• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4000 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي

روساي فدراسيون‌هاي ورزشي از آينده كميته ملي المپيك مي‌گويند

حمايت همه‌جانبه از صالحي‌اميري

نيلوفر حامدي

 

 

انتخابات كميته ملي المپيك ۲۵ دي‌ماه برگزار مي‌شود و رضا صالحي‌اميري اصلي‌ترين گزينه‌ رياست اين كميته محسوب مي‌شود. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس سابق سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران اواخر مرداد سال ۱۳۹۲ از سوي حسن روحاني، رييس دولت يازدهم به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب و مهرماه همان سال به عنوان وزير براي تصدي وزارت ورزش و جوانان براي گرفتن راي اعتماد به مجلس معرفي شد اما نتوانست از بهارستاني‌ها راي بياورد. حالا مجددا صالحي‌اميري در يك ميدان مديريت ورزشي پا در ميان گذاشته است، ميداني كه به گفته برخي از منتقدانش جزو حوزه تخصصي او نيست. با اين وجود بسياري از مديران ورزشي كشور مي‌گويند صالحي‌اميري نقاط قوت ديگري دارد كه همان ويژگي مي‌تواند براي ورزش مفيد باشد. بسياري از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي او را به عنوان حلقه مفقوده در ايجاد ارتباط قوي بين وزارت ورزش و كميته ملي المپيكي مي‌خوانند كه سال‌هاست دل خوشي از يكديگر ندارند.

رضواني: از كارنامه صالحي مشخص است كه مي‌تواند منشأ خير در ورزش باشد

محسن رضواني، رييس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو درباره اين موضوع عنوان كرد: رويكرد جناب صالحي مبتني بر مديريت عقلاني و خردمندانه‌اي كه از ايشان سراغ داريم و از كارنامه خدمات‌شان هويداست مي‌تواند در ورزش نيز منشأ اثر خير باشد.

وي ادامه داد: خوشبختانه اراده جامعه مسوولان ورزش در اين دوره بر انتخاب افراد اصلح و داراي سابقه روشن در حوزه مسائل مديريتي و ديپلماسي است. با حضور مديران توانمند در كميته ملي المپيك مي‌توان بيش از پيش در اين حوزه فعاليت كرد و از منابع در‌آمدي متصور در بخش ديپلماسي ورزشي بهره برد. رضواني همچنين خاطرنشان كرد: خدا را شكر بضاعت ورزش ايران در حوزه مديريت آنقدر غني است كه انتخاب افراد شايسته براي مديريت امور كلاني چون رياست و دبيركلي كميته ملي المپيك از بين اين همه نخبه اصلا آسان نيست. قطعا چهره‌هاي بسيار زيادي وجود دارند كه مي‌توانند در حوزه ديپلماسي ورزش كشور موثر باشند.

كيهاني: يكي از نكات مثبت صالحي‌اميري داشتن ارتباطات بالاست

مجيد كيهاني، رييس فدراسيون دووميداني با اشاره به سابقه درخشان صالحي‌اميري در حوزه مديريتي گفت: جناب صالحي همواره در حوزه‌هاي مديريتي سابقه درخشاني داشته است. نكته‌اي كه همان حلقه گمشده در حوزه ورزشي محسوب مي‌شود. مديريت ورزشي اگرچه نيروهاي قوي دارد اما حضور افرادي همچون صالحي‌اميري مي‌تواند اين بخش را قوت بيشتري بخشد.

رييس فدراسيون دووميداني معتقد است قدرت اميري در ارتباطات بين‌المللي و همچنين سياسي بالا است: از ديگر نكات مثبت اوارتباطات بين‌المللي و سياسي است. عاملي كه مي‌تواند پول را وارد ورزش كند. اگرچه انتخاب فرد اصلح در اين حوزه كه افراد زيادي حضور دارند كار شورا محسوب مي‌شود اما آنچه كه مي‌توان آن را پيش‌بيني كرد آن است كه مي‌توان به آينده كميته ملي المپيك اميدوار بود.

سليماني: از ويژگي‌هاي مثبت اميري نزديكي به شخص رييس‌جمهور است

مسعود سليماني، رييس فدراسيون اسكوواش در رابطه با مطرح شدن نام صالحي‌اميري براي تصدي رياست كميته ملي المپيك، گفت: صالحي‌اميري از آن دسته مديراني است كه توانست در كوتاه‌ترين زمان بيشترين تاثير را در محيط كاري خود داشته باشد. وي ادامه داد: صالحي‌اميري در مدت كوتاهي كه در وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست حضور داشت، انسان بسيار روشن و خوشفكري بود كه تاثيرگذاري او هميشه به ياد خانواده ورزش خواهد بود.

رييس فدراسيون اسكوواش، گفت: يكي از نكات بسيار مثبت صالحي‌اميري توجه و برنامه دقيق او براي استفاده از ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي ورزش است.
وي تصريح كرد: با توجه به مديريت قدرتمندي كه در حال حاضر در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و برنامه‌ريزي دقيق سلطاني‌فر معتقدم با حضور صالحي‌اميري در كميته اين دو مي‌توانند سرعت رشد و شكوفايي ورزش ايران را دو چندان كنند.
رييس فدراسيون اسكوواش با اشاره به اهميت حضور صالحي‌اميري در كميته ملي المپيك، گفت: يكي از ويژگي‌هاي بسيار مهم صالحي‌اميري نزديكي وي به شخص رييس‌جمهوري و وزير ورزش و جوانان است و اين دوستي بسياري از حواشي را كاهش خواهد داد.

سليماني در خصوص بارزترين ويژگي مديريتي صالحي‌اميري، خاطرنشان كرد: صالحي‌اميري در صورت انتخاب به عنوان رييس كميته ملي المپيك در جذب منابع و مسائل مالي قدرت مانور بيشتري خواهد داشت.

ضيايي: اميري با تعاملات خوبش فردي اصلح براي كرسي رياست كميته ملي المپيك است

دكتر ضيايي، رييس فدراسيون واليبال در خصوص انتخابات كميته ملي المپيك كه جزو كانديداي هيات اجرايي است، اظهار داشت: اميدوارم انتخابات كميته المپيك به نحو احسنت و با شايسته سالاري برگزار شود. به نظرم مهم‌ترين شاخصه‌اي كه براي انتخاب اعضا مخصوصا رييس كميته ملي المپيك بايد در نظر بگيريم اين است كه بتواند حلقه مفقوده تعامل كامل وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك را پيدا كند.

وي ادامه داد: رييس كميته المپيك كه يكي از اصلي‌ترين مديران ورزشي ايران در مجامع بين‌المللي است، بايد بتواند در ديپلماسي ورزشي تبحر بالايي داشته باشد و بتواند بيش از پيش تعاملات ورزش ايران با ديگر كشور‌ها را گسترش دهد. شخصا معتقدم دكتر صالحي‌اميري با توجه به حسن سابقه مديريت‌شان و همچنين ارتباطات و تعاملات‌شان با دولت مي‌تواند فردي اصلح و شايسته براي نشستن بر كرسي رياست كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران باشد.

قمري: صالحي‌اميري چهره موجهي براي حضور در كميته ملي المپيك دارد

خسرو قمري، رييس فدراسيون دوچرخه سواري در گفت‌وگويي در اين خصوص اظهار داشت: دكتر صالحي‌اميري در مقطع زماني كوتاهي كه به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان حضور داشت ارتباط بسيار خوب و منطقي با جامعه ورزش برقرار كرد و در همان زمان نيز توانست شرايط ورزش كشور را سامان دهد و نشان داد در زمينه ورزش هم مي‌تواند منشأ خدمات اثرگذار باشد. قمري ادامه داد: صالحي‌اميري در عرصه ورزش شايد از تخصص لازم برخوردار نباشد اما سابقه مديريت فرهنگي، همچنين تجربه موفق كوتاه‌مدت در وزارت ورزش و جوانان از او يك چهره موجه براي حضور در كميته ملي المپيك ساخته است.

رييس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: در مقطع حساس زماني قرار داريم، چرا كه بايد آماده حضور در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا شويم به همين دليل حضور مديراني كه از جامعه ورزش شناخت دارند و از همه مهم‌تر سابقه مديريت خوبي در نظام دارند و ارتباط و تعامل آنها با دولت نيز خوب است مي‌تواند به ورزش كشور كمك كند، بنابراين قطعا انتخاب صالحي‌اميري به عنوان خبره در كميته ملي المپيك به سود ورزش ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون