• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3972 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

سازمان‌هاي ملي

در اين جدول به بودجه برخي سازمان‌ها اشاره شده‌، ارقامي كه البته شايد در مقام مقايسه بيش از پيش معنادار شود. در ميان گزينه‌هاي مورد اشاره بودجه به سازمان مديريت بحران كشور چيزي در حدود 10 ميليارد و 765 ميليون تومان پيشنهاد داده شده است. در صورتي كه فرض بر اين باشد كه تمام بودجه سازمان مديريت بحران ميان 31 استان كشور تقسيم خواهد شد، تقريبا به هر استان چيزي در حدود 347 ميليون تومان تعلق مي‌گيرد. رقمي كه با توجه به شرايط اقليمي كشور و مناطق بحران‌خيز بسيار، چندان قابل توجه نيست. زلزله كرمانشاه و كرمان در يك ماه گذشته مصداق و معيار مناسبي براي توجه هر چه بيشتر به بودجه سازمان مديريت بحران است.
اما يكي ديگر از گزينه‌هاي قابل توجه در جدول، پژوهشگاه رويان است. پژوهشگاهي كه موفقيت‌هاي علمي بسياري در حوزه‌هاي مختلف خروجي آن بوده است. بر اساس لايحه ارايه شده از سوي دولت اين سازمان با رقمي قريب به 36‌ميليارد در مقايسه با برخي نهادها و سازمان‌ها بودجه قابل توجهي در اختيار ندارد. براي مثال بودجه اين مركز پژوهشي تقريبا 13درصد يا يك‌هفتم بودجه شوراي سياستگذاري حوزه علميه خواهران است كه احتمالا كار اجرايي ويژه‌اي نداشته و بيشتر در حوزه سياستگذاري فعاليت مي‌كنند.
همچنين در اين جدول بودجه تخصيص يافته به صندوق بازنشستگي كشور رقمي در حدود 30 هزار ميليارد و 234 هزار ميليون تومان در نظر گرفته شده است. در يك سال گذشته عقب افتادن پرداختي‌هاي بازنشستگان از جمله بازنشسته‌هاي آموزش و پرورش يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت و صندوق‌هاي بازنشستگي بوده‌ است.
حسن روحاني در گزارش 100 روزه دولت دوازدهم كه هفتم آذر از طريق صدا و سيما ارايه كرد، نسبت به صندوق‌هاي بازنشستگي ابراز نگراني كرده و وعده داده بود دولت در سال آينده 50 هزار ميليارد تومان به صندوق‌هاي بازنشستگي؛ چه تامين اجتماعي و چه كشوري كمك خواهد كرد.
دولت دوازدهم براي سازمان بيمه سلامت نيز رقمي در حدود 108 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته است. سازماني از زير‌مجموعه‌هاي وزارت بهداشت و درمان كه يكي از متوليان بيمه سلامت است. البته اين در حالي است كه عمده هزينه بيمه سلامت بر عهده وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي است كه حتي تا اختلاف ميان دو وزير پيش رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون