• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4028 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

گفت‌وگوي «اعتماد» با حسين طيبي

تيم‌ملي فوتسال هميشه مظلوم است

مهدي روزخوش

تيم ملي فوتسال ايران در جام ملت‌هاي چين تايپه برابر ژاپن در فينال 4 بر صفر به برتري رسيد و در نهايت براي دوازدهمين بار عنوان قهرماني را به دست آورد. البته خيلي‌ها بر اين باورند اين قهرماني‌ها ديگر براي فوتسال ايران عادي شده و به همين خاطر خيلي پيگير اخبار و نتايج تيم ملي نبودند. البته اين موضوع باعث ناراحتي برخي بازيكنان از جمله آقاي گل رقابت‌ها شده است. فوتسال ايران علاوه بر قهرماني در اين رقابت‌ها توانست عنوان‌هاي ديگري نظير آقاي گلي رقابت‌ها را هم به دست بياورد. حسين طيبي، لژيونر ملي‌پوش فوتسال ايران توانست آقاي گل رقابت‌ها شود و با كسب يك عنوان شخصي افتخار ديگري براي فوتسال ايران به دست بياورد. البته او بر اين باور است كه توجه زيادي به فوتسال نمي‌شود چرا كه حتي پس از سومي تيم در جام جهاني قبلي، باز هم هيچ كدام از مسوولان توجه ويژه‌اي به اين رشته نداشتند. در ادامه گفت‌وگوي حسين طيبي را مي‌خوانيد.

ابتدا درباره اين مسابقه‌ها و حضور در جام ملت‌هاي آسيا صحبت كن. اين تورنمنت را چطور ارزيابي مي‌كني؟

دوازدهمين قهرماني را به دست آورديم كه بسيار خوشحال‌كننده بود. از همان اول بازي‌ها تلاش داشتيم كاري كنيم كه ملت ايران خوشحال شوند؛ از همان اول هم هدف‌مان كسب عنوان قهرماني بود. خدا را شكر كه توانستيم قهرمان و باعث خوشحالي هواداران شويم. از مردم و همه هواداران ايراني هم تشكر مي‌كنم كه ما را حمايت كردند و باعث شدند كه ما قهرمان شديم. در اين دوره سطح فني تيم‌هاي حريف بسيار نسبت به گذشته بالا رفته بود كه كار را براي ما سخت كرده است اما خدا را شكر اين‌بار برابر همه حريفان مدعي قهرمان شديم و جايي براي حرف نگذاشتيم. حتي در اين دوره با ژاپن، تايلند و تيم‌هاي مدعي بازي كرديم. فكر مي‌كنم اين قهرماني اقتدار فوتسال ايران را نشان همگان داد.

اما در اين بين احساس مي‌شود اين قهرماني‌ها براي فوتسال ايران تكراري شده به طوري كه برخي مي‌گويند اگر تيم قهرمان نمي‌شد بايد تعجب مي‌شد و به آن مي‌پرداختيم و پرداختن به قهرماني فوتسال معنايي ندارد.

اينكه تيم ملي فوتسال هميشه مظلوم است مساله هميشگي است. ما در جام جهاني قبلي به مقام سوم رسيديم ولي هيچ خبري نشد و هيچ كس نيامد به شما تبريك بگويد. شما اين مساله را تا آخر برويد و ببينيد آيا پس از آن مقام سومي به فوتسال توجهي شده است يا خير. ما در تقابل با قدرت‌هاي جهان بازي كرديم و به مقام سوم رسيديم و فكر مي‌كنم در ورزش گروهي اولين تيم از ايران بوديم كه مدال به دست مي‌آورديم اما براي هيچ كدام از مسوولان ارزش آنچناني نداشت و هيچ كدام از پاداش‌هاي وعده شده را به ما ندادند. شما از قهرماني آسيا و كم اهميت بودن آن در بين فوتسالي‌هاي ايران صحبت مي‌كنيد اما من مي‌گويم ما مقامي بالاتر از آن و سومي دنيا را به دست آورديم. من هيچ اتفاقي بعد از آن در فوتسال نديدم كه بخواهد شرايط فوتسال ايران تغيير كند. هميشه گفته‌ام و باز هم مي‌گويم نمي‌خواهم به ما مثل فوتبالي‌ها نگاه كنند اما مي‌گويم شأن و شخصيت بازيكنان فوتسال در حد زحمتي كه مي‌كشند حفظ شود. فوتبال، ورزش اول دنيا است و كسي در آن شكي نيست اما قدر زحمات فوتسالي‌ها را هم بدانيد و بدانيد چه افتخاراتي براي ايران به دست آورده‌اند.

پس از قهرماني تيم ملي فوتسال در جشن اهداي جام سه نفر از مديران فدراسيون در عكس قهرماني حاضر شدند كه باعث انتقادات برخي شد. نظرت در اين باره چيست؟

من نمي‌خواهم خيلي به اين مسائل حاشيه‌اي بپردازم. بالاخره آنها پيش از سفر تيم در مراسم بدرقه حاضر شدند و بازي آخر هم آمدند و بازي را تماشا كردند. قاعدتا هر مديري وقتي تيم زيردستش قهرمان مي‌شود مي‌رود و عكس مي‌اندازد. من فكر نمي‌كنم در اين ايرادي باشد.

به نظر تو اگر بخواهيم در فوتسال ايران بيش از پيش پيشرفت كنيم فدراسيون فوتبال چه كاري بايد انجام دهد؟

نياز به امكانات داريم و توجه بيشتر بايد انجام شود. بايد بازي‌هاي تداركاتي ويژه و اردوهاي خارجي خوبي براي‌مان در نظر گرفته شود. منظورم از اردوهاي خوب اردوهايي است كه در كشورهاي صاحب سبك فوتسال بگذاريم و با آنها بازي تداركاتي برگزار كنيم. ما از مسوولان انتظار يك نگاه ويژه داريم و چيزي بيشتر از حق‌مان نمي‌خواهيم تا الان هم كه اين همه موفقيت به دست آورده‌ايم هيچ اتفاقي براي ما از نظر پاداش رخ نداده است. اين را هم بگويم هيچ كدام از بازيكنان فوتسال ايران به دنبال پاداش نيستند. ما پاداش‌مان را از مردم گرفتيم و به دنبال پول نيستيم.

به نظر تو در دوره بعدي جام جهاني تيم ملي فوتسال ايران توانايي قهرماني در آن را دارد؟

اگر توجه نكنند همان مقام سومي هم كه به دست آورديم نمي‌توانيم به دست بياوريم اما اگر كمك كنند مطمئن باشيد فوتسال ايران توانايي قهرماني جهان را دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون