• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4006 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

ويژه

تعرفه اينترنت همراه اول براي پيام‌رسان‌هاي داخلي يك سوم شد

با اجراي مصوبه 265 رگولاتوري، تعرفه اينترنت همراه اول براي پيام‌رسان‌هاي داخلي به يك‌‌سوم كاهش يافت. اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: با اجراي مصوبه 265 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه در راستاي مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي با موضوع سياست‌ها و اقدامات ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي و براي حمايت و توسعه فعاليت‌ پيام‌رسان‌هاي داخلي بوده است، از ساعت 16 روز جمعه 29 دي‌ماه، سقف تعرفه كاربر نهايي پيام‌رسان‌هاي داخلي مجاز را به ميزان يك سوم سقف تعرفه ترافيك بين‌الملل كاربران نهايي اعلام مي‌كند. بر اساس اين اعلام، براي حمايت از توسعه و ساماندهي فعاليت پيام‌رسان‌هاي اجتماعي داخلي، سقف تعرفه كاربر نهايي پيام‌رسان‌هاي داخلي مجاز، در استفاده آزاد و بسته‌هاي ديتا به ميزان يك سوم سقف تعرفه ترافيك بين‌الملل كاربران نهايي محاسبه مي‌شود. اپراتور اول در راستاي حمايت از توليدات و مهارت‌هاي ايراني و تحقق اقتصاد مقاومتي، آمادگي خود را بر حمايت از نرم افزارهاي بومي و پيام‌رسان‌هاي اجتماعي داخلي اعلام كرده است. طبق اعلام، اين كاهش تعرفه براي پيام‌رسان‌هاي «گپ، ‌اي‌گپ، بيسفون و سروش» انجام شده است. پيش از اين اپراتور اول تعرفه استفاده از سايت‌هاي پرمصرف منتخب داخلي را نيز به نصف كاهش داده بود.

 

برنامه ايميدرو براي توليد 55 ميليون‌تن فولاد

مهدي كرباسيان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفيت توليد فولاد كشور ۲۱ ميليون تن بوده كه طي ۴ سال گذشته به ۳۳ ميليون تن رسيده است، البته هدف ما رسيدن به ظرفيت توليد ۵۵ ميليون تن است. به عنوان رييس هيات عامل ايميدرو و يكي از سهامداران فولاد مباركه جشن بيست و پنجمين سالروز افتتاح فولاد را تبريك عرض مي‌كنم. وي افزود: تجارت فلز در صحنه بين‌المللي در سال ۲۰۱۶ حدود ۲ هزار ميليارد دلار بوده كه ۴۳ درصد آن به فولاد اختصاص يافته است؛ فولاد تاثير زيادي در توسعه اشتغال كشورها دارد و چين با استفاده از اين صنعت ظرفيت اشتغال خود را حفظ كرده و يكي از شاخصه‌هاي اقتصادي اين كشور توليد فولاد است. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ظرفيت‌هاي زيادي در كشور وجود دارد و تلاش بيشتري بايد توسط مسوولان صورت گيرد، گفت: ظرفيت توليد فولاد كشور ۲۱ ميليون تن بوده كه طي ۴ سال گذشته به ۳۳ ميليون تن رسيده است، البته هدف ما رسيدن به ظرفيت توليد ۵۵ ميليون تن است. وي با اشاره به اينكه برخي واحدهاي توليدي استان اصفهان با مشكل برنامه‌ريزي مواجه هستند، خاطرنشان كرد: صادرات فولاد كشور در سال ۹۱ به ۵۰۰ هزار تن هم نمي‌رسيد اما امسال به توليد ۸ ميليون تني در فولاد رسيده‌ايم و در اقتصاد مقاومتي بايد به حوزه فولاد توجه ويژه شود. در رابطه با فولاد مباركه بحث آب مساله اساسي است كه با استفاده از تكنولوژي‌هاي روز صرفه‌جويي در مصرف آب بايد صورت گيرد؛ طرح‌هاي صرفه‌جويي مصرف آب و انرژي در شركت فولاد مباركه تاكنون به خوبي محقق شده است. وي با تاكيد بر اهميت الگو‌گيري از زنجيره توليد شركت فولاد مباركه يادآور شد: زنجيره كامل توليد بايد در شركت‌هاي بزرگ صنعتي نيز تشكيل شود چراكه صادرات در آنها افزايش يافته و در نتيجه منجر به توسعه و رونق اقتصادي كشور خواهد شد. جوانان نبايد اشتباهات چندين سال قبل مديريتي كشور را تكرار كنند و بايد با كسب تجربه از گذشته، آينده بهتري را براي كشور رقم بزنند.


تفاهمنامه‌هاي همكاري شهرداري رشت با سرمايه‌گذاران

در حاشيه اجلاس دوروزه سازمان‌هاي سرمايه‌گذاري شهرداري‌هاي كلان‌شهرهاي كشور در هتل كادوس رشت، صبح امروز تفاهمنامه‌هاي شهرداري رشت با سرمايه‌گذاران به امضا رسيد. به گزارش اداره اطلاع‌رساني مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري رشت، اولين تفاهمنامه منعقد شده بين شركت گوهررود و شهرداري رشت با موضوع احداث هتل ۵ ستاره در ضلع شمالي تالاب عينك بود كه به امضاي دكتر نصرتي شهردار رشت و حميدرضا فرجي از شركت گوهررود رسيد. مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري تصويب شده از سوي شوراي اسلامي شهر رشت در محدوده تالاب عينك از مهم‌ترين علل حضور سرمايه‌گذار در اين حوزه عنوان شد. اين هتل ۵ ستاره با مساحت تقريبي ۲ هكتار با زير بنايي به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و شامل ۲۵۰ واحد اقامتي و ۲۰ واحد VIP خواهد بود و مجموعه‌هاي متنوعي نظير سالن‌هاي همايش و كنفرانس، سالن نمايش و... در آن در نظر گرفته شده است. ضمن آنكه همزمان با احداث اين هتل پاركينگي با ظرفيت حداقل ۳۵۰ خودرو در نظر گرفته خواهد شد.  دومين تفاهم نام همكاري در حوزه ساخت و ساز و امور زيربنايي به منظور توسعه گردشگري با حضور سرمايه‌گذاري به نام محمد جواد خالصي به امضا رسيد.  سومين تفاهمنامه ميان شهرداري رشت و شركت برج‌هاي آرامش به منظور احداث بازار بين‌الملل و چند منظوره رشت امضا شد. اين تفاهمنامه به امضاي دكتر نصرتي شهردار رشت، رسول‌زاده و پهلوان نژاد رييس هيات‌مديره و مديرعامل شركت برج‌هاي آرامش رسيد. چهارمين تفاهمنامه امضا شده ميان شركت پترونواسيستم و شهرداري رشت در خصوص جايگاه‌هاي سوخت با قابليت مديريت بحران بود كه به منظور ايمني بيشتر و خدمات دهي مطلوب‌تر در زمان بحران منعقد شد. حبيب فردي به نمايندگي از اين شركت گفت: يك شركت ژاپني كه جزو ۵ شركت برتر در اين حوزه است امكانات پيشرفت‌هاي را در اين خصوص در اختيار ايران خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون