• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3969 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر

قوانيني كه بيشتر ايراني‌ها يك‌بار هم آن را نخوانده‌اند

سال 1358 براي اولين‌بار قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در 177 اصل از سوي مجلس خبرگان تصويب شد و همان سال به همه‌پرسي  گذاشته شد. نتيجه همه‌پرسي با راي مثبت اعلام شد و به اين ترتيب قانون اساسي بخشي از قوانين زندگي مردم شد.
امسال و در سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي در سال 58، به لطف شبكه اجتماعي توييتر، بستري براي كاربران اين رسانه فراهم شد تا با استفاده از هشتگ «قانون_اساسي» عقايدشان را درباره تمام موضوعاتي كه در زير شاخه «قانون اساسي» مي‌گنجد، مطرح كنند و نسبت به چند و چون قانون‌ اساسي در جامعه امروز واكنش نشان بدهند؛ كاربري توييت كرده: «ماه آذر هميشه مرا ياد روز قانون اساسي مي‌اندازد.
 قوانيني كه به يقين مي‌توان گفت بيشتر ايراني‌ها يك بار هم آن را نخوانده‌اند. قوانيني كه به خاطرش خون‌ها داده شد و مانند ساير موارد در اين كشور با آن سليقه‌اي و مصلحتي برخورد شد.» كاربر ديگري نوشته: «در حواشي روز قانون اساسي يادي هم از اصل چهلم اين قانون كنيم و كاش همه دست‌كم به اين يكي عمل مي‌كرديم؛ اينكه هيچ‌كس نمي‌تواند اعمال حق خويش را وسيله اضرار به غير يا تجاوز به منافع عمومي
 قرار دهد».
 خبرگزاري ايرنا توييت كرده: «شوراي نگهبان طرح تقويت بسيج را مغاير با قانون اساسي و از وظايف و اختيارات رهبري دانست».
در نهايت علي شكوري‌راد، سياستمدار اصلاح‌طلب و دبيركل حزب اتحاد ملت هم توييت كرده: «به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد اخيرا فرصت كرده قانون اساسي و قانون آيين دادرسي را بخواند كه با حقوق ملت، مفاهيم حقوقي و بايدهاي قضايي آشنا شده است.
حرف‌هاي جدي جديدي در مورد موضوعات قديمي مي‌زند. احتمالا به آرشيو 20 سال گذشته مطبوعات و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هم مراجعه
 داشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون