• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4018 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

وقتي يك كانال تلگرام موثرتر از صداوسيماست

پروانه سلحشوري

توجه به اهميت تكنولوژي، تغيير نسلي و بها دادن به سبك زندگي جوانان و احترام قائل شدن براي آنها رويكردي مناسب و قابل‌تقدير از سوي حاكميت است اما در عين حال بايد توجه داشته باشيم كه طبقه متوسط و پايين جامعه در اعتراض‌هاي اخير نقشي اساسي ايفا كرد. درپي فشارهاي اقتصادي چندين سال گذشته، توان اقتصادي اين بخش جامعه تضعيف شده و همزمان بيكاري گسترده در جامعه منجر به افزايش فشار به اين طبقه اجتماعي شده است.
با اين حساب، به نظر مي‌رسد، دركنار عواملي چون تغيير نسلي، سبك زندگي و تكنولوژي، مشكلات معيشتي و اقتصادي نيز در بروز اين بحران اجتماعي موثر بوده است و تقليل و فروكاستن علل و عوامل اين ناآرامي‌ها به برخي چالش‌هاي فرهنگي- اجتماعي، حاكميت را در دستيابي به تحليل دقيق واقعه دچار مشكل و سردرگمي مي‌كند.
در تحليل عوامل سه‌گانه مطرح شده ازسوي وزيركشور به‌ويژه در بازخواني عامل تكنولوژي، بايد توجه داشته باشيم درحالي اين سطح از نگراني از فعاليت يك كانال تلگرامي مطرح مي‌شود كه هرساله بخش قابل‌توجهي از بيت‌المال در رسانه‌هاي حكومتي و صداوسيما هزينه مي‌شود. لازم است فكري اساسي به حال صداوسيما شود. متاسفانه اين رويكرد تقليل‌گرايانه در بخش‌هاي مختلف قابل رويت است. مسوولان شايد بتوانند در كوتاه‌مدت با بستن يك كانال تلگرام فضا را آرام كنند اما قطعا در درازمدت به نتيجه نمي‌رسد و لازم است با آگاهي‌بخشي و فرهنگ‌‎سازي در حوزه رسانه اين چالش را مرتفع كنيم.
رييس فراكسيون زنان مجلس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون