• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3930 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

تقدير از يك دهه فعاليت در پليس پايتخت

كاهش 3 درصدي جرايم تهران

گروه حوادث

صبح روز گذشته فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و پليس آگاهي پايتخت در مراسمي از خدمات ۱۲۳ ماهه سردار عباسعلي محمديان، رييس سابق پليس آگاهي تقدير كردند. رييس سابق پليس آگاهي تهران بزرگ به عنوان يكي از سخنرانان اين مراسم گفت: «من از سال ۸۶ در پليس آگاهي خدمت كردم. اين همان گذر عمرمان است كه به چشم بر هم زدني مي‌گذرد.»
سردار محمديان ادامه داد: «از همان بدو ورود خود به پليس آگاهي تهران بزرگ رويكرد جديدي را اتخاذ كرديم تا بتوانيم هم با باندهاي تبهكاري مقابله كنيم و هم بتوانيم آمار را كاهش دهيم. از اين رو پيشنهاد اقدامات اطلاعاتي درباره جرايم سازمان‌يافته را در دستور كار قرار داديم؛ معتقد بوديم كه باندهاي مجرمانه تهران كه به صورت غده سرطاني هستند را بايد يكجا بيرون بياوريم.»
رييس سابق پليس آگاهي پايتخت گفت: «در راستاي اين سياست در يكي، دو سال توانستيم اشراف اطلاعاتي خوبي نسبت به مجرمان در تهران پيدا كنيم، از ديگر سياست‌هاي اصلي ما كشف پيشدستانه جرايم بود و بارها موفق شديم پيش از وقوع جرم مجرمان را در بزنگاه دستگير كنيم و اين مهم تنها با تكيه بر اقدامات اطلاعاتي ميسر شد.»
او ادامه داد: «هم‌اكنون همكاري خوبي بين پليس و دستگاه قضا ايجاد شده است. با اقدامات پيش‌دستانه پليس و همكاري خوب همكارانم در پليس آگاهي موفق شديم بسياري از نقشه‌هاي انجام سرقت‌هاي مسلحانه و اوباشگري در پايتخت را قبل از وقوع جرم در نطفه خفه كنيم.»
سردار محمديان گفت: «من صرفا سخنگوي مجموعه پليس آگاهي بودم و همه تلاش‌ها مرهون جانفشاني‌هاي همكاراني بود كه شايد هيچ‌وقت اسمي از آنها برده نشود اما تلاش آنها بسيار قابل‌تقدير است.»
در ادامه اين مراسم، سردار حسين رحيمي، رييس پليس پايتخت هم از تلاش‌هاي سردار عباسعلي محمديان كه اخيرا با حكم فرمانده ناجا به عنوان فرمانده انتظامي استان البرز معرفي شده قدرداني كرد و سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، جانشين رييس پليس آگاهي را به عنوان سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ معرفي كرد. سردار رحيمي گفت: «حضور سردار محمديان در پليس آگاهي تهران ركورد مسووليت در كلانشهر تهران را به نام او ثبت كرده است.
من سردار محمديان را از سال 72 كه در استان اصفهان همكار يكديگر بوديم تا امروز مي‌شناسم و به جرات مي‌گويم كه به غير از جديت و توانمندي چيزي از او نديده‌ام و در طول 10 سالي كه در پليس آگاهي مسووليت داشتند نيز تحولات شگرفي در تهران و پليس آگاهي رخ داد.»
رييس پليس پايتخت ادامه داد: «بنده در عمليات‌هاي مختلفي در كرمان و سيستان شخصا حضور داشتم اما بايد پذيرفت كه جرايمي كه در تهران رخ مي‌دهد بسيار پيچيده‌تر و سازمان‌يافته‌تر از جرايم در ديگر نقاط كشور است.»
سردار مقيمي، رييس پليس آگاهي ناجا هم دوران سردار محمديان را به عنوان طلايي‌ترين دوران عملكرد پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام كرد و از زحمات شبانه‌روزي سردار محمديان به عنوان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ تجليل و قدرداني كرد.
سردار مقيمي گفت: «نگاهي به آمار و كاركرد پليس آگاهي تهران بزرگ در دو، سه دهه اخير نشان مي‌دهد پليس آگاهي پايتخت در يك دهه گذشته دوره‌اي طلايي داشته و سردار محمديان و تيم همراهش بهترين‌هاي ادوار پليس آگاهي تهران بزرگ بودند. آمارهاي سال‌هاي قبل نشان مي‌داد كه بيش از 30 درصد جرايم كل كشور در شهر تهران رخ مي‌دهد كه با تلاش همكاران ما در آگاهي تهران بزرگ، امروز اين رقم به كمتر از 27 درصد رسيده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون