• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4041 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند

انقلابِ آبي شفر

رامتين جباري

شفر ليگ هفدهم را به قبل و بعد از ۱۰ مهر تقسيم كرد. روزي كه به ايران آمد و جانشين منصوريان شد، از آن روز تا ۱۰ اسفند كه داربي تهران را فتح كرد، فقط پنج ماه گذشت. «استقلالِ منصوريان» پنج امتياز گرفت؛ يك برد، دو مساوي و چهار باخت. دو گل زد و هفت گل خورد، تا پايان كار منصوريان صادر شد. شفر از هفته نهم و مقابل فولاد روي نيمكت نشست. انقلاب شفر كليد خورد؛ تيم از پيله كشنده كه راه نفس را بسته بود رها شد و اوج گرفت. «استقلالِ شفر» ليگ را پله پله بالا آمد و بالانشين شد؛ ۹ برد، ۶ مساوي و دو باخت. انگاري كه منصوريان يك مثبت و منفي را در محاسبات ابتداي فصلش اشتباه زده باشد.

انقلاب را شفر از تغيير سبك دفاعي استقلال آغاز كرد؛ پرسينگ ديناميك. پوشش روي توپ، حريف و زمين كه ابتكار عمل را از حريف به استقلال منتقل كرد. با حفظ توپ و تصاحب زمين آرامش به اردوي استقلال بازگشت. در كنار اصلاح ساختار دفاعي، شفر قفس توري را هم بيمه كرد. رحمتي و حسيني را جز شفر كسي بلد نبود؛ حالا استقلال دو دروازه‌‌بان آماده دارد كه اولي ركورد‌دار كلين‌شيت آسيا است و دومي صاحب ورژن ايراني همين عنوان است.

فاز دوم انقلاب، به‌روز‌رساني ماشين گل‌زني استقلال بود. با تمركز روي كانال چپ، تيم به تعادل وزني نزديك شد. اين تغيير رويكرد، وريا غفوري را احيا كرد تا ستاره اين روزهاي استقلال از حالا انتخاب كي‌روش براي تيم‌ملي شود. تعادل دو كانال چپ و راست، عمق زمين را براي استقلال آزاد كرد. داريوش شجاعيان كه با منصوريان به سرنوشت بختيار رحماني نزديك شده بود، فرمانده توپخانه شد. حالا فرمان حمله به دروازه از ساق‌هاي داريوش به چپ، راست يا عمق زمين صادر مي‌شود. قرباني، فرشيد اسماعيلي، محسن كريمي و حالا تيام، هر سدي را مي‌شكنند. پيچ و مهره پيكره دفاعي با قدرت تهاجمي را شفر با چباروف، اميد ابراهيمي، چشمي، باقري و نورافكن محكم كرده؛ بازيكناني كه در دفاع سدي نفوذناپذير و براي حمله ويرانگر‌ند.

انقلاب شفر در اوج ناباوري هفته‌هاي نخست، از استقلال يك تيم دوست‌داشتني و رويايي ساخت؛ تيمي ريتميك با تمپوي بالا، پر قدرت براي دويدن در همه دقايق بازي و خوش‌فكر براي تطابق با فرصت‌ها و امكان‌هاي هر مسابقه. تيم هميشه برنده كه به شكستن حريف عادت كرده است. «استقلالِ شفر» حالا هم داربي غرب آسيا را از الهلال مي‌برد و هم داربي تاريخي تاج-پرسپوليس را از برانكو، تا بار ديگر عنوان «تاج آسيا» برازنده پسران آبي شهر تهران شود.

شفر ليگ هفدهم را با خاطره خوش داربي تمام كرد و در ادامه با اولويت يك به فينال جام‌حذفي و صدر گروه مرگ آسيا و در ادامه به «ليگ هجدهم» مي‌انديشد؛ ماموريت شفر در استقلال ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون