• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3954 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

ارتش اسراييل يك روستا را به تخريب كامل تهديد كرد

ادامه تغيير تركيب جمعيت «دره اردن»

گروه جهان| ارتش رژيم صهيونيستي در اقدامي تازه، چندين خانواده فلسطيني را با استفاده از يك فرمان نظامي، از مناطق مسكوني در شمال دره اردن، در سرزمين‌هاي اشغالي كرانه باختري رود اردن، از خانه‌هاي خود اخراج كرده است. به نوشته خبرگزاري آناتولي، بيش از 30 خانوار فلسطيني، از ساكنان روستاهاي منطقه شمال دره اردن، روز دوم نوامبر (12 روز پيش) يك نامه از سوي ارتش اسراييل دريافت كرده‌اند كه در آن نوشته است 8 روز فرصت دارند تا خانه‌هاي خود را ترك كنند. بر اساس اين فرمان قرار است تمام خانه‌هاي روستاهاي فلسطيني در اين منطقه تخريب شود. مهدي دراغمه، از اعضاي شوراي منطقه دره اردن به خبرگزاري آناتولي مي‌گويد: «اين دستور دست كم 200 فلسطيني از جمله 45 زن و 60 كودك را تحت تاثير قرار مي‌دهد.» رژيم اسراييل، پيش از اين اعلام كرده است حتي اگر از كل سرزمين‌هاي كرانه باختري عقب‌نشيني كند، حاضر به تخليه دره اردن نخواهد شد. به نظر مي‌رسد تلاش‌هاي جديد ارتش رژيم صهيونيستي در راستاي استمرار تغيير اجباري نسبت جمعيتي اين منطقه باشد. به نوشته روزنامه هاآرتص، بيش از 300 فلسطيني كه براي دهه‌ها در اين منطقه زندگي كرده‌اند، با اين دستور نظامي مجبور به ترك خانه‌هاي خود مي‌شوند. به نوشته اين روزنامه اين نخستين بار است كه بر اساس يك دستور ارتش، فلسطيني‌هاي ساكن مناطق كرانه باختري مجبور به ترك خانه‌هاي خود مي‌شوند. به گفته اين رسانه اسراييلي، دستور ارتش رژيم صهيونيستي با عنوان «فرمان ساختمان‌هاي غيرمجاز» است و به نوشته اين رسانه مستقيما به روستاييان فلسطيني تحويل نشده است. به گفته وكلاي روستاييان فلسطيني، نفس اين فرمان جديد با دستور ارتش متناقض است، چرا كه در «فرمان ساختمان‌هاي غيرمجاز»، نمي‌توان محتواي آن را در مورد «افرادي كه به عنوان شهروند اين سرزمين‌ها ثبت شده‌اند» اجرا كرد كه عملا به معناي عدم اطلاق آن به فلسطينيان و ارتباط با ساختمان‌هاي مربوط به شهرك‌نشين‌هاي يهودي است.
 به نوشته رسانه‌ها، سربازان رژيم صهيونيستي نسخه‌هايي از فرمان را در جاده‌هاي اطراف محل اقامت فلسطينيان رها كرده‌اند. اين فرمان توسط روني نوما، امضا شده است و از ساكنان خواسته‌شده است طي 8 روز منطقه را ترك كنند و به دليل آنچه «ساخت و ساز و حق تخريب هر ساختماني در محل» عنوان شده، حق ورود به آن را ندارند.
به گزارش آناتولي، يوآو گالانت، وزير مسكن كابينه رژيم صهيونيستي، چهارشنبه هفته گذشته اعلام كرده ‌بود كه برنامه‌هاي تازه‌اي براي «تقويت مناطق يهودي‌نشين در دره اردن» وجود دارد. به گفته اين وزير رژيم صهيونيستي «به ازاي هر خانواده جديد يهودي كه در اين منطقه مستقر شوند، مبلغ خاصي براي كمك به تعاوني‌ها و شهرك‌هاي كشاورزي ميزبان در نظر گرفته‌شده است. » به گفته گالانت، دولت رژيم صهيونيستي برنامه تبليغاتي تازه‌اي براي تشويق شهرك‌نشين‌هاي يهودي به مهاجرت به اين منطقه در نظر گرفته است. در 21 شهرك غيرقانوني اسراييلي‌نشين كه در منطقه دره اردن ساخته‌شده است، بيش از 6000 يهودي زندگي مي‌كنند. منطقه دره اردن، يك چهارم سرزمين‌هاي كرانه باختري را در بر مي‌گيرد و بيش از 10 هزار فلسطيني در آن زندگي مي‌كنند. دولت رژيم صهيونيستي اجازه ساخت‌و‌ساز به فلسطينيان در اين منطقه نداده است، در نتيجه فلسطينيان در سرپناه‌هاي موقت در اين منطقه زندگي مي‌كنند. منطقه دره اردن، از جمله مناطقي است كه بر اساس توافق‌هاي اسلو در حوزه سرزمين‌هاي «بند C» كرانه باختري قرار مي‌گيرد كه كنترل امنيتي و مديريت آن كاملا در اختيار دولت اسراييل قرار دارد. به نوشته هاآرتص، اغلب ساكنين روستاهايي كه ارتش اسراييل دستور تخليه آنها را داده است، دامداران فلسطيني هستند و 55 هكتار از زمين‌ها يا رسما متعلق به خودشان يا كليساي كاتوليك است. اين دامداران فلسطيني بيش از 4000 گوسفند، 200 شتر و 600 گاو در اين زمين‌ها دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون