• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4049 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

گزارش «اعتماد» از مخالفت اعضاي مجمع فوق‌العاده با استعفاي رييس فدراسيون كشتي

مجمع پشت خادم

وحيد جعفري

 

 

«استعفاي من به علت عدم حمايت وزارت ورزش و جوانان بوده و ربطي به بحث اسراييل نداشته است.» اين مهم‌ترين جمله رسول خادم در مجمع فوق‌العاده‌ روز گذشته -كه به دليل استعفاي او از رياست فدراسيون كشتي تشكيل شد- بود. او با سخنان خود ثابت كرد كه بي‌توجهي و كم لطفي به ورزش ملي ايران از جانب وزارت ورزش بيشتر از آن است كه تصور مي‌شود و ناراحتي اصلي او هم به خاطر همين موضوع است.

خادم: استعفايم به علت عدم حمايت وزارت بوده نه بحث اسراييل

رسول خادم در صحبت‌هاي خود با انتقاد از عدم حمايت وزارت ورزش و جوانان از كشتي گفت: اگر قرار بر ماندن من باشد اين بي‌توجهي به كشتي ادامه پيدا مي‌كند كه اين به ضرر كشتي ايران خواهد بود. رسما استعفاي خود را به اعضاي مجمع اعلام مي‌كنم. علت استعفاي من اين است كه با مجموعه وزارت ورزش نمي‌توانم كار كنم چرا كه از نظر من نگاه مجموعه وزارت ورزش در جهت منافع ملي ورزش كشور نيست. البته نمي‌خواهم اين موضوع را با جزييات بيان كنم چرا كه نگاه وزارت ورزش نسبت به كشتي در اين چند سال حمايتي نبوده به غير از مواردي كه مجبور شدند براي پاسخگويي به افكار عمومي حمايت كنند. وزارت ورزش ورودي‌اي كه متناسب با شأن ورزش اول ايران باشد، نداشته است. براي من مسائل كشتي در اولويت است و بسيار مهم‌تر از نگاه سياستمداران به اين رشته است كه در مجموعه وزارت ورزش مي‌آيند و نگرش سياسي خودشان را دارند. واقعا دور دوم هم بنا به محبت خاصي كه دوستان داشتند ورود پيدا كردم به اين اميد كه تغييري ايجاد شود، اما خب چنين فضايي اكنون وجود ندارد. اكنون حضور من براي كشتي هزينه دارد و بعضي مطالب را بهتر است زمان بگذرد تا همه‌چيز مشخص شود و شرايطي فراهم شود تا فرد مورد وثوق آقايان در وزارت ورزش بيايد كه حمايت ويژه از كشتي داشته باشند. شايد اين كمك‌ها را امروز براي كشتي بايد داشته باشند اما دريغ مي‌شود شايد آن زمان به كشتي اختصاص دهند. خانواده كشتي رنج و زجر زيادي كشيده‌اند همه مي‌دانيم كه خانواده كشتي متعلق به چه قشري است. مسير كشتي نبايد قطع شود و با حضور بزرگان اين رشته به كار ادامه دهند. موضوع رويارويي يا عدم رويارويي ورزشكاران ايران با ورزشكاران رژيم صهيونيستي يك بحث ملي است و دغدغه‌ همه قهرمانان ما است اما ارتباطي به استعفاي من ندارد. اين موضوعي است كه بايد پيگيري شود و گويا مسوولان در جريان قرار گرفته‌اند و پيگيري مي‌كنند. من سه ماه قبل در جلسه‌اي كه با حضور آقاي داورزني در محل كارشان داشتم اين موضوع را گفتم و ايشان نيز به وزير ورزش انتقال دادند، اين موضوع بحثي چالشي و جدي براي ورزش كشورمان است. طبيعت كار ايجاب مي‌كند كه مسائل را آرام دنبال كنيم. اما ما به‌طور مستقيم در خط اول جبهه قرار داريم و مستقيما با اين موضوع روبه‌رو هستيم. اميدوارم دوستان كمك كنند و راه‌حلي را براي اين موضوع پيدا كنند. وي خطاب به اعضاي مجمع خواستار اين شد كه بمانند و به كشتي خدمت كنند و كشتي را دنبال كنند و در ادامه افزود: كشتي هيچ‌وقت متكي به شخص نيست؛ تا زماني كه زنده باشم هيچ‌وقت از كشتي جدا نخواهم شد و جايي هم نخواهم رفت. در اين چند روز صحبت‌هايي مبني بر اين بود كه خارج از كشور هستم كه تعجب مي‌كنم. ان‌شاءالله عزت همه قهرمانان ملي، مربيان، قهرمانان و خانواده كشتي حفظ شود و در كنار مردم باقي بمانند.

فرصت يك ماهه براي بازگشت خادم

در مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي كه به خاطر استعفاي رسول خادم برگزار شده بود، اعضاي مجمع تصميم گرفتند تا يك ماه براي بازگرداندن رسول خادم فرصت داشته باشند تا او را مجاب به بازگشت كنند. همچنين مقرر شد اگر رسول خادم به فدراسيون بازنگشت، بعد از يك ماه براي تعيين سرپرست فدراسيون كشتي مجمع ديگري برگزار كنند. همچنين تصميم گرفته شد اداره فدراسيون كشتي تا آن زمان به حميد بني‌تميم نايب‌رييس فدراسيون سپرده شود.

داورزني: ان‌شاءالله خادم بماند

محمدرضا داورزني، معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان پس از جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي اظهار كرد: خادم چندي پيش طي بيانيه‌اي از سمت خود استعفا داد اما دوستان حاضر در هيات رييسه روز گذشته اعلام كردند با استعفاي خادم مخالف هستند. حسب وظيفه نيز مجمع فوق‌العاده فدراسيون تشكيل شد و دوستان حاضر در مجمع به اتفاق آرا با استعفاي خادم مخالفت كردند و از او خواستند به كار خود ادامه دهد. وزارت نيز پيش از اين مخالفت خود را با استعفاي خادم اعلام كرده بود. مجمع هم با اين استعفا مخالفت كرد و اعضا در تلاش هستند با خادم صحبت كنند تا او به كارش ادامه دهد. وي درباره صحبت‌هاي خادم مبني بر اينكه به دليل عدم حمايت مسوولان وزارت ورزش و جوانان استعفا داده است خاطرنشان كرد: يك سري بحث‌ها درباره حمايت وزارت از فدراسيون مطرح شد اما بايد بگويم سعي وزارت حمايت كامل از كشتي است. اهالي كشتي و مردم مطمئن باشند كه كشتي به عنوان يك رشته پرافتخار و ورزش اول ايران و رشته‌اي سنتي و ايراني مورد حمايت كامل وزارت است و تا آنجا كه مي‌توانيم به مسائل و مشكلات كشتي رسيدگي مي‌كنيم و به لحاظ مالي نيز سعي‌مان حمايت حداكثري است. داورزني در ادامه درباره علت عدم تخصيص كامل بودجه فدراسيون كشتي با وجود رسيدن به روزهاي پاياني سال گفت: وزارت ورزش تا اين لحظه 77 درصد از اعتباري را كه با فدراسيون كشتي تفاهم كرده بوديم پرداخت كرده است. طي اين هفته و هفته آينده نيز تا آنجا كه بتوانيم از باقيمانده بودجه فدراسيون كشتي را پرداخت مي‌كنيم. قطعا وزارت از برنامه‌هاي فدراسيون كشتي براي حضور قدرتمند در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا و المپيك 2020 حمايت خواهد كرد. از دوستان مي‌خواهم اجازه بدهيد در فضاي همدلي و توام با انسجام اين‌گونه موارد را حل كنيم. دغدغه همه ما حفظ اعتلاي كشور و كسب افتخار در جهان است و همه بايد در اين راه كمك كنيم. معاون وزير درباره صحبت‌هاي خادم در مجمع و اينكه اعلام كرده بهتر است فردي به جاي او سكان هدايت فدراسيون كشتي را به دست بگيرد تا همسو با وزارت ورزش باشد، گفت: اختلافي به جهت همسو يا غير همسو بودن با خادم نداريم. ما تمام تلاش خود را براي حمايت از فدراسيون كشتي انجام داديم و از اين بابت هم سعي مي‌كنيم بيشتر از اينها حمايت كنيم. ان‌شاءالله خادم بماند.

 

 

حضورم اسباب تحميل بي‌مهري‌هاي مضاعفي بر كشتي است

خادم در بيانيه‌اي كه پس از ترك مجمع منتشر كرده آورد: «با سلام و درود به اعضاي محترم مجمع فدراسيون كشتي به ويژه روساي محترم هيات كشتي استان‌ها كه يار و ياور كشتي كشور در اجراي برنامه‌هاي سنگين و فشرده آن بوده و هستند. در اين چندسال شاهد مظلوميت مديريت كشتي كشور در برابر مواضع ناخوشايند آشكار و پنهان وزارت ورزش و جوانان نسبت به ورزش ملي كشور بوده‌ايد. از نظر من مشي و مرامنامه عملي مديريت ورزش در كشور به گونه‌اي است كه با روحيات و زواياي رفتاري ديگر متقاضيان محترم كانديداتوري فدراسيون كشتي، هماهنگي و همخواني بيشتري دارد... حضور من اسباب تحميل بي‌مهري‌هاي مضاعفي بر كشتي خواهد بود. در اين چند سال تلاش كردم كه از كنار تمامي تنگناهاي حاصل از بي‌توجهي‌هاي مديريت كلان ورزش به كشتي كشور، با اتكا به بزرگي خانواده كشتي بگذرم... حتي اين تلاش را با شركت مجدد در انتخابات فدراسيون كشتي نيز ادامه دادم، اما خواهران و برادران عزيزم... بهتر است ديگر كتمان نكنيم... كشتي به اندازه كافي تنها هست و منصفانه نيست به واسطه تلاش ناموفق آقايان براي همراه كردن فردي چون من، كه تمامي سلول‌هاي وجودش از كشتي است، بيش از اين، آب را به روي كشتي ببندند. نكته آخر اينكه، حضور من در كشتي براي خودم نبوده و نيست... . من مديون كشتي بوده و هستم... هيچگاه هم از خانواده كشتي جدا نخواهم شد. اجازه بدهيم فردي مسووليت فدراسيون كشتي را بپذيرد كه بتواند با ادبيات و افكار مورد نظر آقايان وزارتي، فدراسيون را اداره كند... شايد اين اتفاق كمي از تنهايي ورزش ملي كشور بكاهد... .»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون