• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4057 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

گل رويايي رونالدو و تشويق يوونتوسي‌ها در شب ناكامي بوفون

پرواز بر فراز آشيانه فاخته

اشرف جمشيديان

 

 

يوونتوس براي جبران شكست فينال فصل قبل ليگ قهرمانان مقابل رئال مادريد قرار گرفته و اميدوار بود در خانه، كهكشاني‌ها را شكست داده و با توقف اين تيم در مادريد راهي مرحله بعد شود؛ اما گل رويايي كريستيانو رونالدو تمام نقشه‌هاي اين تيم را نقش بر آب كرد تا بانوي پير ايتاليا در شب ناكامي بوفون افسانه‌اي شاهد تشويق رونالدو به دست هواداران تورين باشد. حالا همه از جادوي پسر پرتغالي كه به اوج آمادگي بازگشته است در خط حمله رئال مي‌گويند؛ جادوي قيچي برگردان كه همه را به وجد آورده تا از يكي از زيباترين گل‌هاي برنده توپ طلا حرف بزنند. يوونتوس با اميد به اينكه در 180 دقيقه و بازي رفت و برگشت رئال را متوقف خواهد كرد راهي ميدان شد، هدف آنها اين بود كه در خانه گل نخورند و شايد اگر در نيمه نخست گلي دريافت نمي‌كردند مي‌توانستند آنچه در سر داشتند را پياده كرده و بازي را به نفع خود تمام كنند؛ اما تيم مهمان خيلي زود به گل رسيد. پاس خوب مارسلو به ايسكو باعث شد هافبك اسپانيايي در شرايط خوبي قرار بگيرد و او با يك پاس دقيق توپ را به دو مهاجم تيمش رساند كه رونالدو توانست ضربه نهايي را بزند و در دقيقه 3 مادريد را با يك گل پيش اندازد و اين كار را براي ميزبان سخت كرد تا در ادامه گل‌هاي دوم و سوم را دريافت كند. يوونتوس براي به تساوي رساندن بازي تلاش مي‌كرد اما حمله‌هاي اين تيم بي‌ثمر بود. ميزبان چند فرصت گلزني به دست آورد كه يكي از موقعيت‌ها با درخشش كيلور ناواس از دست رفت. از طرفي مادريد توانست با ضربه توني كروس دروازه تيم توريني را به لرزه در آورد. در نيمه دوم فشار يوونتوس كمي بيشتر شد؛ اما كار به جايي نبردند تا اينكه رونالدو در دقيقه 62 با پرواز بر فراز دروازه بوفون و يك ضربه قيچي برگردان گلزني كرد. اشتباه خط دفاعي باعث شد دروازه يوونتوس به راحتي باز شود. در دقيقه 71 مارسلو آغازگر يك حمله شد و در يك كار تيمي دوباره توپ به مدافع برزيلي رسيد. او گل سوم تيمش را به ثمر رساند.

رونالدو: فوق‌العاده‌ بود؛ از هواداران يووه متشكرم

كريستيانو رونالدو، مهاجم رئال مادريد در مورد گل قيچي‌برگردانش گفت‌: گل فوق‌العاده‌اي بود. يكي از بهترين گل‌هاي دوران ورزشي‌ام محسوب مي‌شد. اين گل هميشه در يادها خواهد ماند. به عبارتي بهترين گل من بود. مدت‌ها بود كه به دنبال چنين گلزني بودم. امروز تلاش كردم و به بهترين شكل ممكن به آن رسيدم. خيلي خوشحال و شاد هستم. هم به خاطر خود و هم به خاطر تيم. انتظار چنين گلي را نداشتم. ما توانستيم برابر تيم بزرگي پيروز شويم و سه گل به ثمر برسانيم. شب فوق‌العاده‌اي بود. رونالدو در مورد تحسين تماشاگران يوونتوس اظهار كرد: لحظه فوق‌العاده‌اي براي تيم بود. از آنها تشكر مي‌كنم. از همه طرفداران يوونتوس تشكر مي‌كنم. آنها نسبت به من فوق‌العاده‌ عمل كردند. هرگز در دوران بازي‌ام چنين اتفاقي رخ نداده بود. رفتارشان باور‌نكردني بود. خيلي خوشحال هستم. رونالدو توانست ركوردشكني كند و در نهمين بازي پياپي در ليگ قهرمانان اروپا گلزني كند. ستاره پرتغالي در اين رابطه گفت‌: پيش از اينكه شما به اين موضوع اشاره كنيد از اين ركوردشكني خبر نداشتم. به ثبت ركوردهاي جديد علاقه‌مند هستم. دوست دارم در ليگ قهرمانان اروپا بازي كنم و نتيجه‌ فوق‌العاده‌اي را كسب كرديم. با اين حال بازي برگشت در خانه باقي‌ مانده است و يوونتوس تيم سرسختي است.

آلگري: رئال ويرانگر است

سرمربي يوونتوس بعد از شكست برابر رئال تاكيد كرد كه درخشش رئال در ليگ قهرمانان تصادفي نيست. آلگري گفت‌: وقتي برابر تيم بزرگي همچون رئال‌مادريد بازي مي‌كنيد براي پيروز شدن بايد خوش‌شانس هم باشيد. يك ساعت بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم و ديبالا قبل از گل دوم رئال مادريد مي‌توانست كار ما را راحت كند و بازي را به تساوي كشاند. رئال مادريد در استفاده كردن از فرصت‌هاي گلزني خود ويرانگر است. قهرماني در سه دوره از چهار دور اخير ليگ قهرمانان اروپا اصلا تصادفي نيست.

بعد از گل سوم تقريبا صعود ما به دور بعد غير‌ممكن شده است. نسبت به فصل قبل بهتر و پخته‌تر ظاهر شديم. بعد از اخراج ديبالا و گل دوم رونالدو كار براي ما تمام شد. در چنين ديدارهايي براي پيروز شدن و نتيجه‌‌گرفتن به شانس نياز است. حداقل بايد يك گل در اين ديدار به ثمر مي‌رسانديم.

زيدان: به رونالدو حسودي مي‌كنم

زين‌الدين زيدان، سرمربي رئال‌مادريد گفت‌: خيلي خوشحال هستم. همه بايد خوشحال باشيم، پيروزي سه بر صفر در زمين يوونتوس كمتر اتفاق مي‌افتد. من نيز مانند ديگران هستم. درست است كه اكنون سرمربي هستم اما طرفدار فوتبال هستم. به خاطر گلي كه كريستيانو رونالدو به ثمر رساند خوشحال هستم. او بازيكن متفاوتي است و مي‌تواند چنين كارهايي را انجام دهد. ما خوشحال هستيم كه او را در اختيار داريم. گل رونالدو مي‌تواند يكي از زيباترين گل‌هاي تاريخ فوتبال محسوب شود. از اين اتفاق خوشحال هستم اما كمي به او نيز حسادت مي‌كنم. جان لوئيجي بوفون پس از اين بازي به ارزشمندي ليونل مسي و كريستيانو رونالدو اشاره كرد كه مانند ديگو آرماندو مارادونا و پله هستند. زيدان در اين رابطه اظهار كرد: گل رونالدو من را به ياد گل‌هاي ديگر نينداخت. بوفون حتما دلايل خاص خودش را در اين رابطه دارد نبايد چنين بازيكناني را زير سايه كسي قرار داد. سرمربي فرانسوي در مورد حضور احتمالي‌اش در يوونتوس اظهار كرد: در حال‌ حاضر در رئال مادريد خشنود هستم. اين باشگاه بزرگ است و تاريخ ارزشمندي دارد. در اينجا مي‌توانم به نتايج مورد‌نظر دست پيدا كنم و تا زماني كه من را بخواهند در مادريد خواهم ماند.

بوفون: شكست در خانه براي يوونتوس
ننگ است!

جان لوئيجي بوفون، سنگربان و كاپيتان يوونتوس گفت‌: بسيار ناراحت هستيم. براي يووه ننگ و عار بزرگي است كه در خانه با اين نتيجه تن به شكست دهد. وقتي برابر تيم بزرگي همچون رئال‌مادريد بازي مي‌كنيد بايد نهايت تمركز را داشت. بايد اين پيروزي را به رئال مادريد تبريك گفت‌؛ آنها قوي‌ترين و بهترين تيم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون