• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4049 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

انتقاد بي‌سابقه شمس از فدراسيون فوتبال

يا نمي‌دانيد يا خودتان را به خواب زده‌ايد

فوتسال ايران همين چند هفته پيش قهرمان جام‌ملت‌هاي آسيا شد اما ظاهرا حاشيه دست از سرش برنمي‌دارند. چند روز پيش اعلام شد حضور تيم‌ ‌ملي فوتسال ايران در تورنمنت هشت‌جانبه كويت كه قرار است با حضور تيم‌هاي مطرحي همچون آرژانتين برگزار شود، لغو شده. حالا همين مساله باعث اعتراض پيشكسوتان اين عرصه شده. حسين شمس، سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال روز گذشته در گفت‌وگو با ايسنا در انتقادي بي‌سابقه از فدراسيون فوتبال و تيم ملي دليل تصميمات اخير تيم ملي را ترس از باخت و حاشيه عنوان كرد.

او مي‌گويد: «آقايان با حضور ايران در اين تورنمنت مخالفت كردند و حتي اجازه ندادند كه هيچ تيم ديگري از كشورمان به عنوان منتخب ليگ يا باشگاه‌هايي مثل مس يا گيتي‌پسند نيز در آن شركت كند. اين تورنمنت ۸۰ هزار دلار پاداش داشت و تمام هزينه‌هاي آن با كويتي‌ها بود اما اين فرصت بزرگ را نه خودشان استفاده كردند و نه اجازه دادند تيم ديگري استفاده كند. احتمالا آنها ترسيده‌اند كه موفقيت‌هاي خودشان تحت‌الشعاع موفقيت تيم ديگري در اين تورنمنت قرار گيرد. پيامك‌هاي زيادي به مهدي تاج زدم و حتي به حضور تيم‌هاي مطرح جهان نيز، اشاره كردم اما هرچه گفتيم با وجود استقبال كلامي، توجهي نشد و در نهايت خودشان در كميته‌ فني با حضور تنها يك كارشناس تصميم گرفتند. آقايان آنقدر حسود هستند كه اجازه ندادند هيچ تيم ديگري به جز خودشان به اين تورنمنت برود. فكر مي‌كنم دليل نرفتن تيم‌ ‌ملي به كويت، اختلافات داخل تيم و افشاگري‌هاي اخير توسط ملي‌پوشان باشد. آنها ترسيدند كه چند بازيكن معترض را به تيم دعوت كنند و با نيامدن‌شان، حاشيه‌ها بيشتر شود. متاسفانه در تمام تورنمنت‌هاي اخير يك تيم خاص شركت كرده است و همه مي‌دانند تيم‌ ‌ملي ايران در بازي‌هاي داخل سالن تركمنستان، جام ملت‌هاي آسيا و مقدماتي آسيا از يك تركيب استفاده كرد. آنها حتي مقابل افغانستان و تاجيكستان هم تيم اصلي را بردند. خدا وكيلي يا نمي‌دانيد يا خودتان را به خواب زده‌ايد، پس بقيه بازيكنان چه مي‌شوند. اين همه دروازه‌بان در ليگ حضور دارند اما هنوز با دو دروازه‌بان از جام جهاني تا به امروز بازي كرده‌ايم. اين كار را مي‌كنيد كه چه شود؟ پس چه زماني بايد دروازه‌باناني مانند مسعود محمدي ديده شوند؟»

او با تاكيد دوباره بر روي ترس فدراسيون‌نشينان از باخت اضافه كرد: «من همزمان حضورم در تيم‌ ‌ملي بارها باخته‌ام اما يك نفر نگفت بالاي چشمت ابرو است. چرا اينقدر از باخت‌ مي‌ترسيد؟ من با توجه به اينكه سال‌ها در فوتسال كويت حضور داشتم، شخص هماهنگ‌كننده كويتي را به عباس ترابيان وصل كردم و ترابيان هم موافق رفتن بود. ضمن اينكه با توجه به روابط ديپلماتيك ايران و كويت، اين تورنمنت مي‌توانست اين روابط را تحكيم بخشد اما مسوولان فدراسيون چون ديد ندارند، اين مسائل را نتوانستند ببينند. متاسفانه تيغ دست زنگي مست افتاده است. آنها نه‌تنها فوتسال را نمي‌بينند، بلكه روابط ديپلماتيك را هم در نظر نمي‌گيرند.»

او البته سوالات ديگري هم دارد: «چرا تيم‌ ‌ملي المپيك را به اين تورنمنت اعزام نكرديد؟ والله فوتسال اين مملكت قرار است بعد از شما هم به راهش ادامه‌ دهد؛ چه زيرسازي‌اي كرده‌ايد؟ چه بازيكناني جايگزين نسل فعلي خواهند شد. سرمربيگري تيم «ب» را هم به ناظم الشريعه داده‌اند اما نمي‌دانم چه كسي اين انتخاب را كرده است. ۲۸ مربي در كشورمان داريم كه مدرك سطح سه جهان را دارند. مدركي كه هيچ كشوري نتوانسته است آن را پاس كند؛ آيا نبايد از اين پتانسيل‌ استفاده كنيم؟ از تيم نونهالان گرفته تا تيم بزرگسالان را به يك نفر داده‌اند. حتي استعداديابي نونهالان را هم سرمربي تيم‌ ‌ملي بزرگسالان انجام مي‌دهد. اصلا اجازه نمي‌دهند كه كسي جلو بيايد؛ مبادا كسي پيدا شود كه محبوبيتي به دست آورد. اين داستان تا چه زماني ادامه‌ خواهد داشت و همه سكوت خواهند كرد؟ هيچ كس در شرايط فعلي حرفي نمي‌زند كه يك وقت به تريج قباي آقايان
برنخورد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون