
  ‌ در روز جمعه 31 شهريور رژه نيروهاي مسلح كه نمايشي از اقتدار ملت ايران است به طور ويژه در تهران و بندرعباس و در ديگر شهرهاي كشور اجرا مي‌شود. همچنين در اين روز دسته‌هاي عزاداري از سوي نيروهاي مسلح و مردم در نمازهاي جمعه شركت مي‌كنند. در روز شنبه يكم مهر همزمان با بازگشايي مدارس، دانشگاه‌ها و مراكز علمي، زنگ مقاومت در مدارس نواخته مي‌شود. همچنين در اين روز ضمن برگزاري آيين پاسداشت سربازان و گراميداشت جوانان عرصه توليد و علم و فناوري، از جديدترين دستاوردهاي صنايع دفاعي و نظامي كشور رونمايي خواهد شد.
  ‌ در روز يكشنبه دوم مهر، نقش ولايت و رهبري در حفظ كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس تبيين خواهد شد. همچنين طي مراسم‌هايي كه در اين روز برگزار مي‌شود به اهميت پدافند غير عامل در مقابله با ترفندهاي دشمن با توجه به وحدت، همدلي و همبستگي ملي و تشريح تاثير حضور روحانيت در جبهه و همراهي با رزمندگان در خطوط مقدم پرداخته خواهد شد.
  ‌ در روز دوشنبه با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي و پيگيري‌هاي دولت محترم، توجه به نقش اقتصاد مقاومتي و خودباوري در توليد با نگاه به مديريت جهادي و انقلابي و بررسي تاثير پشتيباني مردمي و اصناف در كم‌اثر كردن تحريم‌ها و تهديدات دشمن در دوران دفاع مقدس در برنامه‌ها صورت خواهد گرفت.
  ‌ در روز سه‌شنبه 4 مهر به تبيين نقش وحدت ملي، اديان و مذاهب، بصيرت، دشمن‌شناسي و استكبارستيزي خواهيم پرداخت؛ چرا كه ما معتقديم همه اقشار، اقوام، مذاهب و اديان با سلايق مختلف در دفاع مقدس نقش داشتند و پيروز اصلي اين نبرد مردم ايران بودند. همچنين در برنامه‌هاي اين روز نگاهي به نهضت‌هاي مقاومت و پايداري و بيداري اسلامي در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استكبار خواهيم داشت كه اين نهضت‌ها الهام گرفته از انقلاب اسلامي و دفاع مقدس هستند.
  ‌ در روز چهارشنبه 5 مهر تبيين عمليات ثامن‌الائمه و بزرگداشت شكست حصر آبادان، تجليل از رزمندگان، جهادگران و پيشكسوتان دفاع مقدس، بررسي اهميت نقش خانواده‌ها در حفظ ارزش‌هاي اسلامي، صيانت از آرمان‌هاي انقلاب و پيروزي رزمندگان دفاع مقدس و همچنين تكريم زنان اسوه صبر و مقاومت سرفصل‌هاي مهم برنامه‌هاي اين روز هستند.
  ‌ در روز پنجشنبه 6 مهر آيين غبارروبي، عطرافشاني و گلباران گلزارهاي شهدا برگزار خواهد شد و از ايثارگران، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم طي مراسم‌هايي تجليل خواهد شد. ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا نيز از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.
  ‌ روز هفتم مهرماه به عنوان «روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس» در تقويم مشخص شده است، در آخرين روز از هفته دفاع مقدس ياد و خاطره شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز و جهان‌آرا و ديگر فرماندهان شهيد گرامي داشته خواهد شد. همچنين در اين روز به مانند هفته گذشته، دسته‌هاي سينه‌زني نيروهاي مسلح در نمازهاي جمعه سراسر كشور حضور پيدا مي‌كنند.
  ‌ برنامه‌هايي كه در تهران برگزار مي‌شود با مسووليت ستاد مركزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس به رياست رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است و در استان‌ها نيز مسووليت بر عهده استانداران است. همچنين وزرا در اين رابطه ماموريت يافته‌اند كه همكاري‌هاي لازم جهت هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ها داشته باشند.
  ‌ هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم تقارن پيدا كرده است، فضاسازي محيطي شهرها به گونه‌اي خواهد بود كه حال و هواي دفاع مقدسي و عاشورايي داشته باشد. همچنين در برنامه‌هاي اين هفته به دنبال ترويج سبك زندگي شهدا در جامعه هستيم و شهيد حججي كه نمونه بارز يك زندگي اسلامي و ايراني است، پاسخي به صحبت‌هاي برخي‌هاست كه مي‌گويند سبك زندگي شهدا مربوط به نسل گذشته است.
  ‌ سربازان نقش موثري در دفاع مقدس داشتند و از اين قشر نيروهاي مسلح در دفاع مقدس و تا به امروز جمع بسياري به شهادت رسيده‌اند. سربازان سرمايه‌هاي اصلي نظام اسلامي هستند كه بايد از آنان تجليل و قدرداني شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون