• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4021 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن

حاشيه جديد براي مجيد جلالي و تيمش

كامپيوتر هك شد!

خبرگزاري تسنيم با انتشار فايلي صوتي پرونده جديدي براي تيم پيكان باز كرد

رسول   مجيدي

پيكان مجيد جلالي ليگ را خوب شروع نكرد. آنها در 4 بازي اول‌شان هرگز طعم برد را نچشيدند اما از هفته پنجم روندي صعودي گرفتند. تيم آقا معلم 7 پيروزي پياپي را كسب كرد و از هفته نهم رفت به جايگاه سوم جدول. آنها يكي از بهترين‌هاي تيم نيم فصل اول بودند و حتي سوداي رسيدن به صدر جدول را در سرشان مي‌پروراندند اما به ناگاه همه‌چيز براي‌شان تيره و تار شد. پيكان بعد از به وجود آمدن يك حاشيه بزرگ براي كادر فني‌اش، هرگز ديگر پيكان قديم نشد و تا به امروز ديگر هيچ تيمي را نبرده. آنها 10 هفته آزگار است كه موفق به شكست رقيبي نشده‌اند و از اين حيث در حال زدن ركوردي تازه هستند. ديروز هم حاشيه جديد ديگري براي پيكان به وجود آمد و اين تيم را پيش از گذشته به حاشيه برد. در تيم فوتبال پيكان چه خبر است؟
پيكان در آبان ماه سه هفته‌اي مي‌شد كه به رده سوم رسيده بود و مي‌خواست حتي پرسپوليس و پارس جم جنوبي را هم كنار بزند اما يك برنامه تلويزيوني همه معادلات را براي تيم قديمي كارخانه خودروسازي اول كشور به هم ريخت. برنامه نود در اواسط آبان‌ماه و بعد از ماجراي ليوان حاوي ادرار در ليگ يك، پرونده‌اي براي ماجراي جادوگري در فوتبال باز كرد و مصاحبه جنجالي برخي از بازيكنان را روي آنتن برد. مصاحبه‌اي كه سرمربي پيكان را حسابي سرزبان‌ها انداخت.
محسن بياتي‌نيا، علي جانملكي، آرش برهاني، ميثم منيعي و خداداد عزيزي بازيكنان سابق پاس تهران در گفت‌وگوهايي با اين برنامه، داستان جادوگري در فوتبال را تاييد كردند و گفتند در حدود سال‌هاي 81 تا سال 83 كه منجر به قهرماني پاس تهران شد چنين اتفاقي را در تيم مي‌ديده‌اند. آنها گفتند كه جادوگران براساس نام مادران بازيكنان تركيب و نتايج را رقم مي‌زدند. ادعايي بس بزرگ كه ذهن هر رسانه‌اي را مي‌برد به آن سال‌ها. در اين حد فاصل، همايون شاهرخي و مجيد جلالي سرمربيان پاس تهران بودند. پاس اصلا با مجيد جلالي بود كه به مقام قهرماني رسيد. نتايج خوب پيكان در آن مقطع و اظهارات بازيكنان سابق آقا مجيد باعث شد خيلي از رسانه‌ها و هواداران فوتبال اين نتايج را هم به وجود جادوگر در تيم پيكان ربط دهند. جلالي بعد از آن سعي كرد با خويشتنداري جوابي به حاشيه‌ها ندهد اما چندباري در كنفرانس‌هاي خبري، مسائلي را مطرح كرد. از جمله در اولين كنفرانس بعد از برنامه نود.
او قبل از بازي با صنعت نفت در پاسخ به سوالي درباره وجود جادوگري در فوتبال گفت: «ما سعي مي‌كنيم تمركز تيم را همواره روي اهداف حفظ كنيم. من هم ‏اين موارد را پيگيري مي‌كنم. متاسفانه چيزهاي خوبي به گوش ما نمي‌رسد. مي‌خواهم چيزي را به مربيان جوان كه به دنبال ‏موفقيت هستند، بگويم؛ شايد اين مسائل وجود داشته باشد و حتي بهره‌مندي‌هايي نيز داشته باشد اما سرانجام آن نابودي است. من به ‏آنها مي‌گويم به اين چيزها كاري نداشته باشيد. تلاش و كوشش مي‌تواند به هر مربي كمك كند. اگر تمام تيم‌هايي كه موفق شدند را به اين مسائل ربط بدهيم، اين يك القاي خطرناك است. ‏اگر پاس قهرمان شد، بهترين بازيكنان و اعضا را در اختيار داشت و مربيان اين تيم شبانه‌روز كار مي‌كردند. اگر كسي مي‌خواهد ‏اين موفقيت‌ها را به مسائل خرافي ربط بدهد به خودش مربوط است. ربط دادن موفقيت‌ها به اين مسائل، باعث به وجود آمدن ‏فاجعه، نه تنها در فوتبال بلكه در اجتماع مي‌شود.»
نتيجه نگرفتن پيكان بعد از آن حاشيه‌ها هنوز هم براي خيلي‌ها سوال است. با اين همه چند هفته‌اي بود كه آب‌ها از آسياب افتاده بود و جلالي هم كمتر در مظان اتهام بود. اما ديروز تسنيم خبر جالبي را روي خروجي خود فرستاد؛ «خبرگزاري تسنيم متن كامل مكالمه مربي پيكان با بازيكن جوان نفت را منتشر مي‌كند كه در اين مكالمه مشخص مي‌شود مربي پيكان به دنبال پي بردن به تركيب تيم حريف است. » اين خبرگزاري نوشته است: كادرفني و سرپرستي باشگاه نفت تهران، هفته گذشته و پيش از ديدار اين تيم مقابل پيكان گفتند كه يكي از مربيان حريف با يكي از بازيكنان اين تيم تماس حاصل كرده تا از تركيب اين تيم با خبر شود. هرچند به اين ادعا پاسخ واضحي داده نشد، اما نفتي‌ها اعلام كردند صداي ضبط شده اين تماس‌ها را در اختيار كميته اخلاق قرار خواهند داد. طبق ادعاي نفتي‌ها، اين تماس بين مربي تيم پيكان با بازيكن جوان نفت برقرار شده است. بازيكن نفت پس از صحبت با مربي پيكان تمام آنچه بين‌شان گذشت را به كادر فني نفت تهران منتقل كرد و مربيانش را در جريان امور قرار داد. متن اين مكالمه نشان مي‌دهد كه حاشيه‌هاي فوتبال ايران همچنان پررنگ‌تر از متن است و ظاهرا چنين كاري غيرطبيعي نيست و بين برخي از مربيان تبديل شده به رويه عادي. كميته انضباطي و اخلاق هنوز به اين پرونده ورود نكرده‌اند ولي مي‌توان پيش‌بيني كرد در روزهاي آينده اين ماجرا حسابي جنجالي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون