• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3986 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

گزارشي از روند توسعه برند باشگاه يوونتوس

درآمدزايي به سبك بيانكونري

نويد صراف

 

زماني كه حرف از غول‌هاي صنعت فوتبال در دنياي كنوني در ميان باشد، ذهن‌مان ناخودآگاه به سوي باشگاه‌هايي همچون منچستريونايتد، بارسلونا، بايرن مونيخ و رئال مادريد مي‌رود؛ باشگاه‌هايي كه دستي در دنياي تجارت دارند و هر روز بر ارزش برندشان افزوده مي‌شود. حال گويا بايد از اين به بعد، نام يوونتوس را نيز به اين ليست اضافه كنيم؛ باشگاهي كه به زعم كارشناسان، به زودي به يكي از غول‌هاي تجاري دنيا تبديل خواهد شد.
روزي كه باشگاه يوونتوس، به مناسبت جشن 120 سالگي‌اش، لباس‌هاي اختصاصي طراحي شده توسط كمپاني آديداس (كه از طرح لباس باشگاه در سال 1897 الهام گرفته شده بود) را براي فروش عرضه كرد، فكرش را هم نمي‌كرد كه اين اقدام تا اين حد مورد استقبال عموم هواداران بيانكونري در سراسر جهان قرار گيرد. درخواست‌ها براي خريد اين لباس، 5/7 برابر پيش‌بيني‌ها از آب درآمد و سفارش افزايش توليد به آديداس، سريعا در دستور كار قرار گرفت. يووه تنها از طريق فروش اين لباس منحصربه‌فرد، طي يك هفته، بيش از 300 هزار يورو كسب درآمد كرد و اين در حالي است كه قيمت هر لباس به نسبت لباس‌هاي معمول باشگاه، به ميزان قابل توجهي (7/189 يورو)، بيشتر بود.
حقيقت اين است كه موفقيت‌هاي چند فصل اخير يوونتوس در ايتاليا و اروپا، موجب افزايش هواداران و علاقه‌مندان به اين تيم شده و همين امر موجب شد تا مسوولان يووه، در مسير غول‌هاي اقتصادي فوتبال، فعاليت‌هاي خود در تجارت را نيز گسترش دهند؛ فعاليت‌هايي كه چندي پيش، با تغيير رسمي لوگو باشگاه، كليد زده شد. اين تغيير اساسي لوگو باشگاه، افق‌هاي جديدي را در عرصه تجارت روي بيانكونري گشود و با استقبال كم‌نظير كمپاني‌هايي كه متقاضي همكاري با بانوي پير بودند، قرار گرفت. به اين ترتيب، تمام فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري بانوي پير طي 4 الي 5 سال آينده، با لوگوي جديد انجام خواهد شد.
حال از ايتاليا خبر مي‌رسد كه فروشگاه‌هاي بيانكونري در سراسر جهان، با توزيع وسيع و البته هدفمند اقلام هواداري جديد و متنوع مواجه مي‌شود. بر اساس تصميم مديران بانوي پير، تمركز فروشگاه‌هاي باشگاه در ژاپن، اقلام هواداري مخصوص خودرو از جمله سايه‌گير شيشه، خوش‌بوكننده خودرو، روكش صندلي، بالشت و غيره خواهد بود. اين در حالي است كه تمركز فروشگاه‌هاي باشگاه در امريكا، روي وسايل بازي و اقلام هواداري پوششي همچون كفش، كيف پول، كيف كاري، صندلي، لوازم تفريحي، بازي‌هاي بزرگسال و غيره معطوف شده. در واقع بيانكونري درصدد است در هر منطقه‌، با توجه به علاقه‌مندي بومي‌ها، محصولات جديد توليد و روانه بازار كند. همين استراتژي، در روند توسعه ارزش برند اين باشگاه نقشي پررنگ ايفا خواهد كرد.
مديرعامل شركت IMG كه مسووليت توزيع محصولات جديد يووه در سراسر جهان را برعهده گرفته در اين باره مي‌گويد: «مسووليت توسعه سياست و تجارت جديد باشگاه يوونتوس را با افتخار برعهده گرفتيم چرا كه معتقديم سياستگذاري باشگاه در راستاي تحليل دقيق منطقه‌اي، كاري جديد و بسيار پرسود خواهد بود. ما تمام متخصصين مجرب خود را در اين پروژه عظيم به كار گرفته‌ايم تا به زودي برند يوونتوس را به ارزشمند‌ترين برند باشگاه‌هاي فوتبال جهان تبديل كنيم. راه سختي پيش رو داريم اما تداوم موفقيت‌هاي يوونتوس، كمك شاياني در اين مسير به ما خواهد كرد.»
اما اين تمام ماجرا نيست چرا كه مسوولان باشگاه با توجه به افزايش فروش البسه هواداري از 13 ميليون يورو به 21 ميليون يورو در سال، تصميم گرفته‌اند، در زمينه توليد پوشاك غيرورزشي نيز با كمپاني‌هاي مطرح ايتاليا و جهان همكاري مشتركي را آغاز كنند. به اين ترتيب، فروشگاه‌هاي جديدي در زمينه پوشاك مردانه و زنانه با برند يوونتوس، به زودي در سراسر جهان افتتاح خواهد شد. در واقع مسوولان بيانكونري، زندگي عادي مردم را به عنوان بازار هدف خود مشخص كرده‌اند و مرزهاي تجارت خود را از سطح هواداران و فوتبال‌دوستان فراتر برده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون