• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3921 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

كي‌روش به دنبال تغيير است؟

رونمايي از ايران 2018

رسول مجيدي

تدارك براي جام‌جهاني 2018 رسما از امروز براي تيم ملي ايران آغاز مي‌شود. اگرچه باتوجه به صعود زودهنگام ايران به جام‌جهاني، 2 بازي آخر انتخابي جام‌جهاني هم براي ايران يك‌جورهايي بازي تداركاتي بود اما ايران- توگو نخستين بازي دوستانه ايران در راه روسيه است. برگزاري اين مسابقه از اين جهت براي كي‌روش و شاگردانش مهم است كه به احتمال فراوان يكي از هم‌گروه‌هاي ايران در جام جهاني آفريقايي خواهد بود و توگو شايد بتواند تا‌حدودي ملي‌پوشان را براي رويارويي با چنين تيم‌هايي آماده كند. ما البته پيش از اين يك‌بار با توگو بازي كرده‌ايم و آنها را در تهران دو بر صفر شكست داده‌ايم؛ با گل‌هاي علي دايي و وحيد هاشميان.
توگو كشوري است در غرب آفريقا. جايي كنار غنا و بنين. بوركينافاسو در شمالش قرار دارد و خليج گينه در جنوبش. جمعيتش به زحمت به 8 ميليون نفر مي‌رسد و از نظر مساحت يكي از كوچك‌ترين كشورهاي قاره آفريقا محسوب مي‌شود. زبان رسمي كشورش فرانسوي است و پايتختش در جنوبي‌ترين نقطه كشور و در مجاورت خليچ گينه قرار دارد. توگو در جايگاه 121 رنكينگ فيفا قرار دارد. جايي پايين‌تر از رواندا و ليتواني و بالاتر از قرقيزستان و فيليپين. هدايت اين تيم را كلود لروي فرانسوي برعهد دارد؛ مردي 69 ساله كه مهم‌ترين افتخارات خود را با تيم ملي غنا به دست آورد و با اين تيم در سال 2008 بعد از قهرماني در جام ملت‌هاي آفريقا موفق شد در رنكينگ فيفا تجربه ايستادن در جايگاه هشتم را به دست بياورد. تئوريسين فرانسوي كه همواره تدابير تاكتيكي‌اش زبانزد عام و خاص بود ركوردهاي جالب توجهي در دوران مربيگري خود دارد از جمله نشستن روي نيمكت سه تيم سرشناس آفريقا؛ كامرون، غنا و سنگال.
او البته با فوتبال غرب آسيا هم به خوبي آشناست. باشگاه الشباب امارات نخستين بار در سال 1985 او را به خدمت گرفت كه در همان مقطع قرارداد مالي اين چهره فرانسوي سرو صداي زيادي به راه انداخت. لروي در سال‌هاي گذشته هدايت تيم‌هاي ملي عمان و سوريه را هم براي مقاطعي در اختيار داشت و قطعا اطلاعات خوبي از فوتبال ايران دارد.
با اين همه پيش‌بيني‌ها حاكي از آن است كه شاگردان كي‌روش كار سختي را براي پيروزي در اين ديدار پيش رو ندارند. برخي مي‌گويند تعداد بالاي مهاجميني كه كي روش به تيم ملي دعوت كرده، حكايت از بازي اين تيم با سه مهاجم در دو بازي پيش رو دارد. بازي‌هايي كه مي‌تواند ماكتي از تصوير تيم ملي در رقابت‌هاي جام جهاني باشد؛ هرچند كي روش نشان داده يك مربي است كه به خوبي بازي با مهره‌ها را بلد است و ممكن است هر حريفي را شگفت‌زده كند. او حالا بازيكناني مثل سامان قدوس و كاوه رضايي كه پر از انگيزه هستند را به تيم ملي فراخوانده و به نظر مي‌رسد مي‌خواهد چهره تهاجمي تيم ملي را بهبود بخشد. آيا قرار است تيم ملي ايران از يك تيم دفاع-ضدحمله به تيمي هجومي‌تر تبديل شود؟ پاسخ اين دو سال را احتمالا مي‌توانيم امروز ساعت    18:15 دقيقه در ورزشگاه آزادي متوجه شويم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون