• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 9220 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۲ مهر

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسوولان و دست‌اندركاران حج امسال:

حج بهترين فرصت براي ارتباط‌ با مردم دنيا است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار سرپرست حجاج ايراني، مسوولان و دست‌اندركاران حج امسال با ابراز خرسندي از بازگشت همراه با سلامت و عزت حجاج ايراني، به وجود يك جبهه بين‌المللي و عظيم تبليغاتي در مقابل جمهوري اسلامي اشاره و خاطرنشان كردند: راه مقابله با اين جبهه خطرناك، روشنگري و برخورد تبليغاتي فعال و تهاجمي است و حج يكي از مراكز اصلي و اساسي براي اين اقدام است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشكر از همه دست‌اندركاران برگزاري حج، گفتند: روز بازگشت حجاج با سلامت و عافيت، براي ما همچون يك روز عيد و روز جشن است.
رهبر انقلاب اسلامي «حفظ امنيت، عزت و احترام حجاج» را از جمله دل‌نگراني‌هاي مهم خود خواندند و افزودند: بر اساس گزارش مسوولان، حجاج امسال از حفظ احترام و عزت خود در اغلب موارد راضي بوده‌اند، اگرچه برخي موارد تخلف نيز گزارش شده كه بايد پيگيري شود.
ايشان با اشاره به وجود يك جبهه بسيار خطرناك و فعال و مجهز به انواع وسائل و امكانات تبليغاتي در مقابل جمهوري اسلامي، گفتند: نظام اسلامي ظرفيت و توان فراواني براي ايستادگي و تهاجم عليه اين جبهه دارد و فرصت حج بهترين منبر تبليغي براي ارتباط گرفتن با مردم دنيا و خنثي‌كردن تبليغات طرف مقابل است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تعطيل يا محدود كردن ظرفيت‌هاي ارتباطي ايران با مردم در حج همچون دعاي كميل، مراسم برائت، اجتماعات و همايش‌هاي تبليغي را ترفند دولت سعودي عليه جمهوري اسلامي خواندند و افزودند: امروز در دنياي اسلام، تعداد بي‌شماري از نخبگان مايل به شنيدن حقيقت از زبان جمهوري اسلامي هستند، بنابراين بايد مسائل مهمي همچون استكبارستيزي، افشاي ماهيت غرب، برائت از دشمنان اسلام و مضامين بلند دعاي كميل را با ادبيات نافذ، لحن خوب و استدلال عميق از طريق ابزارهاي نوين تبليغاتي به مخاطبان منتقل كنيد.
ايشان، وجود ابهام در ذهن مخاطبان در اثر حجم انبوه تبليغات منفي عليه كشورمان را طبيعي خواندند و خاطرنشان كردند: در زمان برگزاري حج، مسوولان سعودي با وقاحت و بي‌حيايي تمام در تلويزيون ظاهر شدند و عليه جمهوري اسلامي، حرف زدند و طبيعي است كه اين حرف‌ها در مردم عادي ساير كشورها ابهام‌آفرين است، اما بايد با ارتباط با مردم، ابهامات را رفع كنيد و حصار طرف مقابل را بشكنيد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين بر انتقال اقلام مصرفي زائران از ايران تا حدامكان تاكيد كردند و در خصوص كاهش بازارگردي حجاج ايراني، افزودند: اگر اين گزارش بر اساس بررسي‌هاي دقيق باشد، جاي خوشوقتي است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با بيان گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده، شعار حج امسال را «حج، معنويت، اقتدار ملي و همبستگي اسلامي» خواند و گفت: با زحمات شبانه‌روزي تلاش شد تا امنيت و عزت حجاج ايراني تامين شود و آنان با رضايت به كشور برگردند.
همچنين آقاي محمدي رييس سازمان حج و زيارت در گزارشي با اشاره به معنويت و نظم حجاج ايراني، گفت: «هماهنگي بعثه و سازمان حج»، «تدوين ساختار ويژه مديريت بحران»، «برپايي خيمه‌هاي جديد در عرفات»، «مديريت منظم حمل و نقل»، «توجه به امنيت و تغذيه زائران»، «آموزش كارگزاران و اقدامات ويژه پزشكي» از جمله نقاط قوت حج امسال بود.

شهيد حججي با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود و ملت را عزيز كرد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز (سه‌شنبه) در ديدار خانواده شهيد محسن حججي، اين شهيد والامقام را نشانه خدا و سخنگوي شهداي مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور با شكوه و كم‌سابقه مردم در تشييع آن شهيد، خاطرنشان كردند: خداوند به واسطه مجاهدت محسن عزيز، ملت ايران را عزيز و سربلند كرد و او را نماد نسل جوان انقلابي و معجزه جاري انقلاب اسلامي قرار داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به فراگير شدن نام برجسته، ممتاز و درخشان شهيد حججي در سراسر كشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه او، گفتند: همه شهداي ما مظلومند و غير از محسن شما، شهداي ديگري نيز هستند كه دشمن سر از تن‌شان جدا كرده و همگي در نزد خداوند عزيز و صاحب درجات هستند اما خداي متعال بر اساس حكمت خود و خصوصيات اين جوان، او را نماينده و سخنگوي اين شهيدان كرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: همه شهيداني كه از ايران، افغانستان، عراق و مناطق ديگر در مبارزه با اشرار تكفيري و دست‌نشانده امريكا و انگليس به شهادت رسيدند، در اين جوان خلاصه و ديده مي‌شوند و خداوند او را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه كرد.
ايشان، حضور كم‌نظير مردم قدرشناس در تشييع شهيد حججي در شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد را بسيار پر معنا دانستند و گفتند: خداوند دل‌ها را مجذوب كرد و افراد گوناگوني كه زندگي برخي از آنان در ظاهر تناسبي با جهاد و شهادت ندارد، عكس شهيد را در دست گرفته و به تشييع او آمدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش‌هاي فراوان دشمنان براي بازگرداندن ملت و به ويژه جوانان از راه جهاد و شهادت و به‌فراموشي سپردن امام و گم كردن خط روشن انقلاب، افزودند: در چنين شرايطي، مجذوب بودن دل‌هاي بخش زيادي از جوانان به مفاهيم انقلابي، حيرت‌انگيز است و اگر كميت و كيفيت جوانان انقلابي از دهه ۶۰ بيشتر نباشد، كمتر نيست.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: خداوند اين واقعيت را با شهيد حججي به همه اثبات كرد و با بزرگ و عزيز كردن او و نماد ساختن از او نشان داد كه نسل جوان امروز، اينگونه مخلصانه و صادقانه در پي جهاد في سبيل‌الله است و اين، آيت‌الهي و نشانه خدا و معجزه جاري انقلاب است.
ايشان، خانواده شهيد، مسوولان و همه ملت ايران را مرهون مجاهدت شهيد حججي و امثال او دانستند و با تجليل از نقش برجسته پدر، مادر و همسر شهيد گفتند: اگرچه فقدان شهيد براي خانواده او، مصيبت بزرگي است اما عزتي كه خدا به واسطه او به كشور داد، مايه تسلا و آرامش آنها خواهد بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين بر تصوير ماندگار شهيد حججي در لحظه اسارت، اين جملات را مرقوم كردند: «سلام و درود حق بر اين شهيد پر افتخار و سرافراز كه در حساس‌ترين و خطيرترين لحظه زندگي، نماد حق پيروز و آشكار در برابر باطل رو به زوال شد. سلام خدا بر او كه با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود را و همه ملت خود را عزيز كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون