• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4045 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند

آشنايي با جديدترين حريف تداركاتي ايران؛ سيرالئون!

تيم ملي فوتبال ايران تا پيش از رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه 8 بازي تداركاتي برگزار خواهد كرد. اين خبري است كه ديروز مهدي تاج به خبرنگاران داد. با اين همه بحث بر سر كيفيت اين 8 ديدار تداركاتي همچنان ادامه دارد. تاج ديروز گفت: «شرايط خوبي براي تيم ملي فراهم شده است. با وجود قراردادي كه با فدراسيون ليبي داشتيم، آنها نتوانستند تيم‌شان را آماده بازي دوستانه با ايران كنند. بر همين اساس تيم سيرالئون را هماهنگ كرديم كه 26 اسفندماه در ورزشگاه آزادي با تيم ملي فوتبال ايران يك ديدار دوستانه داشته باشد. بديهي است در روزهايي غير از روز فيفا هماهنگ كردن يك تيم آن هم در فاصله زماني كه ما داشتيم سخت بود كه خوشبختانه توانستيم اين بازي را نهايي كنيم. »

او كه از انتقاد اهالي فوتبال نسبت به اين بازي آگاه بود، در ادامه گفت: «در فروردين ماه 97 دو بازي تداركاتي براي تيم ملي در نظر گرفته شده است. سوم فروردين، تيم ملي ايران به مصاف تيم تونس مي‌رود كه اين ديدار در كشور تونس برگزار مي‌شود. پس از آن روز هفتم فروردين ماه يك ديدار دوستانه با تيم الجزاير خواهيم داشت كه اين بازي در اردوي تداركاتي تيم ملي در اتريش، برگزار مي‌شود. دو بازي دوستانه هم در ارديبهشت ماه در تهران خواهيم داشت و در روزهاي 21 و 28 ارديبهشت به ترتيب به مصاف تيم‌هاي ملي فوتبال سوريه و ازبكستان خواهيم رفت. پس از آن، تيم ملي اردويي تداركاتي در كشور تركيه برگزار خواهد كرد كه در آنجا دو ديدار دوستانه با تيم‌هاي ملي فوتبال تركيه و يونان در روزهاي 7 و 12 خردادماه انجام مي‌دهد. آخرين بازي تداركاتي تيم ملي فوتبال ايران پيش از رقابت‌هاي جام جهاني برابر تيم ليتواني در روز 18 خرداد ماه در كشور روسيه است.»

اما جديدترين حريف ايران چگونه تيمي است؟ سيرالئون كشوري است در غرب قاره آفريقا و جمعيتي بالغ بر ۶ ميليون نفر دارد. سيرالئون در سال ۱۴۶۱ توسط پرتغالي‌ها فتح شد و نام اين كشور از ريشه زبان پرتغالي و به نام كوه شيران است.

تيم ملي اين كشور در رده‌بندي فيفا در جايگاه ۱۱۳ جهان است. آخرين باري كه اين كشور در جام ملت‌هاي آفريقا حضور داشت در سال ۱۹۹۶ بود و بعد از آن هرگز نتوانسته به دور گروهي اين مسابقات صعود كند. بهترين عملكرد اين تيم در همين مسابقات حضور در دور گروهي است. سيرالئون در آخرين ديدار خود به مصاف نيجريه رفت و با دو گل مقابل اين تيم شكست خورد.

اين تيم در پنج بازي اخير خود نتايج زير را كسب كرده است:

ليبريا يك - سيرالئون صفر / سيرالئون ۲ – كنيا يك / سيرالئون يك – سنگال يك / سنگال ۳ – سيرالئون يك / نيجريه ۲ – سيرالئون يك

همه بازيكنان ملي‌پوش سيرالئون در كشورهاي مختلف دنيا به ميدان مي‌روند و برجسته‌ترين بازيكن اين كشور در زوريخ سوييس به ميدان مي‌رود. اين تيم بازيكناني در تيم‌هاي اسكيلاستوناي سوئد، ونكوور وايتكپس كانادا، التعاون عربستان، دنيزلي اسپور تركيه، شريف مولداوي و... دارد. به طور كلي سيرالئون در زمره تيم‌هاي درجه سه و چهار آفريقا است و از همين جهت براي بازي دوستانه با تيم ملي انتخاب شده تا بازيكنان شاغل در فوتبال باشگاهي ايران محك بخورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون