• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3930 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

اجراي رجيستري بدون افزايش قيمت گوشي

دولت قصد دارد 4 روز ديگر طرح رجيستري تلفن همراه را رسما كليد بزند تا شايد ديگر تلفن همراه به صورت قاچاق به دست مشتريان اين صنعت پرمخاطب نرسد؛ اما بعد از آنكه قرار شد طرح رجيستري تلفن همراه در كشور اجرا شود، مخالفان زيادي از ترس افزايش ناگهاني قيمت تلفن همراه گلايه داشتند. بنابراين وزير ارتباطات به مردم وعده داد بعد از اجرايي شدن اين طرح، قيمت اين كالا در بازار افزايش نيابد.
آذري جهرمي درباره طرح رجيستري موبايل و تاثير آن بر افزايش قيمت اظهار كرد: تاثير رجيستري بر قيمت ماكسيمم همان در حد هزينه گمرك است كه تدبير ما بر اين است كه اجراي اين طرح فشار روي مردم نياورد؛ آن كارگروهي كه تشكيل شده، يكي از موضوعاتش اين است كه افزايش قيمت در گوشي موبايل نداشته باشيم چون بناست بازار را مديريت و ساماندهي كنيم. بنابراين اگر بنا باشد كه مردم در اين حوزه آسيب ببينند طبيعي نيست؛ كساني بايد آسيب ببينند كه قاچاق مي‌كنند. او ادامه داد: بناست مردم با ما همراه باشند و جلوي منافع عده‌اي كه قاچاق مي‌كنند را بگيريم پس تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم. البته طبيعتا در اجراي طرح مشكلاتي به وجود مي‌آيد به هر حال اين سيستم قطعا نمي‌تواند بدون خطا باشد. بايد اشكال را شنيد و آن را حل كرد. به همين دليل يك دوره آموزشي گذاشته‌ايم كه حداكثر تلاش‌مان را بكنيم و همه سناريوهاي مختلف را ببينيم تا زندگي عادي مردم مختل نشود. اگر هم با اجراي طرح اختلالاتي به وجود آمد ما قول مي‌دهيم در اسرع وقت بشنويم و مشكلات را حل كنيم.
وزير ارتباطات درباره تعرفه اينترنت ثابت نيز اظهار كرد: نظرات مردم را جمع كرديم كه دقيق و حساب شده بود. مجموعا تعداد زيادي نظرات ارايه شده بود. اصل نظري كه به‌طور خلاصه مي‌شود به آن اشاره كرد اين بود كه مردم به سقف حجم اينترنتي كه قرار داده شده معترض هستند كه اين ميزان پاسخگوي نيازهاي‌شان نيست. برخي توجيه نشده بودند كه چرا تعرفه برخي از سرويس‌هاي داخلي بايد كمتر باشد.
او ادامه داد: درباره اين نوعي كه به سرويس‌هاي داخلي براي استفاده يارانه داده مي‌شود، تصورشان بر اين بود كه با توجه به اينكه ما اكثريت استفاده‌مان از اينترنت است اين كمكي به حال مردم نمي‌كند. از طرفي نگاه ديگر اين بود كه اين سرويس صرفا توسط مخابرات داده مي‌شود و توسط سايرين صورت نمي‌گيرد كه بسته‌بندي‌هاي متعددي داشته است. به نظر مي‌رسد نگاهي كه مردم به اين طرح داشته‌اند جامع و كامل بوده و از جمع‌آوري افكار عمومي مي‌شود به جمع‌بندي عقلايي رسيد چرا كه حجم ميزان بازخوردها زياد بوده است.
وي در زمينه تعرفه اينترنت ثابت با بيان اينكه بررسي‌ها آغاز شده است، اظهار كرد: مساله اول اين است موضوعي كه سقف اينترنت آن كم است و پيش از اين خودم هم مطرح كرده بودم، كافي نيست. با توجه به اينكه مخابرات به صورت داوطلبانه آن را اجرا كرده، اين اتفاق افتاده است. جهرمي درباره يارانه دادن به سرويس‌هاي داخلي نيز گفت: اگر به شرايط حال حاضر نگاه كنيم كه صرفا شرايط فعلي را ببينيم، حرف درستي است.
اما موضوع اين است كه رويكرد ما نسبت به آينده چيست. آي‌پي‌تي‌وي مي‌آيد، ويدئو آن‌دي‌مند مي‌آيد، بسياري از سرويس‌هاي جديد مي‌آيند. خب ما راه را براي سرويس‌هاي داخلي باز كرديم تا آنها بتوانند از ظرفيت مناسب استفاده و رشد كنند و طبيعتا نظام تعرفه ما هم بايد به سمت مصرف‌كننده نهايي و هم توليدكننده محتوا باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون