• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3930 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

جلوه گاه وحدت، مودت و اصلاح‌طلبي

سيدرحمت‌الله حسيني رييس ستاد انتخاباتي روحاني در چهارمحال و بختياري

 

 

وقتي مطلع شدم كه آخرين پنجشنبه تابستان موعديست براي ديدار جمعي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب و بهبودخواه استان چهارمحال و بختياري با عبدالله نوري - مرد تاثيرگذار و صريح افق سياست ايران- بسياري سوالات و معماهاي حوزه فعاليت سياسي ايشان، در سي و چند سال بعد از انقلاب اسلامي به مخيله‌ام خطور كرد. پس از حضور در منزل نه چندان باشكوه، ولي با صفاي ايشان و پس از پذيرايي مختصري كه با صميميت انجام شد، مردي ميانسال با قامتي نه چندان بلند ولي راسخ، با قدم‌هاي محكم وارد اتاق شد. اصرار داشت حتما با مهمانان دستي بدهد و پس از آن روي مبلي ميزباني را استمرار بخشد. بدون مقدمه منتظر شنيدن دغدغه‌هاي مهماناني شد كه از ديار مشروطه خواهان چهارمحال و بختياري براي دفاع و استمداد از ايشان جهت پاسداشت اصلاح‌طلبي به حضورش رفته بودند. هميشه از اشخاصي كه به تندروي مشهور هستند، انتظار صبر و شكيبايي نداري و اين براي بسياري از دوستان عجيب مي‌نمود كه با حوصله‌‌اي ستودني، صحبت اكثر دوستان را شنيدند. در حين شنيدن بعضا يادداشت‌هايي نيز برمي‌داشتند. از مزاح‌هاي به موقع و سنجيده استفاده مي‌كرد تا به جلسه پرسش و پاسخ طراوتي بدمد. زمان شروع به سخن، متانت آرامش و صراحت را مي‌توانستي به‌خوبي دريابي. مكرر به سرفصل سخنانش كه همانا اتحاد و همبستگي ملي و مذهبي بود سركي مي‌كشيد. تنوع احزاب را الزاما نشانه توسعه سياسي نمي‌دانست، هر چند اعتقاد راسخ به حضور دايمي و موثر احزاب شناسنامه‌دار و قدرتمند در عرصه سياسي كشور داشت. سال‌هاي طولاني مبارزه و مسووليت‌هاي متنوع او را به سياست ورزي كاركشته ورزيده و واقع بين تبديل كرده است.
توصيه مي‌كند كه اصلاحات يك شبه انجام نمي‌گيرد و بايد با صبوري و تحمل در فضاي گفتمان محور در يك بازه زماني منطقي به اين هدف دست يازيد.
عبد‌الله نوري نه تنها به مزاح و غير مزاح اعتقاد عميق خود به سپردن اختيارات و مسووليت‌هاي كلان و خرد را به دست زنان و جوانان بيان مي‌دارد، بلكه در اهميت اين مطلب تا آنجا پيش مي‌رود كه اين رويكرد را تنها رمز موفقيت بيش از پيش كشور در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و حتي فارغ از دخيل كردن صف‌بندي‌هاي جناحي و حزبي مي‌داند.
 نوري آنقدر صريح هست كه از خودش هم با شجاعت ستودني انتقاد مي‌كند.
شيخ صبور و واقع‌بين اصلاح‌طلب، با وجود انتقادات ريز و درشتي كه به عملكرد دولت حسن روحاني دارد، آنقدر منصف هست كه نقاط قوت بزرگ اين دولت را ناديده نگيرد و با قاطعيت از راي خود دفاع كند.
وي نيز به سياق برخي از همفكران و بزرگان اصلاح‌طلب اعتقادي راسخ به اصلاح در اصلاحات داشته و اين امر را غير قابل اجتناب مي‌داند.
حاضران در جلسه، پيام وحدت و مودت بي‌سابقه‌اي كه بين نمايندگان مردم استان از نحله‌هاي فكري مختلف، فعالان سياسي اصلاح‌طلب و اعتدالي و اصولگراي ميانه و اعضاي ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در استان براي توسعه و عبور از عقب‌ماندگي، فقر و بيكاري، شكل گرفته است را به استحضار ايشان رسانيدند و از ايشان خواستند كه اين خواسته‌ها را با دولتمردان محترم در ميان بگذارند. اگر تا روز انتخابات راهبران و هدايت‌كنندگان جريان اصلاحات، در دعوت از مردم براي حضور در انتخابات ميدان‌داري مي‌كردند، امروز انتظار مي‌رود كه در رساندن حرف مردم و فعالان سياسي و مطالبات ايشان به گوش رييس‌جمهور و اعضاي دولت، از هيچ كوششي دريغ نورزند.
آن چيزي كه در پايان جلسه صميمي و در حين گرفتن عكس‌هاي يادگاري فكر مرا به خود معطوف كرده بود، اين بود كه‌ اي كاش همه بزرگان عرصه‌هاي مختلف و مخصوصا عرصه سياست در ايران عزيزمان، افتادگي، دوري از نخوت، صراحت، شجاعت، عدالت، انتقاد‌پذيري و پاك دستي را وجهه همت خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون