• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4090 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

محمدجواد ظريف، وزير خارجه:

خيالبافي نمي‌كنيم

فهرست مندرج در بيانيه مشترك بروكسل، فهرستي از كارهايي است كه بايد انجام شود. اين اقدام‌ها بايد عملياتي، جزيي و ريز شود تا براساس آن بتوانيم تصميم بگيريم كه اين گام‌ها تا چه مقدار مي‌تواند منافع ايران را تضمين كند.

نشست بروكسل براي شروع اقدام مناسبي بود و پيام سياسي مهمي را ارسال كرد، اما اين پايان كار نيست و تصميم گرفتيم از ابتداي هفته آينده رايزني‌ها را شروع كنيم. از هفته آينده جلسات فشرده كارشناسي در داخل اروپا و در مشورت با ما انجام مي‌شود تا ما اطمينان حاصل كنيم اقداماتي كه مي‌كنند از نظر ما كفايت مي‌كند.

آنچه قابل حصول از اين مذاكرات است را اخذ كرده و به تهران ارايه خواهيم داد و تصميم‌گيري در سطح عالي كشور انجام خواهد شد.

از مسائلي كه در نشست‌هاي بروكسل مطرح شد ضرورت اجراي تعهداتي بود كه در حوزه حمل و نقل دارند و در بيانيه موگريني به مساله حمل و نقل اشاره‌اي شده بود.

دليل وضع تحريم عليه ولي‌الله سيف، رييس بانك مركزي عصبانيت امريكا از شرايطي است كه پيش آمده و ما بايد توقع داشته باشيم امريكايي‌ها از اين حركات عصبانيت بيشتر نشان دهند.

ما در چارچوب واقعيات صحبت مي‌كنيم؛ اروپايي‌ها متحد امريكا هستند و قرار نيست اروپا روابطش را با امريكا كنار بگذارد. ما دنبال خيالبافي نيستيم كه اروپا روابطش را با امريكا به هم بزند، چنين چيزي نه امكان‌پذير است و نه اروپايي‌ها اين را مي‌گويند، بلكه به دنبال اين هستيم اروپايي‌ها از منافع خود دفاع كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون