• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4057 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

تمجيد فيبا از درخشش كاپيتان تيم بسكتبال نوجوانان ايران

تيم‌ملي بسكتبال نوجوانان ايران در دومين ديدارش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي جام جهاني به مصاف چين تايپه رفت و ۹۳ بر ۸۴ به برتري رسيد. فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي از اين برد نوجوانان ايران و البته درخشش متين آقاجان‌پور، كاپيتان تيم ملي نوشته است.

در گزارش فيبا آمده است: تيم‌ ‌ملي ايران در دومين ديدارش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا ۹۳-۸۴ تيم چين تايپه را شكست داد و در صدر گروه C ايستاد. متين آقاجانپور عملكرد خوبي براي ايران به نمايش گذاشت و با ۳۹ امتياز نقش محوري زيادي در اين پيروزي ايفا كرد. او عملكرد خوبي در امتيازآوري داشت و همچنين ۱۰ ريباند و سه توپ‌ربايي نيز ثبت كرد.

بايد اعلام كنيم كه او با مجموع امتيازهايش در اين مسابقه سومين بازيكن امتيازآور تاريخ اين مسابقات نام گرفت. در واقع ايران در اين مسابقه سريع‌تر از چين تايپه بازي كرد. قهرمان غرب آسيا ابتدا ۲۸ بر ۲۱ عقب افتاد، اما در كوارتر بعدي قبل از اينكه حريف بخواهد نتيجه‌ را حفظ كند، بازي را به سود خود كرد و ۲۹ – ۱۹ در كوارتر دوم به برتري رسيد تا در نيمه پيروز ميدان شود. بازي تند و تيز ايران در نيمه دوم ادامه‌ پيدا كرد. آقاجانپور در كنار رقابت در تركيب ايران رقابتي جالب با همتاي خود در چين تايپه نيز داشت. چن چيانگ، بازيكن روبروي او بود كه در اين مسابقه ۲۰ امتياز آورد، اما در مجموع اين ايران بود كه عملكرد بهتري داشت و توانست پيروزي خود را رقم بزند.

بايد اشاره كنيم كه متين آقاجانپور كه امروز ستاره ايران بود، از طرف بازيكناني همچون محمد سينا واحدي كه ۱۸ امتياز آورد و همچنين عليرضا مرتضوي كه ۱۲ امتياز و ۹ ريباند ثبت كرد، حمايت شد. با اين پيروزي ايران مستقيما راهي مرحله يك چهارم نهايي شد و منتظر مي‌ماند تا حريفش در اين مرحله را بشناسد. فدراسيون بسكتبال

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون