• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4006 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

هزارمين مدرسه بنياد بركت

محمد مخبر

76 مدرسه ساخت بنياد بركت با 600 كلاس در 26 استان كشور به عنوان هديه مقام معظم رهبري، به آموزش و پرورش تحويل داده شد تا در اختيار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گيرد.
برهمين اساس پس از پايان يافتن ساخت هزار مدرسه تعهد شده اول، تفاهمنامه ساخت هزار مدرسه دوم بركت در مناطق كمتر توسعه يافته و ساخت 25 مدرسه در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه بين آموزش و پرورش و بنياد بركت امضا شد.  محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) با بيان اينكه در اين ستاد از طريق بنياد بركت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 ميليارد تومان با 40 نيرو اجرا شده است، اظهار كرد: ما ظرفيت‌هاي كشور را براي عمران و آبادي به‌كار گرفته‌ايم، خودمان مدرسه و مسكن نساخته و وام نداده‌ايم، و از ظرفيت سازمان‌ها و بانك‌ها استفاده كرده‌ايم.
محمد مخبر در مراسم افتتاح هزارمين مدرسه بركت با بيان اينكه 10 سال از فرمان تاريخي مقام معظم رهبري براي تشكيل بنياد بركت مي‌گذرد، گفت‌: كار ما از توانمندسازي اقتصادي و مدرسه‌سازي شروع شد و امروز 14 خدمت متنوع در حوزه‌هاي مسووليت‌هاي اجتماعي و محروميت‌زدايي ارايه مي‌دهيم.
رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) با بيان اينكه اشتغال‌زايي محوري‌ترين كار ماست و تاكنون 322 طرح اقتصادي در مناطق محروم ايجاد و از 170 مورد خارج شديم، گفت: ما با هر دو تومان، 10 تومان كار كرديم و اخيراً هم طرح‌هاي اقتصادي اجتماع‌محور را شروع كرده‌ايم.  وي افزود: در زمينه سلامت در حال بيمارستان‌سازي و تكميل بيمارستان‌هاي نيمه‌تمام هستيم. از 11 بيمارستاني كه متعهد به ساخت آنها در مناطق محروم شديم، تاكنون هفت مورد تحويل شده كه برخي از آنها 20 سال بود نيمه‌كاره باقي مانده بودند.
مخبر با اشاره به اينكه قرارداد ساخت 21 هزار و 500 مسكن را با مشاركت بنياد مسكن منعقد كرديم كه 60 درصد آنها تحويل شده است، اظهار كرد: 60 هزار نسخه بيماران سرطاني را پرداخت و 60 هزار وام قرض‌الحسنه اعطا كرده‌ايم. همچنين 3000 زوج نابارور را براي درمان تحت پوشش قرار داديم كه تاكنون 110 كودك از زوجين نابارور به دنيا آمده‌اند.  رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) ادامه داد: همچنين در خصوص كاشت حلزون شنوايي براي درمان كودكان ناشنوا فعاليت خوبي داشته‌ايم و امروز تعداد زيادي از كودكان شنوايي خود را به دست آورده‌اند و همه اينها به بركت وجود رهبر معظم انقلاب و پشتيباني بي‌دريغ دفتر ايشان و هيات امناي ستاد بوده است.  وي با تاكيد بر اينكه محور بودن مردم از ويژگي‌هاي اساسي كار در بنياد بركت است، گفت: مردم مشاركت مي‌كنند و تا امروز 14 هزار تقاضاي مشاركت داشتيم كه 6 هزار مورد جدي بوده و اسناد تحويل شده و به معناي آن است كه 12هزار ميليارد تومان آماده مشاركت داريم و مي‌شود كارهاي بسياري در زمينه توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي انجام داد.
رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) تصريح كرد: بايد به اصل 44 و اقتصاد مقاومتي توجه كنيم كه عصاره آن اين است كه كار را به دست مردم بدهيم. در كشور مشكل تصميم‌گيري و شجاعت و جسارت در كار داريم.
مخبر همچنين افزود: اگر روزي در كشور دستگاه‌ها را به علت كارهاي نكرده بازرسي كنند، معلوم مي‌شود كارهاي نكرده به مراتب بيشتر است و بايد بيشتر به آن ايراد گرفت. متاسفانه از مديري كه مي‌آيد و بعد از 10 ماه با توجه به امكانات موجود درباره كارهاي نكرده‌اش سوال نمي‌كنند و نتيجه اين مي‌شود كه منابع كشور معطل مي‌ماند.
وي با بيان اينكه در ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) از طريق بنياد بركت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 ميليارد تومان با 40 نيرو انجام شده است اظهار كرد: ما ظرفيت‌هاي كشور را براي عمران و آباداني به‌كار گرفته‌ايم، خودمان مدرسه و مسكن نساخته و وام نداده‌ايم و از ظرفيت سازمان‌ها و بانك‌ها استفاده كرده‌ايم.
رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) افزود: آماده‌ايم هزار مدرسه دوم بركت را بسازيم. تاكنون از قرارداد ساخت 1357 مدرسه، بيش از هزار مورد تكميل شده است. براي آباداني 4 هزار روستا هدف‌گيري كرديم كه 2 هزار و 500 مورد انجام شده است.
وي تاكيد كرد: كار در آموزش و پرورش هزينه نيست و بهترين سرمايه‌گذاري‌ها در آن بايد انجام شود. بايد در آموزش و پرورش به شكل اصولي سرمايه‌گذاري شود.
دكتر مخبر با بيان اينكه در هيچ كاري نيت ماندگاري نداشتيم و تصميم داريم شركت‌هاي باقي‌مانده را واگذار كنيم و نمي‌خواهيم هيچ‌يك را نگه داريم و همه بايد به بورس بروند و به مردم واگذار شوند. متاسفانه بوروكراسي حاكم در سيستم اداري از مشكلات كشور است كه بايد آن را رفع كرد.  امروز تقاضاي مشاركت ما زياد و است اگر بتوانيم اقتصاد را به مردم بدهيم و دولت سياست‌گذار باشد، جلوي فساد هم گرفته مي‌شود.  همچنين آيت‌الله محمدي‌گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري مهمان ويژه مراسم افتتاح هزارمين مدرسه بركت با بيان اينكه «مدرسه» اساس كار است و اگر صد بار هم ادعاي استقلال كنيم اما دست‌مان در حوزه علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود شدني نيست، گفت: بايد اين جريان برعكس شود و آنها به ما نياز پيدا كنند. مدرسه‌اي كه مراتب علمي را مي‌آموزد بايد در كنارش اخلاق را هم تعليم دهد و در آينده فردي بااخلاق و دانشمند تحويل جامعه دهد.  آيت‌الله محمدي‌گلپايگاني در جشن افتتاح هزارمين مدرسه بركت كه در نمايشگاه دايمي دستاوردهاي اجتماعي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) برگزار شد، با بيان اينكه شهدا حق بزرگي بر گردن همه ما دارند و نام‌گذاري هزارمين مدرسه بركت به نام شهيدان جوزداني، اتفاق ميمون و مباركي است، اظهار كرد: شهدا براي سرپا ماندن نظام خون داده‌اند و بايد براي گراميداشت آنها تلاش بيشتري داشته باشيم.
وي افزود: اميدوارم اعمال خيرخواهانه و خدمات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) ذخيره آخرت آنها قرار بگيرد. بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) مدارسي ساخته است كه با زلزله شديد هم تخريب نشده و آسيبي نديده‌اند كه حاكي از استحكام و ساختن اصولي آنهاست.
عارف نوروزي در مراسم افتتاح و بهره‌برداري از يك‌هزارمين مدرسه بركت كه با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره)، اعضاي هيات امناي ستاد و جمعي از مسوولان كشوري برگزار شد، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در سال 86 مبني بر اينكه: «در ذهنم حل مشكلات محرومين بوده، اينكه هزار نقطه آباد شود، هزار مدرسه در كشور ساخته شود و مشكلات هزار روستا برطرف شود»، گفت: اين فرمايش مبناي تشكيل بنياد بركت ‌از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) شد و امروز شاهد افتتاح هزارمين مدرسه به همراه 76 مدرسه ديگر با 600 كلاس درس و 60 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري هستيم.  وي افزود: مدارس بركت از آزمون‌هاي زلزله در كرمانشاه و ارسباران و... موفق بيرون آمدند و در روستاهايي كه تا هشتاد درصد تخريب شد، شيشه‌اي از مدارس بركت نشكست و دكتر مخبر دستور داد امروز از پيمانكاران اين مدارس تقدير كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون