• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3909 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

گزارش «اعتماد» از وضعيت پيچيده پرسپوليس و تيم‌ملي

لطفا تعامل كنيد

مهدي روزخوش

با نزديك شدن به آغاز سال 2018، تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا برنامه‌هاي آماده‌سازي خود را براي حضور موفق در جام جهاني 2018 روسيه در پيش گرفتند. از اين رو تيم ملي ايران هم با برنامه‌هاي سرمربي تيم براي آماده‌سازي بازيكنان در نظر گرفته قصد دارد با استفاده از روزهاي فيفا دي، اردوهاي آماده‌سازي را در جهت آمادگي بيشتر بازيكنان ملي‌ برگزار كند اما نكته حايز اهميت اين است كه با صعود پرسپوليس به جمع 4 تيم برتر آسيا حالا شاهد تداخل برنامه‌هاي تيم ملي و بازي‌هاي آسيايي پرسپوليس هستيم.
پرسپوليس در حالي چهارم مهرماه بايد در جريان دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ابوظبي به مصاف الهلال عربستان برود كه يك روز پس از اين ديدار ملي‌پوشان اين تيم بايد راهي روسيه شوند تا در اردوي آمادگي تيم ملي حاضر باشند. طبق برنامه از پيش تعيين شده كارلوس كي‌روش، ملي‌پوشان ايران پنجم مهرماه تهران را به مقصد مسكو ترك مي‌كنند تا در تاريخ‌هاي 13 و 18 مهرماه در دو ديدار تداركاتي به مصاف توگو و تيم ملي روسيه بروند اما در اين ميان پرسپوليس هم بايد 25 مهرماه در ديدار برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا از الهلال عربستان ميزباني كند. با يك حساب و كتاب خوشبينانه اگر شاگردان كي‌روش 19 مهرماه وارد تهران شوند، ملي‌پوشان پرسپوليس تنها 6 روز پيش از ديدار برابر تيم عربستاني در اختيار برانكو ايوانكوويچ خواهند بود كه همين موضوع باعث ناراحتي سرمربي پرسپوليس شده است. سرمربي پرسپوليس در آخرين اظهارنظرش درباره تداخل اردوهاي تيم ملي و بازي‌هاي آسيايي پرسپوليس به نكات جالبي اشاره كرد. او در اين باره گفت: به هر حال دلم نمي‌خواهد اردوي تيم ملي را بر هم بزنم چرا كه بعدا متهم مي‌شوم كه مقصر ناكامي‌هاي تيم ملي من هستم. اين را هم بايد بدانيد بزرگ‌ترين افتخار براي بازيكنان، حضور در تيم ملي است. طبيعتا اگر سرمربي تيم ملي بازيكنانم را به تيمش دعوت كند، آنها را به تيم مي‌دهم. نمي‌خواهم برنامه‌هاي تيم ملي را بر هم بزنم. اين اظهارات نشان مي‌دهد برانكو با وجود موافقت ضمني با حضور ملي‌پوشانش در اردوي تيم ملي اما قلبا نسبت به اين موضوع ناراحت است. شايد بايد حق را به مربي پرسپوليس بدهيم چرا كه تيمش پس از سال‌ها به جمع 4 تيم برتر آسيا صعود كرده و حالا هواداران تيم قرمزپوش تهراني بيش از پيش اميدوارند كه تيم‌شان بالاخره جام قهرماني آسيا را بالاي سر ببرد اما اگر تنها 6 روز قبل از ديدار حساس تيم‌شان در برابر الهلال، ملي‌پوشان‌شان به تيم ملحق شوند آيا به راستي سرمربي پرسپوليس فرصت آماده‌سازي بازيكنانش را براي اين بازي حساس دارد؟ رضا شاهرودي، پيشكسوت باشگاه پرسپوليس در اين باره اظهارنظر جالبي دارد. او به خبرنگار اعتماد گفت: «هم تيم ملي در اولويت است و هم پرسپوليس كه حالا نماينده ايران است حق دارد نگران ديدار برابر الهلال باشد. به اعتقاد من در اين ميان آقاي تاج و مسوولان فدراسيون فوتبال بايد سريعا وارد عمل شده و يك تعامل مناسب ميان كي‌روش و برانكو ايجاد كنند تا ديگر شاهد اختلاف نظر ميان اين دو مربي خوب نباشيم. هم كي‌روش براي فوتبال ايران زحماتي را كشيده و هم پرسپوليس با برانكو نتايج فوق‌العاده‌اي گرفته است. بنابراين نبايد شاهد اختلاف‌نظر اين دو مربي باشيم. من معتقدم شرايط حال حاضر پرسپوليس ايجاب مي‌كند كه اولويت را الان براي پرسپوليس بگذاريم.»
سعيد فتاحي، رييس كميته مسابقه‌هاي سازمان ليگ هم در اين باره اظهارنظر كرد. او با واكنش نسبت به حواشي ايجاد شده عنوان كرد: «من نمي‌دانم حواشي از كجا شكل مي‌گيرد. اينگونه مسائل را فقط رسانه‌ها و خبرنگاران ايجاد مي‌كنند. آقاي كي‌روش با آقاي برانكو اختلاف نظري ندارد و فقط خبرنگاران هستند كه سعي مي‌كنند اختلاف ايجاد كنند. من قويا به شما مي‌گويم هم با آقاي برانكو و هم با آقاي كي‌روش در اين باره صحبت كردم تا مشكلي به وجود نيايد. »
او ادامه داد: «طبق برنامه‌اي كه از پيش تعيين كرده‌ايم نه در برنامه ليگ و نه در برنامه پرسپوليس در آسيا هيچ گونه تداخلي با تيم ملي وجود ندارد. نمي‌دانم رسانه‌ها دنبال چه چيزي هستند كه حرف از تداخل مي‌زنند. تيم ملي طبق برنامه 5 مهرماه عازم روسيه خواهد شد و پرسپوليس چهارم مهرماه بايد در برابر الهلال بازي كند. » در اين بين چه تداخلي وجود دارد؟ در ادامه هم تيم ملي 19 مهرماه به ايران بازمي‌گردد و پرسپوليس 25 مهر بايد با الهلال بازي كند. هيچ گونه مشكلي هم در اين زمينه وجود ندارد. بهتر است به جاي اينگونه مسائل به فكر كمك به فوتبال باشيد. با تمام اين شرايط حالا كه تيم ملي فوتبال ايران با بهترين نتايج ممكن به جام جهاني صعود كرده و همه انتظار دارند كه اين تيم با برگزاري اردوهاي آماده‌سازي مناسب خودش را براي حضور موفق در جام جهاني آماده كند و از طرف ديگر پرسپوليس كه به عنوان نماينده شايسته ايران به جمع 4 تيم برتر آسيا صعود كرده، همه انتظار دارند كه با ورود فدراسيون فوتبال به اين مساله پيش از آنكه اختلاف نظري به طور جدي شكل بگيرد و دوباره شاهد مصاحبه پشت مصاحبه عليه يكديگر باشيم، يك تعامل مناسب همه‌چيز را ختم به خير كند چرا كه همه قايل به اين هستيم كه در اين مقطع هم تيم ملي محق است از بازيكنانش استفاده كند و هم پرسپوليس كه مي‌خواهد در برابر تيم قدرتمند الهلال صف‌آرايي كند.
چندي پيش برخي سايت‌ها نوشته بودند پرسپوليس بعد از دو بازي با پيكان و سپاهان در ابوظبي مقابل الهلال قرار خواهد گرفت اما درست در فاصله دوهفته‌اي بين ديدار رفت و برگشت با حريف آسيايي‌اش در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان، اردوي تيم ملي جهت برگزاري دو ديدار دوستانه در روسيه تشكيل مي‌شود. از روز صعود پرسپوليس اين بحث مطرح شده و همچنان برخي گمانه‌زني‌ها حاكي از اين است كه كي‌روش بازيكنان پرسپوليس را به اين اردو دعوت نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون