• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

بخش خارجي زبان اسكار 2018

معرفي آثار برتر سينمايي در سال گذشته

نامزدهاي نودمين دوره آكادمي اسكار چهارم بهمن ماه معرفي خواهند شد اما رقابت ميان نامزدهاي بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان از ماه‌ها پيش آغاز شد. آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي هر ساله از كشورهاي سراسر جهان دعوت مي‌كند با فرستادن بهترين فيلم سال‌شان در اين رقابت شركت كنند. 
سال گذشته 85 كشور آثار خود را ارسال كردند. اين رقم كه بالاترين شركت‌كننده‌هاي فهرست اوليه اين بخش بود ابتدا به 9 فيلم برگزيده تقليل يافت و سپس 5 فيلم «سرزمين مين» از دانمارك، «مردي به نام اووه» از سوئد، «تنا» از استراليا، «توني اردمان» از آلمان و «فروشنده» از ايران نامزدهاي نهايي اين بخش معرفي شدند كه در نهايت اين جايزه به اثر اصغر فرهادي تعلق گرفت. 
دهم مهر آخرين مهلت معرفي نماينده به آكادمي اسكار است كه تا به حال 71 كشور بهترين اثر سينمايي خود را به اين آكادمي معرفي كرده‌اند. ايران فيلم «نفس» ساخته نرگس آبيار را بهترين اثر سينمايي خود در سال 2017 معرفي كرده است. ميشاييل هانكه با فيلم «پايان خوش» مطرح‌ترين سينماگر حاضر در اين فهرست است. فيلم او در بخش رقابتي هفتادمين جشنواره فيلم كن براي دستيابي به نخل طلا به رقابت پرداخت كه اين جايزه به فيلم «ميدان» ساخته روبرت اوستلوند رسيد و سوئد همين برنده نخل طلاي خود را براي شركت در آكادمي اسكار معرفي كرده است. از رقباي اين دو فيلم در جشنواره فيلم كن 2017 «بي‌عشق» به كارگرداني آندري زوياگينتسف است كه جايزه ويژه هيات داوران كن را به خانه برد و نماينده روسيه در اسكار است. فيلم «لوياتان» زوياگينتسف در سال 2014 نامزد بخش خارجي زبان اسكار معرفي شد. «120 تپش در هر دقيقه» به كارگرداني ربان كامپيلو از موفق‌ترين فيلم‌هاي هفتادمين جشنواره فيلم بود كه چهار جايزه از جمله جايزه بزرگ كن را به دست آورد. 
آگنيشكا هولاند ديگر فيلمساز كهنه‌كاري است كه با فيلم «رد پا» نامش در اين فهرست ديده مي‌شود. اين فيلمساز لهستاني كه تازه‌ترين اثرش را با همكاري دخترش جلوي دوربين برده است، پيش از اين جايزه آلفرد بائر جشنواره فيلم برلين 2017 را براي همين فيلم به خانه برد. ايلديكو انيدي با فيلم عاشقانه «درباره جسم و روح» از كشور مجارستان به آكادمي اسكار معرفي شده است. اين فيلم برترين جايزه جشنواره برلين 2017 را به دست آورد. فيلم «اول پدرم را كشتند» به كارگرداني آنجلينا جولي، شناخته‌شده‌ترين سينماگر اين فهرست، نماينده كشور كامبوج به شمار مي‌رود. 
امسال نخستين‌باري است كه كشورهاي غنا و هندوراس در اين رقابت شركت خواهند كرد. كانادا و ايتاليا از آخرين كشورهايي هستند كه بهترين اثر سينمايي خود معرفي خواهند كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون