• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4057 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

رييس‌جمهور ايران در ديدار با ولاديمير پوتين:

اگر از منافع برجام بهره‌مند نشويم، تصميم جديدي خواهيم گرفت

حسن روحاني روز چهارشنبه در ديدار با ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري فدراسيون روسيه در آنكارا، با تبريك اعتماد مجدد مردم روسيه و انتخاب مجدد وي به عنوان رييس‌جمهوري اين كشور با راي بالا، گفت: روابط و همكاري‌هاي ايران و روسيه با اراده مصمم دو دولت در سطح خوبي قرار دارد و بيش از پيش گسترش خواهد يافت.

وي با تاكيد بر ضرورت اجراي دقيق توافق‌هاي ايران و روسيه در حوزه‌هاي اقتصادي، انرژي، حمل و نقل و ترانزيت، اظهار داشت: توسعه و تسهيل هرچه بيشتر مناسبات بانكي رفت و آمد براي تجار و مردم دو كشور، تحرك بيشتري به روابط اقتصادي و تجاري تهران- مسكو مي‌بخشد. روابط تجاري و مبادلات با استفاده از پول ملي، دو كشور را در رسيدن به اهداف مورد نظر در مناسبات و همكاري‌ها نزديك‌تر خواهد كرد.

روحاني با اشاره به اينكه همكاري‌هاي ايران و روسيه در سطح راهبردي ادامه خواهد يافت، تاكيد كرد: روابط دوجانبه و چندجانبه ايران و روسيه به ويژه در اين اجلاس بايد در راستاي ادامه فرآيند صلح، ثبات و روند سياسي و تحقق خواست مردم در سوريه ادامه داشته باشد.

وي روابط و همكاري‌هاي تهران- مسكو در بخش‌هاي مختلف را مثبت ارزيابي كرد و با اشاره به اينكه روساي جمهور دو كشور در طول چهار سال گذشته 12 ديدار با هم داشته‌اند، گفت: ايران و روسيه در بسياري از موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه در مساله سوريه ديدگاه‌هاي مشترك و همكاري‌هاي مثبت و سازنده‌اي با هم دارند.

روحاني با بيان اينكه همه بايد نسبت به تعهدات خود در برجام پايبند باشند، تاكيد كرد: اگر شرايطي پيش بيايد كه نتوانيم از منافع برجام بهره‌برداري كنيم، تصميم جديدي اتخاذ خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر ادامه همكاري‌هاي ايران و روسيه در راستاي توسعه ثبات و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم تا در يمن هرچه سريع‌تر بمباران‌ها و كشتار مردم متوقف و نيازهاي غذايي و دارويي مردم اين كشور با كمك جامعه جهاني تامين شود.

پوتين: روسيه مصمم به سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي در ايران است

ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار با اشاره به روابط و همكاري‌هاي مثبت و نزديك ايران و روسيه در زمينه مسائل دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه در موضوع سوريه، بر ضرورت گفت‌وگوي دايم و هميشگي مسوولان دو كشور در راستاي گسترش مناسبات تهران- مسكو تاكيد كرد.

وي با اشاره به اينكه روابط ايران و روسيه در سطوح عالي سياسي، اقتصادي، انرژي و دفاعي ادامه مي‌يابد، گفت: روسيه مصمم به سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي در ايران است.

رييس‌جمهوري روسيه خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم با تقويت مبادلات بانكي، از پول ملي دو كشور در مبادلات تجاري استفاده كنيم.

پوتين با تاكيد بر پايبندي ايران به تعهدات خود در برجام، اظهار داشت: پايبندي همه طرف‌ها به تعهدات خود در اين توافق ضروري بوده و جامعه بين‌المللي بايد از پايداري برجام حمايت كند، چرا كه هرگونه ضربه به برجام، خدشه به ديپلماسي در سطح منطقه و جهان است. ايران يك قدرت بزرگ منطقه‌اي با ملتي هوشمند است و بايد جايگاه، حقوق و منافع خود را در سطوح ملي و منطقه‌اي داشته باشد و ساير كشورها به آن احترام بگذارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون