• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4066 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين

دستور استاندار براي شروع تحقيقات درباره اتفاقات سيستان و بلوچستان

نوسانات قيمت ارز، دستگيري مرتضوي، جوسازي‌هاي احمدي‌نژادي‌ها و... جايي براي اخبار درگيري‌هاي سيستان و بلوچستان باقي نمي‌گذارد اما وقتي توسط مقامات رسمي تاييد شود كه يك كودك كشته شده، وضع فرق مي‌كند. گفته مي‌شود جريان از اين قرار است كه ماموران نيروي انتظامي پاسگاه دلگان پنجشنبه شب گذشته (23 فروردين) به خودروي يك متهم تيراندازي كردند و نتيجه اين تيراندازي كشته شدن مسلم بامري معروف به رياضي ۲۷ ساله، برادر او حمزه بامري ۱۸ ساله، خواهرزاده آنها حسنا بامري ۳ ساله و يعقوب بامري ۱۹ ساله بود.

روايت فرماندار

رسانه‌هاي رسمي اين اتفاق را چندان جدي نگرفتند اما عكس‌هاي اين چهار نفر آنقدر در فضاي مجازي دست به دست شد كه هوشنگ بامري، فرماندار دلگان توضيحاتي ارايه كند. او كه اتفاقا با كشته‌شدگان هم‌طايفه‌اي است، به ايلنا گفت: «اوايل بهمن ماه سال گذشته يك نفر قاچاقچي مواد مخدر به پاسگاه انتظامي شهرستان دلگان تير‌اندازي كرد و از محل حادثه متواري شد. نيروهاي امنيتي با داشتن حكم قضايي پيگير موضوع شده و شامگاه جمعه در 2 كيلومتري شهر دلگان و در محور اصلي در حالي كه اين متهم به همراه 3 نفر ديگر كه دو جوان 18و23 ساله و يك كودك 3 ساله بود دستور توقف دادند كه متهم قصد فرار از محل را داشت. با شليك گلوله از سوي نيروهاي امنيتي به سوي خودرو هر 4 نفر كشته شدند.» آن‌طور كه در خبر ايلنا آمده است، پيش از اين نيز در حادثه تيراندازي پليس در يكي از شهرهاي سيستان و بلوچستان يك كودك 4ساله قرباني درگيري‌ها شد. سايت خبري محلي دلگان‌پرس در مورد مسلم بامري نوشته است « اين شرور سابقه مشاركت در گروگانگيري، شرارت و ناامني در منطقه، حمل مواد مخدر و درگيري با پرسنل خدوم نيروي انتظامي را در كارنامه خود داشته است.»

پاسخ استاندار

نه محمد‌نعيم اميني‌فرد، نماينده ايرانشهر و دلگان در مجلس شوراي اسلامي تلفن خود را جواب مي‌دهد نه ديگر نمايندگان استان. اميني‌فرد اما با يك پيامك به موكلين معترض خود پاسخ داده است. به گواهي تصويرهاي منتشر شده از اين پيامك‌ها، اميني‌فرد نوشته است: «سلام من در حال پيگيري هستم ولي خودتان هم همت داشته باشيد حداقل مكتوب و چند هزار نفري شكايت به مقام رهبري و استانداري و وزارت كشور عرض حال كنيد.» علي‌اصغر ميرشكاري، معاون سياسي، امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان در پاسخ به پيگيري‌هاي «اعتماد» جواب مشخصي نداد و گفت: «روايت ما همان روايت فرماندار است. من شما را نمي‌شناسم كه توضيح بيشتري دهم.» سيد دانيال محبي، استاندار سيستان و بلوچستان اما با حوصله بيشتري پاسخ داد. او گفت: «ايران نبودم و اطلاع دقيقي از شرح ماجرا ندارم. پيش از اين ماجراي ديگري مطرح بود اما اكنون جوسازي‌هايي شده است.» محبي افزود: «به معاون امنيتي خود گفتم كه پيگيري كنند و حقيقت مشخص شود.» پيشنهاد او اين بود كه تيمي مركب از اداره كل امنيتي استان، واحد بازرسي و يكي از اهالي منطقه به مساله رسيدگي كنند و روشن شود كه اصل ماجرا چيست.

 

دانيال محبي، استاندار سيستان و بلوچستان درباره تيراندازي ماموران نيروي انتظامي پاسگاه دلگان به يك خودرو: ايران نبودم و اطلاع دقيقي از شرح ماجرا ندارم. پيش از اين ماجراي ديگري مطرح بود اما اكنون جوسازي‌هايي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون