• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4066 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين

درخواست خادم ازشوراي عالي امنيت ملي

از «مفت بازي» بيزاريم...

وحيد جعفري

 رسول خادم به نمايندگي از خانواده بزرگ كشتي با ارسال نامه به اعضاي محترم شوراي امنيت ملي از آنها درخواست كرد با ورود تيم ديپلماسي كشور در برابر مناسبات امريكايي – صهيونيستي كميته بين‌المللي المپيك، مانع از محروميت كشتي گيران و تعليق كشتي ايران شوند.

خادم در بخشي از اين نامه با اشاره به اينكه تلاش‌ها و تقاضاي كمك خانواده بزرگ كشتي در چهارماه گذشته و به ويژه دوماه اخير براي حل اين مشكل به نتيجه‌اي نرسيده است از اعضاي محترم شوراي امنيت ملي خواست تا با توجه به كارنامه مديريتي كميته بين‌المللي المپيك در چشم بستن در برابر مواضع سياسي كشورهاي دنيا و برخوردهاي دوگانه اين نهاد كه نشان‌دهنده مناسبات ديپلماتيك در درون كميته بين‌المللي المپيك است با ورود تيم‌هاي ديپلماسي واجد شرايط براي مذاكره با كميته بين‌المللي المپيك، در اين زمينه از ورزش ملي كشور دفاع شود.

خادم در ادامه اين نامه با اشاره به اينكه رقابت‌هاي جهاني كشتي از تيرماه آغاز مي‌شود و زمان بسيار محدود و فعاليت ديپلماتيك كاري زمان‌بر است و قهرمانان ملي در صف اول ميدان پرچمدار دفاع از آبرو و عزت ايران هستند، خواستار دستور اقدام عاجل در اين زمينه شد.

 

متن نامه ارسالي به شرح زير است:

اعضاي محترم شوراي عالي امنيت ملي

با سلام

نزديك به چهار ماه است كه ورزش ملي كشور، كشتي، در مواجهه با مناسبات حاكم بر «كميته بين‌المللي المپيك»، دچار مساله و مشكل جديدي شده كه پيش از اين، مواجه نبود. مطمئن هستم كه درجريان مساله افزايش محروميت‌هاي قهرمانان ملي كشتي در مواجهه با نمايندگان رژيم صهيونيستي هستيد؛ موضوعي كه فراتر از محروميت قهرمانان ملي اين رشته، كه پرچم‌دار كسب افتخار و آبروي ملي در ميادين بزرگ المپيك و جهاني براي كشور بوده و هستند، كشتي كشور را نيز با خطر تعليق مواجه ساخته است.

پس از تلاش خاموش براي متوجه ساختن دوستاني كه مسوولان اصلي پيگيري اين مساله هستند و گريز ايشان از انجام پيگيري‌هاي جدي و لازم، به ناچار حدود دوماه است كه خانواده بزرگ كشتي ايران، براي حمايت از قهرمانان ملي كشتي كشور، به طور مستقيم از شما رجال محترم سياسي، كه تصميم‌گيران اصلي درباره مواضع سياسي و فعاليت‌هاي ديپلماتيك كشور در عرصه بين‌المللي هستيد، تقاضاي كمك نموده‌اند. درخواست خانواده بزرگ كشتي ايران اين است كه به دستگاه ديپلماسي كشور ابلاغ كنيد تا براي حمايت از قهرمانان ملي كشتي و به طور كلي ورزش ايران، دربرابر مناسبات امريكايي- اسراييلي «كميته بين‌المللي المپيك»، كه مردم عزيز كشورمان را از كسب افتخارات ملي توسط قهرمانان نام‌آورشان محروم‌ مي‌كند، با ورود تيم‌هاي ديپلماسي واجد شرايط به كميته ياد شده، دفاع شود. لازم به توضيح مي‌داند، در كارنامه مديريتي «كميته بين‌المللي المپيك»، ده‌ها مصداق از چشم بستن در برابر مواضع سياسي كشورهاي دنيا وجود دارد. دربرابر اين چشم پوشي‌ها، مثال‌هاي متعددي نيز از اختصاص جرايم و محروميت‌هاي مختلف در قبال رفتارهاي سياسي ورزشكاران به چشم مي‌خورد. اين برخوردهاي دوگانه از سوي اين نهاد بين‌المللي، نشان از آن دارد كه مناسبات ديپلماتيك دردرون كميته بين‌المللي المپيك، كاربرد جدي داشته و مي‌تواند در سرنوشت قهرمانان ملي ما، در مواجهه با سياست‌هاي جديد آن، به‌شدت موثر باشد. رجال محترم سياسي، قهرمانان ملي ما از شكست دربرابر حريفان هراسي ندارند، ما از «مفت بازي» بيزاريم... عدم حمايت ديپلماتيك از قهرمانان ملي دربرابر سياست‌هاي جديد كميته بين‌المللي المپيك، مصداق بارز مواضعي نادرست است. از تيرماه تا آبان ماه سال جاري، قهرمانان ملي كشتي ايران مي‌بايد در هشت مسابقه جهاني شركت كنند. در تك‌تك اين مسابقات، خطر محروميت‌هايي كه ذكر شد، كشتي گيران تيم‌هاي ملي و به طور كلي كشتي كشور را تهديد مي‌كند. زمان بسيار محدود است و فعاليت ديپلماتيك كاري است كه نياز به زمان دارد. متاسفانه عدم دغدغه مديراني كه بايد در اين مدت پيگير اين مساله مهم و حياتي ورزش ملي كشور مي‌بودند، و شايد دغدغه «معاش سياسي» از سوي ايشان، چهارماه زمان را از ما گرفت. گمان نمي‌شود «سكوت» و «سكون» پاسخي مناسب براي درخواست منطقي و كاملا كاربردي قهرمانان ملي كشور باشد. به ياد داشته باشيم، در ميادين مبارزه ورزشي، قهرمانان ملي ما، در صف اول ميدان، پرچمدار دفاع از آبرو و عزت ايران هستند؛ عزت و آبرويي كه براي مردم ما بسيار ارزشمند است و در شرايط اجتماعي و اقتصادي موجود، بيش از گذشته بدان دلخوشند و با افتخارات و غرور ملي آن زندگي مي‌كنند... منتظر اقدام عاجل و اجرايي شما در حمايت از قهرمانان ملي كشور هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون