• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3993 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي

نقش جريانات انحرافي در تظاهرات‌هاي اخير

حسين كنعاني‌مقدم

 

اين روزها در ايام سالگرد فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هستيم. ايشان جمله مهمي داشتند كه اگر جلوي انحراف را از سرچشمه نگيريد و اگر در ابتدا با بيل بتوان جلوي آن را گرفت، بعدا با فيل هم نمي‌توان راهش را سد كرد. امروز شاهد هستيم كه يك جريان انحرافي در كشور مدت‌ها است بر طبلي مي‌كوبد كه عمدتا اركان نظام را مورد هدف قرار داده است. با آزادي در شهرستان‌ها و استان‌هاي مختلف سفر مي‌كند و مردم را عليه قوه قضاييه تهييج مي‌كند. اين روند مي‌تواند زمينه‌ساز اقدامات غيرقانوني بوده و باعث ايجاد فضاي غبارآلود سياسي و عدم اعتماد مردم به اركان مختلف
نظام شود.
در جلسه‌اي كه احزاب با معاون وزير كشور در باب تظاهرات‌ها و تجمعات اخير داشتند، پيشنهاد شد كه رييس‌جمهور هياتي از نيروهاي نظامي و امنيتي را مسوول ماجرا كند تا ابعاد مختلف اين جريان را بررسي كرده و به ملت گزارش دهند. اسناد و مداركي براي آن بايد ارايه شود.
 همچنين احزاب، گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي هيات حقيقت‌يابي را تعيين كنند تا با مذاكره با جريان‌هاي مختلف و افرادي كه در صحنه حضور داشته‌اند، گزارشي را براي شفاف‌سازي فضا به مردم ارايه كنند. اگر الان با بيل مي‌توانيم جلوي انحرافات را بگيريم، در آينده با فيل هم نمي‌توانيم بگيريم. سردار جعفري، فرمانده سپاه در خصوص احتمال نسبت اين تظاهرات‌ها با جريان‌هاي منسوب به مسوولان سابق نظام صحبت‌هايي كرده‌اند. نمي‌توان از صحبت‌هاي ايشان نيت‌خواني كرد كه به واقع چه فردي منظور اين صحبت بوده است اما قطعا مي‌توان به چشم ديد كه زمينه‌هايي كه برخي جريان‌ها براي شكل‌گيري فضاي غبارآلود در كشور كرده‌اند، بي‌تاثير نبوده است. اين امر باعث شده تا اين فراخوان‌ها زياد شده و منجر به از كنترل خارج شدن اعتراضات شود. برخي موج مي‌سازند اما خودشان نمي‌توانند موج را مديريت كنند و بعدها ضدانقلاب و گروه‌هاي معاند و منافقين از آن بهره‌برداري مي‌كنند.
به نظر مي‌رسد بر اين موضوع بايد تمركزي جدي شود. اگر نياز است كسي حصر شود يا در زندان برود، چنين كاري بايد صورت بگيرد. يكي از خواسته‌هاي مردم از قوه قضاييه اين است كه با مفسدين با قاطعيت برخورد كند. به هر حال در دولت‌هاي نهم و دهم فسادهاي اقتصادي‌اي وجود داشته و از خواسته‌هاي جدي مردم اين است كه همه افراد در مقابل قانون پاسخگو باشند و اگر مرتكب خلافي مي‌شوند، با آنها برخورد شود. تساهل در چنين مواردي براي مردم قابل قبول نيست.
فعال سياسي اصولگرا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون