• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3986 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

سخنگوي دولت:

تصميم براي ملاقات از سوي شوراي عالي امنيت ملي براي هر سه نفر محصوران بوده است

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري هفتگي دولت در مورد ديدارهاي اخير برخي چهره‌هاي سياسي با مهدي كروبي و همچنين چرايي عدم ملاقات با ديگر محصورين صحبت كرد. سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره اينكه چرا در ماه‌هاي اخير شاهد برگزاري ديدارهاي متعدد با مهدي كروبي بوده‌ايم اما ديداري با ميرحسين موسوي انجام نشده است، گفت: «در اين زمينه دبير شوراي عالي امنيت ملي يا سخنگوي تعيين شده آن بايد اطلاع‌رساني كند اما من مي‌گويم كه درباره هر سه نفر از محصوران اين تصميم گرفته شده و خودم نيز تصور مي‌كردم كه براي هر سه نفر آنان ديدارها انجام شود اما پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهم داد.»

روز دوشنبه الياس حضرتي، نماينده عضو فراكسيون اميد خبر داده بود كه اسماعيل دوستي براي سومين بار به ملاقات مهدي كروبي رفته است. اسماعيل دوستي نخستين اصلاح‌طلبي است كه پس از شش سال حصر مهدي كروبي توانسته چند بار با او ديدار كند. دوستي در مورد جزييات اين ديدار به اين جمله اكتفا كرده كه «آقاي كروبي خيلي سرحال بودند.»

حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي همچنين تاكيد كرد كه «آقاي كروبي اصلا دخالتي در ملاقات‌ها ندارند. پيش از اين هم گفته بودم كه خانواده و حاج آقاي كروبي هيچ دخالتي در اين ملاقات‌ها ندارند.»

بعد از امكان ملاقات‌هايي كه اخيرا براي مهدي كروبي فراهم شده اين سوال به وجود آمد كه چرا چنين شرايطي براي دو محصور ديگر فراهم نيست. حسين كروبي ديروز در اين مورد توضيح داده بود: «آن‌طور كه شنيده‌ام برخي درخواست ملاقات با آقاي موسوي را هم داده‌اند و اعلام آمادگي كرده‌اند كه به ديدار ايشان بروند اما تا به حال موافقت نشده يا بعدا قرار است با اين درخواست‌ها موافقت شود را نمي‌دانم. » موضوعي كه سخنگوي دولت نيز در نشست خبري تاييد كرد و گفت اين تصميم براي هر سه نفر محصور گرفته شده است با اين حال نوبخت تاكيد كرد موضوع ملاقات با ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد را پيگيري خواهد كرد.

 

چه زماني راي داديد كه حالا پشيمانيد؟

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شكل‌گيري كمپين ما پشيمان هستيم در فضاي مجازي، گفت: «دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظرات مردم آگاه هستيم اما مي‌دانيم كه عده‌اي لباس نقد پوشيدند و هيچگاه در كنار دولت و ملت نبودند پس آنهايي كه امروز گفته‌اند ما پشيمان هستيم بايد از آنان پرسيد كه چه زماني راي دادند كه امروز پشيمان شدند؟»

نوبخت در مورد جريان‌سازي عليه رييس‌جمهور عنوان كرد: «دولت بايد اين را بپذيرد كه مي‌تواند منتقد داشته باشد، اينكه ميزان انصاف منتقدين درباره انتقاد چقدر است، نمي‌دانم. اين موضوع تازه‌اي نيست، در بحث حقوق‌هاي نجومي مشاهده كرديد چه مطالبي مطرح شد، اما مردم انتخاب خود را كردند؛ مردم به دولت
اطمينان دارند.»

سخنگوي دولت ادامه داد: «اموال دست ما، اموال پدري ما نيست، شايد اموال پدري دولت‌هاي قبلي بود اما اموال پدري ما نيست. دولت خودش را موظف مي‌داند از حقوق مردم صيانت كند ما با مردم لج نمي‌كنيم، ما خودمان را عقل كل نمي‌دانيم ما با پوپوليستي بودن، پاسخ مردم را نمي‌دهيم.»

 

عده‌اي شبانه به كشورهاي همسايه سفر مي‌كنند با چمدان پر از قاچاق كالا بر‌مي‌گردند

رييس سازمان برنامه و بودجه همچنين درباره افزايش قيمت عوارض خروج از كشور گفت: «در كشورهاي ديگر كسي ارز جابه‌جا نمي‌كند، كارت دارند اما در كشور ما ۷ ميليارد دلار ارز خرج مي‌شود، ما كه نفت را نمي‌دهيم و با چمدان پول را تحويل نمي‌گيريم.»

سخنگوي دولت افزود: «عده‌اي شبانه به كشورهاي همسايه سفر مي‌كنند با چمدان پر از قاچاق كالا بر‌مي‌گردند بعد ما مي‌گوييم كه توليد داخلي رونق پيدا كند، با اين روش‌ها مي‌شود؟»

او تاكيد كرد: «ما نفس اين سفرها را نفي نمي‌كنيم اما بايد زندگي كارگران خود را هم در نظر بگيريم، بازار از كالاهاي قاچاق پر شده است. در خصوص اين قانون استثناهايي هم وجود دارد مانند دانشجويان و برخي ديگر از افراد.»

 

وزير اطلاعات پاسخ دهد

نوبخت همچنين در واكنش به سخنان سخنگوي قوه قضاييه مبني بر اينكه دولت خودش متقاضي امر شنود است، بيان كرد: «دستگاهي كه بايد درباره چنين چيزي سخن بگويد، وزارت اطلاعات است و من انتظار دارم وزير اطلاعات درباره اين موضوع پاسخ روشني بدهد و البته همه شما مي‌دانيد كه اين دولت به دنبال اينكه يك شهروند چه صحبتي مي‌كند، نيست، چرا كه ما به حقوق شهروندان احترام مي‌گذاريم اما باز هم از وزير اطلاعات درخواست مي‌كنم كه درباره اين موضوع توضيح دهد.»

 

سياست ما نيست كه دمار از روزگار منتقد دربياوريم

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت روز گذشته در مورد مخالفان دولت گفت: «بايد اين را هم بگويم سياست ما اين نيست كه اگر كسي با دولت مخالف است دمار از روزگارش دربياريم. ما بيش از ۶۲۰۰ صفحه سند انتشار داده‌ايم و مردم به صورت آنلاين مي‌توانند ببينند، بودجه كاملا شفاف است. در حال حاضر همه مي‌دانند چه كسي چقدر گرفته و چگونه خرج كرده است.»

نوبخت همچنين درباره انتشار ليستي از سوي رييس آمار و ديوان محاسبات توضيح داد: «اسامي افراد و مديراني كه حقوق بالاي ۱۷ ميليون توماني دارند و يارانه‌بگير بوده‌اند را به دولت اعلام كردند و اسامي اين افراد از ليست يارانه بگيران حذف شد و آنها جريمه شده و موظف به بازگشت يارانه‌هاي دريافتي به خزانه شدند و به نظر من اين افرادي كه با درآمد بالا از يارانه ۴۵ هزار توماني نمي‌گذرند در مديريت‌شان شك است و شأن مديريت هم ندارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون