• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3976 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر

پيشخوان

برخي انحرافات احمدي‌نژاد گفته نشده

حجت‌الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع طلاب و روحانيان حوزه علميه سمنان و در حاشيه افتتاح دفتر خبرگزاري حوزه در استان با اشاره به برخي سخنان و رفتارهاي رييس‌جمهور پيشين كشورمان بيان كرد كه برخي انحرافات احمدي‌نژاد هنوز به ‌مردم گفته نشده است.
وي با بيان اينكه عده‌اي امروز طلبكار شدند، گفت: اين افراد مي‌گويند چرا در آن زمان از احمدي‌نژاد حمايت كرديد؟ اين در حالي است كه طبيعي است تا مادامي كه فرد در مسير درست است بايد از او حمايت و پشتيباني كرد و هرگاه به انحراف رفت بايد در برابر آن موضع گرفت.
وي به داستان طلحه و زبير در صدر اسلام اشاره و تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص) و امام علي(ع) هم در مقاطعي از اين دو حمايت كرده و تعابير بلندي براي آنها دارند اما بعد از انحراف كه نبايد در برابر آنها سكوت كرد. سعيدي با بيان اينكه احمدي‌نژاد در ابتدا عملكرد خوبي داشت، بيان كرد: امروز آنها كه بعد از ايجاد انحراف همچنان از احمدي‌نژاد و ديگران حمايت كردند بايد جواب دهند. وي ادامه داد: آنها كه تا مادامي كه احمدي‌نژاد در مسير درست بود از او حمايت كردند و وقتي منحرف شد از او تبري جستند شايسته تقديرند نه نكوهش. چرا كه قاعده و اساس بر همين است و دين نيز همين را از ما مي‌خواهد.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادآور شد: امروز آنها كه در برابر امام و ولي‌فقيه ايستادند جوابگو باشند.
وي به تحليل توان جهان اسلام و خصوصا جمهوري اسلامي و محور مقاومت پرداخته و افزود: در حال حاضر دشمن از دو طريق «تهديد سخت نيابتي» و «تهديد نرم مستقيم» به دنبال ضربه زدن به جمهوري اسلامي است، گفت: استكبار در مقطعي جنگ سخت مستقيم را براي مقابله با اسلام در پيش گرفت كه جنگ‌هاي اول و دوم عراق، بالكان، افغانستان و... نمونه‌هايي از اين نوع جنگ هستند كه هزينه زيادي به امريكا تحميل كرد اما از سال 2008 راهبرد امريكا از جنگ مستقيم به جنگ نيابتي تغيير‌يافت.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: در ابتدا صهيونيست‌ها از جانب امريكايي‌ها به جنگ پرداختند اما در ادامه اين نيابت به سعودي‌ها و اماراتي‌ها واگذار شد. ايسنا

 

انتقاد پزشكيان از اجرانشدن عدالت

مسعود پزشكيان، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بي‌عدالتي در همه بخش‌ها وجود دارد، گفت: سال‌ها است در حال نگارش قانون هستيم، اگر حرف درست قانون شود و به خوبي هم اجرا شود مشكلي باقي نمي‌ماند، اما وقتي قانوني پس از شش روز نقض مي‌شود حتما در جايي ايرادي وجود دارد.
پزشكيان روز پنجشنبه در همايش مجلس و نقش قانون در توسعه ملي، توضيح داد: در خارج از كشور موفق بوديم، در زماني كه عراق با پشتوانه كشورهاي استكباري به كشور ما حمله كرد در برابر او پيروز شديم، چون مردم از همه‌چيز خود براي حفظ كشور گذشتند، اما واقعيت اين است كه در داخل كشور نتوانستيم آنچه شهدا و رهبري از ما خواستند را برآورده كنيم.
او همچنين در بخشي از سخنان خود گفت: مشكل وجود بي‌عدالتي در همه بخش‌ها است، منتظر ظهور امام زمان(عج) هستيم تا بين ما عدالت را برقرار كند، متاسفانه سايه بزرگ بي‌عدالتي در همه بخش‌ها گسترده شده است.  ايسنا

 

حصر آيت‌الله هاشمي براي جلوگيري از ملاقات‌هاي خارجي

غلامعلي رجايي، مشاور فرهنگي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در گفت‌وگوي اخير خود از اعمال محدوديت دولت محمود احمدي‌نژاد براي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.
رجايي گفت: دولت محمود احمدي‌نژاد، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را در حصر ملاقات‌هاي خارجي قرار داده بود. اگر سياستمداران خارجي مي‌خواستند با آقاي هاشمي ديدار كنند، وزارت خارجه ممانعت مي‌كرد و اگر مي‌خواست اين كار را انجام دهند شخص احمدي‌نژاد با آنان برخورد‌مي‌كرد.  
وي اضافه كرد: من به خاطر دارم در مواردي كه از استان‌هاي ديگر كشور از جمله مازندران يا از اصفهان مي‌خواستند به ديدار آيت‌الله هاشمي بيايند با دخالت مستقيم وزارت اطلاعات دولت احمدي‌نژاد، اين ملاقات‌ها كنسل مي‌شد. در حالي كه ما منتظر ملاقات بوديم، به ملاقات‌كننده‌ها زنگ مي‌زدند و مي‌گفتند كه از شهرتان خارج نشويد. اعتمادآنلاين

 

۹۲۰ نفر از قضات، زن هستند

حجت‌الاسلام عليرضا اميني، معاون منابع انساني قوه قضاييه گفت: امروز هم در آزمون قضاوت كمتر از ۳۰ هزار نفر شركت كردند كه مجموعا در سال ۹۶ نزديك ۷۸ هزار نفر متقاضي در آزمون‌هاي ما شركت كردند. او در تشريح آمار جنسيتي و تحصيلي قضات اظهار داشت: 5/8 درصد قضات يعني ۹۲۰ نفر، زن هستند. حدود ۲۳ درصد قضات تحصيلات حوزوي دارند و مابقي آنها تحصيلات دانشگاهي دارند. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون