• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3990 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

چهارمين روز از تجمع‌ها

روز گذشته در تهران و برخي شهرهاي كشور تجمعات پراكنده كه با آشوب و آسيب رساندن به اموال عمومي همراه بود، ادامه پيدا كرد. ميانه‌هاي ديروز بود كه دو شبكه اجتماعي تلگرام و اينستاگرام با اختلال مواجه شد و ساعاتي بعد سايت صدا و سيما به نقل از منابع آگاه خبر داد كه «با تصميم سطوح عالي امنيتي فعاليت تلگرام و اينستاگرام بطور موقت محدود مي‌شود.»عبدالرضا رحماني‌فضلي براي چندمين بار اعلام كرد كه اين تجمع‌ها غيرقانوني و بدون مجوز است و از مردم خواست در اين تجمع‌ها شركت نكنند. به گزارش ايسنا او همچنين تاكيد كرد كه اگر درخواست مجوزي ارايه شود وزارت كشور آن را بررسي خواهد كرد.

دادگستري كرج
روز گذشته و در پي شايعه‌اي از سوي كانال‌هاي تلگرامي معاند خبر حمله به دادگستري استان البرز تكذيب و اعلام شد تصاوير منتشر شده مربوط به دادگستري كرج نيست.

دستگيري
روز يكشنبه دادستان تهران از دستگيري عده‌اي از معترضان در پايتخت خبر داد. به گفته جعفري دولت‌آبادي افراد بازداشتي اعلام كرده‌اند در جريان تجمع‌ها احساساتي شده و دست به واكنش‌هايي غيرمتعارف زدند. علاوه بر دادستان تهران، عبدالله پاشاكي، فرمانده انتظامي رباط‌كريم نيز به ايلنا خبر داد در ارتباط با ناآرامي‌هاي اخير تعدادي دستگيري در اين شهرستان اتفاق افتاده است. او در گفت‌وگو با مهر اعلام كرد: فردي اقدام به انتشار فراخوان تجمع اعتراضي در شبكه‌ اجتماعي اينستاگرام كرده و افراد را به اغتشاش تشويق مي‌كردند.
كشته‌ در دورود
به گزارش ايلنا حبيب‌الله خجسته‌پور، معاون استاندار لرستان گفت: در تجمع غيرقانوني كه غروب شنبه در شهر دورود داشتيم تعدادي از افراد كه با فراخوان گروه‌هاي معاند داخل خيابان آمده بودند منجر به درگيري شد. در اين درگيري متاسفانه دو نفر از همشهريان عزيز دورود كشته شدند. او بابيان اينكه در اين درگيري‌ها ردپاي گروه‌هاي تكفيري، معاند با نظام و سرويس‌هاي بيگانه كاملا قابل‌ مشاهده است، گفت: «در بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده رد پاي سرويس‌هاي خارجي كاملا نمايان شده است.»

تكذيب بمب‌گذاري
بعدازظهر روز يكشنبه خبري در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌‌اي غير رسمي مبني بر بمب‌گذاري در خيابان 16 آذر منتشر شد. چندي بعد البته سرهنگ مراد مرادي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ درباره اين خبر به ايلنا گفت: «بسته مشكوك مشاهده شده در خيابان 16 آذر واقعيت نداشته و انتشار اين خبر در فضاي مجازي و غير صحيح نيست. با بررسي تيم چك و خنثي‌سازي، تاكنون هيچ بسته مشكوكي كه احتمال بمب‌گذاري در آن متصور باشد، مشاهده نشده و عوامل انتظامي و امدادي شرايط را تحت كنترل دارند.»

دانشگاه تهران
روز يكشنبه همچنين تجمعات در دانشگاه تهران ادامه يافت. از يك سو جمعي از دانشجويان با ايجاد تجمعي جلوي در اصلي اين دانشگاه در خيابان انقلاب اسلامي شعارهايي عليه وضعيت اقتصادي سر داده و حمايت خود را از نظام اعلام كردند. البته تجمع‌ها صرفا به حضور آنها ختم نشد و ساير دانشجويان نيز در صفي جداگانه اعتراض خود به شرايط موجود را اعلام كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون