• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3993 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي

طرح جديد اوراق خريد مسكن كليد خورد

مهر| طرح جديد حساب سپرده سرمايه‌گذاري خاص گواهي سپرده مسكن به زودي آغاز مي‌شود. با اين اقدام، انحصار بانك مسكن در فروش اوراق حق تقدم مسكن از بين رفته و پيش بيني مي‌شود قيمت اين اوراق كاهش يابد. اين اوراق با مجوز بانك مركزي و سازمان بورس، توسط بانك ملي ايران به عنوان بانك عامل به زودي در شعب اين بانك عرضه خواهد شد.
بر اين اساس شرايط عمومي افتتاح حساب سپرده سرمايه‌گذاري خاص گواهي مسكن همانند شرايط عمومي افتتاح حساب‌هاي سپرده سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت عادي بوده و ميزان حداقل مانده و تسهيلات اختصاصي در قالب سه طرح قابل انجام است.
بر اين اساس مشتري مي‌تواند بر اساس شرايط خود يكي از طرح‌ها را انتخاب و اقدام به سپرده‌گذاري كند. در طرح اول حداقل مانده تعيين شده براي افتتاح حساب ۱۶ ميليون تومان بوده كه حداقل مدت سپرده سرمايه‌گذاري يك ماه و نرخ سود متعلقه به سپرده 10 درصد خواهد بود. در اين طرح همچنين مبلغ حداقل سپرده براي تخصيص يك سهم اوراق به نحوي است كه به ازاي هر ۱۸۲ ميليون ريال يك سهم اوراق به صورت ماهانه تعلق مي‌گيرد.
در طرح شماره دو حداقل مانده تعيين شده براي افتتاح حساب ۱۶ ميليون تومان و حداقل مدت سپرده سرمايه‌گذاري ۳ ماه خواهد بود. در اين طرح نرخ سود متعلقه به سپرده ۱۲ درصد و مبلغ حداقل سپرده براي تخصيص يك سهم اوراق، به نحوي است كه به ازاي هر ۲۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان يك سهم اوراق به صورت ماهانه تعلق مي‌گيرد.  در اين ميان ملاك تخصيص هر برگ اوراق، ماندگاري ميانگين ماهانه بر مبناي حداقل مانده در هر روز است؛ به شرط آنكه مانده حساب مشتري در هيچ روزي كمتر از مبلغ ۱۶ ميليون تومان نباشد.
در اين طرح به ازاي هر ۲۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان در ميانگين مذكور براي اولين‌بار پس از سه ماه و پس از آن به شرط حفظ شرايط يادشده، ماهانه يك برگ اوراق گواهي حق تقدم از تاريخ ۱۵ هر ماه تعلق خواهد گرفت.
سود سپرده اين طرح به صورت ماهانه 10 درصد به حساب مشتريان واريز خواهد شد و دو درصد الباقي در مقاطع سه ماهه به شرط آنكه كمترين مانده روزانه مشتري در طول سه ماه پايين‌تر از ۲۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان نشود، واريز خواهد شد.
البته در صورتي كه مشتري قبل از سررسيد سه ماهه اقدام به برداشت تمام يا بخشي از سپرده خود كند، نرخ سود متعلقه مشابه سپرده سرمايه‌گذاري عادي 10 درصد محاسبه خواهد شد و اگر مانده مشتري در طول دوره به كمتر از حداقل مانده اعلام شده برسد، تخصيص اوراق متوقف شده و پس از افزايش مانده حساب به حداقل تعيين شده و حفظ مانده در مدت زمان تعيين شده تخصيص اوراق مجددا آغاز خواهد شد.
در طرح شماره سه حداقل مبلغ سپرده‌گذاري ۵ هزار تومان و نرخ سود متعلقه به سپرده‌هاي اين طرح 10 درصد است؛ اما تعهد بانك در قبال سپرده‌گذاري صرفا محدود به پرداخت سود است و تخصيص اوراق بر اساس اولويت‌بندي امتيازها مطابق جدول ذيل و بر اساس منابع هر شعبه به صورت مجزا و طبق سياست‌هاي اعتباري سالانه بانك تعيين و به تعدادي از مشتريان تعلق خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون