• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3951 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

پيشخوان

جهانگيري:
گردهمايي اربعين نمادي  از جهان اسلام است

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس جمهور كه صبح پنجشنبه همزمان با اربعين حسيني، ضمن همراهي با دلدادگان و عاشقان سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و پيوستن به راهپيمايان اربعين، از برخي موكب‌هاي ايراني و روند خدمت‌رساني به زايرين حسيني بازديد كرد، پس از رسيدن به عراق، در مرقد مطهر اميرالمومنين علي(ع) در نجف اشرف حضور يافت و از صحن جديد حضرت فاطمه(س) بازديد كرد. معاون اول رييس‌جمهور راهپيمايي اربعين را سنتي ديرينه براي حفظ نهضت عاشورا دانست و گفت: اين مراسم كه هر سال باشكوه‌تر از سال قبل برگزار مي‌شود، به يكي از نمادهاي جهان اسلام و مبارزه با ظلم و حمايت از مظلومين تبديل شده و نيز نمادي براي معرفي چهره مهربان، صلح‌طلب و رحماني اسلام و تشيع به جهانيان است.  به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در جريان سفر به عراق و شركت در گردهمايي بزرگ اربعين، هدف از سفر خود را شركت در مراسم ديني و مذهبي اربعين در كنار عاشقان امام حسين(ع) و نيز عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) عنوان كرد و افزود: از ديگر دلايل سفرم، تشكر و قدرداني از دولت و ملت عراق به خاطر ميزباني از ميليون‌ها زاير امام حسين(ع) است. وي اضافه كرد: خوشبختانه با تلاش‌هاي دولت، ملت و نيروهاي مسلح عراق، امنيت خوبي در عراق برقرار شده و با نابودي گروه‌هاي تكفيري، دولت عراق حاكميت كامل دارد.

 

موشك‎ها را از بين ببريم ممكن است كشورمان را اشغال كنند

نخستين وزير سپاه پاسداران در مورد توان موشكي ايران اظهار كرد: خوشبختانه الان همه مردم، مسوولان و جناح‌هاي سياسي در مورد اينكه توان موشكي ما قابل مذاكره نيست به اجماع رسيده‌اند. اگر كساني مي‌گويند بايد نظر آنها را جلب كنيم يا نمي‌فهمند يا خداي ناكرده چيزي در سر دارند. به گزارش جماران، محسن رفيق‌دوست تاكيد كرد: هرچه از نظر نظامي قوي‌تر شويم روابط بين‌المللي ما قوي‌تر مي‌شود. مطمئن باشيد جايي به شما زور مي‌گويند كه ضعيف باشيد. اگر موشك‌هاي شما بيشتر شود، بيشتر مي‌ترسند و به سراغ شما نمي‌آيند. اين تصور باطل است كه ما بايد موشك‌هاي‌مان را از بين ببريم. در آن صورت ممكن است حتي مملكت ما را اشغال كنند. اصلا نبايد فكر كنيم به خاطر موشك‌ها به ما كمك نمي‌كنند؛ ما به كمك آنها نياز نداريم.

 

نقش يك اصلاح‌طلب در لغو عضويت نيكنام تكذيب شد

غلامعلي سفيد، رييس شوراي شهر يزد شايعه‌هاي مربوط به حضور يك اصلاح‌طلب پشت پرده شكايت اوليه از سپنتا نيكنام را رد كرد و گفت اين فرد (سعيده غالبي) كه حقوقدان است رسما اعلام كرده بود كه حاضر است وكالت سپنتا را برعهده بگيرد. او مي‌گويد علي‌اصغر باقري كه نفر 45 انتخابات شوراي شهر يزد است از جانب جناح افراطي مامور شكايت از سپنتا نيكنام بود. غلامعلي سفيد در گفت‌وگو با اعتماد آنلاين با بيان اينكه مرخصي استعلاجي دو هفته‌اي نيكنام، تمديد شده است، توضيحاتي را هم درخصوص شاكي اين پرونده ارايه كرد. او گفت: شكايت ايشان به خاطر خودشان نبود. ايشان يكي از اعضاي جناح افراطي يزد هستند كه هميشه در نماز جمعه طومار تهيه مي‌كنند؛ چه در زمان دولت اصلاحات و همچنين اكنون در زمان دولت آقاي روحاني. ايشان عليه شخصيت‌هاي يزدي از‌جمله مرحوم صدوقي نيز در نماز جمعه مطلب پخش مي‌كند. اين آقا چنين سابقه‌اي در يزد دارد و هميشه دنبال اختلاف است. ايشان از طرف جناح افراطي براي شكايت از آقاي نيكنام مامور شده بود وگرنه خودش در اين زمينه نفعي نمي‌برد.

 

قائم‎مقامي: حجاب، واجب شرعي است اما اجباري نيست

 امام جمعه سابق مركز اسلامي هامبورگ كه مديريت اين مركز و همچنين آكادمي اسلامي آلمان را بر عهده داشت، «آلوده شدن بخش‎هايي از روحانيت به قدرت» را غيرقابل انكار خواند و با تاكيد بر اينكه «قدرت هرگز مقدس نيست»، گفت: از تئوريزه كردن اخلاق حكومتي، بايد ترسيد. قائم‌مقامي، عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگو با خبرآنلاين با تاكيد بر اينكه در اصل دينداري اجباري نيست و در فرعش هم نمي‎تواند باشد، «حجاب» را يك ضرورت شرعي و نوعي «دعوت» خواند به اين مفهوم كه اگر كسي مي‎خواهد ديندار باشد، لازمه آن رعايت چنين حدودي است. او گفت: من به عنوان يك روحاني به شما مي‌گويم كه حجاب يك ضرورت شرعي است. ضرورت شرعي هم يك دعوت است يعني مي‌گويد تو اگر مي‌خواهي ديندار باشي، لازمه اين دينداري رعايت اين حدود است. در اصل دينداري اجبار نيست، چطور در فرعش مي‌تواند اجبار باشد؟ اين تناقض را كجا بايد برد؟ قائم مقامي با تاكيد بر اينكه نمي‌گويم زنان بي‌حجاب باشند، گفت: مي‌گويم حجاب براي يك زن مسلمان واجب و ضروري است ولي مفهوم وجوب و ضرورت با مفهوم اجبار تفاوت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون