• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3957 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

نت‌ها براي زلزله نواخته مي‌شود

همدردي هنرمندان با زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد. امروز 29 آبان شهرام ناظري و گروه موسيقي كامكارها كه از سال‌هاي دور باهم همكاري داشته‌اند، در كنار هم قرار مي‌گيرند تا به نفع زلزله‌زدگان كرمانشاه كنسرت بدهند و تمام عوايد كنسرت خود را به زلزله‌زدگان كرمانشاه تقديم كنند.
با توجه به آمار سايت ايران كنسرت تقربيا تمام بليت‌هاي اين كنسرت به فروش رفته است. در اين كنسرت تنها شهرام ناظري و گروه كامكاران نيستند كه در اين كار خير شركت كرده‌اند، بلكه تمامي عوامل برگزاري كنسرت اعم از نهادهاي دولتي، وزارت ارشاد، حراست معاونت هنري، نظامي، امنيتي و انتظامي، شركت برگزار‌كننده، سالن وزارت كشور و سايت عامل فروش در اين امر خير سهيم هستند و هيچ هزينه‌اي بابت اين كنسرت دريافت نكرده‌اند.
محمد جليل عندليبي و گروه مولانا هم به جمع هنرمندان خير بپوسته‌اند. عندليبي كه از هنرمندان بنام سنندج است در اين اجرا نگاه ويژه‌اي به گوشه‌هاي كردي در موسيقي اصيل ايراني دارد. دست‌اندركاران گروه «مولانا» كه قرار بود پس از وقوع زلزله كرمانشاه كنسرت اين گروه را در ۷ آذر درتالار وحدت لغو كنند، تصميم خود را تغيير داده‌اند و قرار است ضمن برگزاري كنسرت‌شان، بخشي از عوايد آن را به آسيب‌ديدگان اين زلزله اختصاص بدهند.
 هنرمند ديگر رامبد صديف است كه در چندسال اخير او كمتر در اجراي صحنه‌اي حضوري فعال داشته است. حال او به هواي همراهي با زلزله‌زدگان به زودي كنسرتي به نفع زلزله‌زدگان برگزار مي‌كند. او در اين باره مي‌گويد: «او مي‌گويد يك هنرمند و يك خواننده است و تنها كاري كه از دستش بر مي‌آيد، اين است كه بخواند و عوايد‌ برگزاري آن كنسرت را به مردم كشورش تقديم كند. «قصد دارم بعد از برگزاري كنسرت، درآمد آن را خودم شخصا با دست خودم به زلزله‌زدگان كرمانشاه بدهم.»
همدلي با زبان بين‌المللي
درد زلزله درد بزرگي است كه تنها هنرمندان ايراني را درگير نكرده، بلكه هنرمندان ساير كشورها را نيز به واكنش وا داشته است. يكي از اين گروه‌ها گروه موسيقي «دولسيمر» به رهبري آلش اسموتني سيمبالو است كه با هدف حمايت از مردم زلزله‌زده غرب كشور، 29 آبان در فرهنگسراي نياوران روي صحنه خواهد رفت.
اين گروه در سال 1999 تاسيس شده است. اين گروه، يك گروه «چند منطقه‌اي» به شمار مي‎رود كه موزيسين‎هايي به نمايندگي از مناطق و ژانرها و تفسيرهاي مختلف از موسيقي محلي را دربرمي‎گيرد. بيشتر اعضاي گروه «دولسيمر» به عنوان نوازنده‎هاي همراه ستاره موسيقي محلي چك، يوژكا چرني، فعاليت كرده‎اند.
آلش اسموتني (سرپرست و خواننده)، كارل هگنر (خواننده و مجري)، ميروسلاو كولاسيا (ويولونيست دوم)، رادك تيليچ (آلتو)، يان تلسكي (نوازنده سيمبالو) و پاول تركان (كنتراباس) اعضاي گروه موسيقي سنتي چك هستند.
درد به هر زباني درد است
بايد گفت كه كنسرت‌هاي خيريه فقط در تهران و توسط هنرمندان تهراني برگزار نمي‌شود. ناصر وحدتي خواننده محلي اجراي خود را به لنگرود برده تا همدردي با زلزله‌زدگان مرزي نداشته باشد. او و گروهش تمام عوايد اجراي 30 آبان ماه را تقديم بازماندگان فاجعه زلزله كرمانشاه مي‌كنند.
گروه كنسرت كردي گروه آرشاوير به سرپرستي فرشاد رستمي كه 30 آبان ماه در تالار وحدت برگزاري مي‌شود، تمامي درآمد خود را به اين امر اختصاص داده است.
هنرمندان مردمي در كنار مردم
از سوي ديگر هنرمندان پاپ هم به كمك اين واقعه دردناك آمدند، حال چه با حضور در منطقه زلزله يا برگزاري كنسرت‌هاي خيريه و اختصاص بخشي از عوايد اين كنسرت. بهنام باني كه چندي است در عرصه موسيقي پاپ مشغول به فعاليت است، روز هفتم آذرماه در برج ميلاد كنسرت دارد. او بخشي از درآمد خود را به اين امر اختصاص داده است. بليت‌هاي اين كنسرت كه در دو سانس 18 و 21:30 برگزار مي‌شود به سرعت تمام شده است.
فرزاد فرزين روزهاي پركاري را پيش رو دارد. از يك سو در ونكوور و تورنتو تور كنسرت برگزار كرد و قرار است در روزهاي اول و دوم دي ماه در سالن ميلاد نمايشگاه روي صحنه برود. او نيز اعلام كرده است كه بخشي از عوايد كنسرت‌هاي ايران و خارج خود را به براي همدردي به بازماندگان اين حادثه اهدا مي‌كند.
گروه تازه تاسيس هوروش بند در روز نهم آذرماه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران روي صحنه مي‌رود. اين گروه موسيقي به سرپرستي مسعود جهاني نيز اعلام كرده است كه تمام عوايد كنسرت خود را به زلزله‌زدگان اختصاص مي‌دهد. جاي تعجبي هم ندارد كه بليت‌هاي اين كنسرت به سرعت فروش برود. آن طور كه هوروش بند اعلام كرده آنها درآمد اين كنسرت را به اقلام ضروري زلزله‌زدگان اختصاص داده‌اند و به زودي به كرمانشاه مي‌روند تا خودشان اين وسايل را به دست نيازمندان برسانند.
رضا يزداني براي همدردي با زلزله‌زدگان علاوه بر اينكه بخشي از در‌آمد كنسرت دوم آذرماه خود را به مردم اين خطه اختصاص داده و انتشار آلبوم «درهم» را به احترام بازماندگان و درگذشتگان با 5 روز تاخير يعني در 29 آبان ماه منتشر كرد.
حامد همايون چهره جديد موسيقي پاپ كه درآمد نخستين كنسرت خود را به خيريه اختصاص داد، اين روزها حسابي مشغول برگزاري كنسرت در ايران و دنيا است. او چهاردهم آذرماه در نوشهر و هفدهم آذرماه در تهران كنسرت دارد و آن طور كه اعلام كرده است بخشي از عوايد كنسرت خود را به اين زلزله‌زدگان كرمانشاه اختصاص مي‌دهد.
حجت اشرف‌زاده هم از ديگر هنرمندان اين عرصه است به ياري هموطنان خود آمده است. او بخشي از عوايد كنسرت خود كه در 24 آذرماه در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود به اين موضوع اختصاص داده است.
رستاك حلاج و سينا شعبانخاني هم به جمع هنرمندان خير پيوسته‌اند و بخشي از عوايد كنسرت خود را به اين امر اختصاص داده‌اند. حلاج در 22 آذرماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي و سينا شعبانخاني در 20 آذرماه در برج ميلاد روي صحنه مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون