• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3954 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

رييس ستاد بحران تهران:

زلزله كرمانشاه ربطي به تهران ندارد

دكتر احمد صادقي، رييس ستاد بحران تهران با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران گفت: در اينكه تهران شهر زلزله‌خيزي است شكي نيست ولي اينكه بخواهيم بگوييم زلزله كرمانشاه باعث بروز زلزله در تهران شود اصلا درست نيست، چرا كه اصولا زلزله كرمانشاه به خاطر فعال شدن گسل‌هاي زاگرس است و ربطي به گسل‌هاي البرز كه تهران در آن قراردارد، ندارد.
وي همچنين در خصوص ميزان آمادگي تهران براي رويارويي با زلزله احتمالي در آن گفت: مقوله زلزله تهران كاملا با ساير شهرها متفاوت است. چرا كه براساس برآوردهاي انجام شده ميزان آمادگي «مردم» تهران براي مواجهه با زلزله كمتر از 10 درصد است. ضمن آنكه وضعيت دستگاه‌ها و نهادهاي مرتبط نيز چندان چنگي به دل نمي‌زند و نمي‌توان گفت وضعيت خوبي دارند. بنابراين اگر در تهران زلزله‌اي رخ دهد، حتي اگر تمام امكانات كشور نيز بسيج شوند و در صورتي كه «فرض» كنيم، هماهنگي كاملي بين دستگاه‌ها برقرار باشد، باز هم فاجعه‌اي تاريخي رخ خواهد داد!
صادقي همچنين در خصوص علت بازديد شهردار تهران از ستاد بحران نيز گفت: شنيده مي‌شود كه گفته ‌شده شهردار تهران به خاطر احتمال وقوع زلزله در تهران به اينجا آمده بود. در حالي كه اصلا اينچنين نيست، بلكه شهردار تهران عضو ستاد بحران كشور هستند و براي همين به ستاد بحران تهران آمدند تا هماهنگي‌هاي لازم براي ارسال تجهيزات و امكانات براي مناطق زلزله‌زده را انجام دهند.
به گفته وي از صبح ديروز، حجم بسيار زيادي كمك‌هاي مختلف شامل آب معدني، پتو، چادر، ماشين‌هاي سنگين و نيمه‌سنگين و... به همراه نيروي انساني، از سوي شهرداري تهران براي مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.
رييس ستاد بحران تهران كه خود به عنوان نماينده شهردار تهران از نخستين ساعت‌هاي بروز حادثه در ستاد بحران كشور حاضر بوده است در خصوص كيفيت عملكرد اين ستاد گفت: در مجموعه عملكرد خوبي را داشتيم. به خصوص هماهنگي خوبي بين دستگاه‌هاي مرتبط و نيروي انتظامي برقرار بود كه كمك شاياني به امداد‌رساني به موقع به حادثه‌ديدگان كرد. اما درعين حال هنوز هم در بخش‌هايي ضعيف هستيم. مثل كمبود امكانات و تجهيزات. به عنوان نمونه، اگر بالگردهاي ما امكان پرواز در شب را ندارند. يا اينكه سيستم ارتباطات پايداري براي جمع‌آوري اطلاعات و آمار خسارت‌ها نداريم. چه‌بسا اگر اين امكانات فراهم بود، بهتر مي‌شد با چنين حوادثي روبه‌رو شد و جان شهروندان بيشتري را نجات داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون