• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4038 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

«تهران هوشمند» راهكار شهرداري براي كاهش آلودگي و ترافيك

گروه اجتماعي| «تهران هوشمند» يكي از راهكارهاي مديريت آسيب‌هايي است كه اداره تهران را پيچيده كرده است؛ آسيب‌هايي نظير آلودگي هوا و ترافيك. شهرداري تهران در دوره جديد تلاش كرده است با تكيه بر استارت‌آپ‌ها در مدت زماني كمتر از برنامه‌هاي معمول فاصله بگيرد و كارهايي را اجرايي كند كه در زمان كمتري به كمك حل مشكلات شهر بيايند.

موضوعي كه محمد فرجود، مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران در توصيف آن گفته است: هوشمندسازي پايتخت، برنامه اصلي شهرداري است و در همين راستا اولين نسخه جديد حساب شهروندي رونمايي شده است. به گفته او حساب شهروندي براي تعامل بيشتر و بهتر شهروندان با مديريت شهري طراحي شده است و شهروندان مي‌توانند با ثبت نام در اين سامانه، خدمات شهرداري مانند خريد طرح جديد ترافيك، كارت‌بليت و... را از اين طريق دريافت كنند.

«تهران هوشمند» نيز با ۶ محور اقتصاد هوشمند شهري كه متكي بر فعاليت‌هاي دانش‌بنيان است، مردم هوشمند، حكمراني و مديريت يكپارچه شهري، حمل و نقل هوشمند، محيط هوشمند و زندگي هوشمند علاقه‌مندان و فعالان شهري را به مشاركت بطلبد.

در همين راستا فعالان استارت‌آپي كه براي توسعه حمل و نقل هوشمند در تهران مشاركت مي‌كنند نيز رويداد «تهران هوشمند» به بررسي اين موضوع پرداختند. مهدي نائبي، مديرعامل استارت‌آپ «الو پيك» در اين باره گفت: امروز شعار ما در كشور، حركت به سمت ايجاد شهرهاي هوشمند است كه يكي از الزامات آن توسعه «استارت‌آپ»‌هايي براي اشتغالزايي و كارآفريني است. تجربه‌هايي مانند تاكسي‌هاي اينترنتي و پيك موتوري اينترنتي ثابت مي‌كند كه در صورت حمايت مسوولان و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، اين مشاغل اينترنتي مي‌توانند تا چه حد در تحقق شهرهايي هوشمند و درعين حال كارآفريني كه امروز يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي كشور است، موفق باشد.

وي پايين آوردن تخلفات موتورسواران را از جمله مزيت‌هاي ورود بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل هوشمند شهري عنوان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون