• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4027 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

هواي اهواز ديروز 60 برابر حد مجاز آلوده شد

گروه اجتماعي

گردوغبار شديد بار ديگر ديروز شهرهاي استان خوزستان را فرا گرفت. آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي استان خوزستان از جمله اهواز ساعت به ساعت افزايش پيدا كرد تا جايي كه در اهواز ميزان آلودگي به 60 برابر بيشتر از حد مجاز رسيد و موجب شد اهوازي‌ها براي تنفس هم با مشكل مواجه شوند. نهادهاي امدادي ديروز در ميان شهروندان اهوازي ماسك توزيع كردند. به گزارش تسنيم، ديروز ميزان غلظت گردوخاك و ذرات ريزگرد در هواي اهواز 9000 ميكروگرم بر مترمكعب بوده كه غلظت گردو غبار بيش از 60 برابر حد مجاز ارزيابي شد. همچنين ميزان ريزگردها در هواي ماهشهر 2101 ميكروگرم بر مترمكعب است كه 14 برابر حد مجاز گزارش شد. ميزان آلايندگي‌ها در هواي شوش نيز به 3821 ميكروگرم بر مترمكعب رسيد كه 25 برابر حد مجاز آلايندگي دارد. ديروز همچنين آلودگي در هواي اميديه نيز 1550 ميكروگرم بر مترمكعب و در هواي سوسنگرد به 2294 ميكروگرم بر مترمكعب رسيد. ميزان گرد و خاك موجود در هواي آبادان 1523 و در هواي حميديه 4825 ميكروگرم بر مترمكعب بود و غلطت آلاينده‌ها در هواي شادگان به 493 ميكروگرم بر مترمكعب رسيد. ميزان گردوخاك موجود در هواي بهبهان نيز 223 ميكروگرم بر مترمكعب، خرمشهر 747 ميكروگرم و بندرامام 803 ميكروگرم شد.

ديروز همچنين خبري مبني بر تعطيلي مدارس شهرهاي استان در روز چهارشنبه به دليل آلودگي، منتشر شد كه ساعتي بعد مديركل بحران استانداري خوزستان اين خبر را تكذيب كرد. حاجي‌زاده گفت: « با توجه به اطلاعيه اداره كل هواشناسي خوزستان مبني بر بارندگي در شامگاه سه‌شنبه، مدارس چهارشنبه تعطيل نيستند. »

هر چند دستگاه‌هاي دولتي براي مقابله با گرد و غبار برنامه‌هايي را در دست اجرا دارند اما اين طرح‌ها دست‌كم در كوتاه‌مدت چندان نتيجه‌بخش نبوده‌اند و مساله پيچيده‌تر از راه‌حل‌هاي مقطعي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون