• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3954 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

مقام معظم رهبري درپي حادثه تلخ زمين‌لرزه در غرب كشور:

همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به ياري آسيب‌ديدگان بشتابند

در پي وقوع حادثه تلخ و مصيبت‌بار زمين‌لرزه در غرب كشور كه به جان‌باختن و زخمي شدن جمعي از هم‌ميهنان عزيز انجاميد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي ضمن تسليت به ملت ايران به خصوص مردم عزيز استان كرمانشاه، تاكيد كردند: همه دستگاه‌هاي لشكري و كشوري با همه همت و امكانات به ياري آسيب‌ديدگان بشتابند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبري، متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
با تاسف و اندوه فراوان خبر زمين‌لرزه در غرب كشور را كه به جان‌باختن جمعي از هم‌ميهنان عزيز و زخمي شدن جمعي بيشتر انجاميده و خسارات بسياري پديد آورده است، دريافت كردم. وظيفه مسوولان آن است كه در همين نخستين ساعات با همه همت و توان به ياري آسيب‌ديدگان به ويژه در زير آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گيري سريع از همه امكانات موجود، از افزايش تلفات جلوگيري كنند.
ارتش و سپاه و بسيج، با نظم و سرعت به آوار‌برداري و انتقال مجروحان كمك كنند و دستگاه‌هاي دولتي چه نظامي و چه غيرنظامي همه توان خود را براي ياري آسيب‌ديده‌ها و خانواده‌هاي آنان به صحنه آورند. اينجانب از اعماق دل، اين حادثه تلخ و مصيبت‌بار را به ملت ايران به خصوص به مردم عزيز استان كرمانشاه و به ويژه به خانواده‌هاي مصيبت‌زده تسليت عرض مي‌كنم و متضرعانه از خداوند متعال مي‌خواهم كه اين محنت و رنج را مايه جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پايداري و مقاومت ملّت عزيزمان بيفزايد.
از همه كساني‌كه مي‌توانند به نحوي در سبك كردن بار مصيبت و جبران خسارت موثر باشند درخواست مي‌كنم كه به ياري آسيب‌ديدگان بشتابند.
والسلام عليكم و رحمـ[‌الله
سيد علي خامنه‌اي
۲۲ آبان ۱۳۹۶

اربعين نشانه گسترش روح جهاد و شهادت در راه خداست
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز دوشنبه در ديدار جمعي از مسوولان و فعالان فرهنگي استان‌هاي آذربايجان‌شرقي و قم، با تجليل از پديده باشكوه و حيرت‌انگيز راهپيمايي اربعين و با دعا و آرزوي قبولي زيارت زايران، از دست‌اندركاران برگزاري اين مراسم تقدير و تشكر كردند.
آيت‌الله خامنه‌اي راهپيمايي عظيم اربعين را نشانه گسترش روح مبارزه و مجاهدت در راه خدا و آمادگي براي شهادت، در همه دنياي اسلام دانستند و افزودند: «حضور اين جمعيت عظيم از نقاط مختلف دنيا با وجود تهديدهاي تروريستي، پديده‌اي عظيم و نشان‌دهنده اوج‌گرفتن تفكر مبارزه در راه خدا و آمادگي عمومي و همگاني در اين راه است.»
رهبر انقلاب اسلامي پديده الهي و معنوي راهپيمايي اربعين را بي‌سابقه و غيرقابل توصيف خواندند و با تشكر از دست‌اندركاران برگزاري اين حركت عظيم گفتند: «از دولت عراق كه وسايل برگزاري اين حركت باشكوه را فراهم كرد، از ملت عزيز عراق كه اين گونه مخلصانه و شادمانانه از زايران حضرت اباعبدالله عليه‌السلام پذيرايي كرد، از جوانان مبارز عراقي و حشد شعبي و دست‌اندركاران تامين امنيت مراسم و از مسوولان عتبات در نجف اشرف و كربلاي معلي، قلبا تشكر مي‌كنيم و بركات الهي را براي آنان خواستاريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون