• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3989 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ دي

درخواست وزير كشور از مردم

در تجمعات غيرقانوني شركت نكنيد

تجمعات اعتراضي و فراخوان‌هاي پياپي در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌هاي بيگانه براي گسترش آن با واكنش مقامات و مسوولان كشور همراه شده است. عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور در همين راستا از مردم تقاضا كرد تا در تجمعات غيرقانوني شركت نكنند و اگر قصد تجمع دارند درخواست دهند تا بررسي مي‌شود.
به گزارش ايسنا وي باتاكيد بر غيرقانوني بودن تجمعات، گفت: «نيروي انتظامي و قوه قضاييه تاكنون تلاش كرده‌اند، مديريت كنند تا تجمعات غيرقانوني تبديل به مساله‌اي نشود كه نگراني ايجاد كند.»
تجمعات غيرقانوني كه ديروز در سومين روز خود به تهران رسيد با حواشي و شايعاتي همراه بود كه رسانه‌هاي و شبكه‌هاي مجازي بيگانه به آن دامن مي‌زدند. تعطيلي مدارس تهران و منع رفت و آمد در سطح شهر از جمله اين شايعات بود كه توسط استانداري تهران تكذيب شد.
نقش پررنگ برخي كانال‌هاي تلگرامي معاند در دامن زدن به اتفاقات اخير نيز محمد جواد جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات را به واكنش واداشت. او در يك پيام توييتري خطاب به موسس تلگرام نوشت: «يك كانال تلگرامي عملا مردم را دعوت به ايجاد ناامني و استفاده از بمب دستي و اسلحه مي‌كند. زمان توقف #خشونت_پراكني  نيست؟»
اظهارات مداخله جويانه برخي مقامات امريكايي در حمايت از تجمعات اخير سبب شد كه بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه نيز ساكت نمانده و تاكيد كند كه «مردم رشيد ايران وقعي به شعارهاي فرصت‌طلبانه و رياكارانه مقامات امريكا نمي‌گذارند.» وي افزود: «قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ساختارهاي دموكراتيك را براي حمايت قانوني از خواسته‌هاي مدني مردم پيش بيني كرده است و پيگيري اين خواسته‌ها در چارچوب قانون كاملا امكان‌پذير است.»
سردار يدالله جواني، مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران يكي ديگر از مقامات رسمي كشور است كه در اين باره اظهارنظر كرد و گفت: «دشمن به‌دنبال برهم زدن ثبات در جمهوري اسلامي است، ديروز به بهانه انتخابات، امروز به بهانه معيشت.»
وي افزود: «دشمن به اين جمع‌بندي رسيده كه با اغتشاش و ايجاد بدبيني نسبت به نظام و دولت در ايران جنگ داخلي راه بيندازد؛ متاسفانه عده‌اي هم در داخل با دشمن همراهي مي‌كنند.»
سردار رمضان شريف، سخنگوي سپاه نيز با بيان اينكه «منكر برخي نارسايي‌ها و مشكلات كوچك در كشور نيستيم» گفت: «تيزهوشي و ولايتمداري فرزندان ملت باعث فائق آمدن بر مشكلات اقتصادي از جمله گراني و تورم خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون