• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4090 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

مسجدجامعي: بايد براي ورود گشت‌ ارشاد مرز تعيين كنيم

احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران با اشاره به برخورد خشونت‌آميز گشت ارشاد با دختر جواني در يكي از پارك‌هاي تهران كه واكنش‌هاي فراواني هم در فضاي مجازي به دنبال داشت، گفت: «حجاب در كشور ما قانون است، اما حفظ حقوق شهروندي هم قانون است و نمي‌شود براي اجراي قانون، رفتار غيرقانوني داشت و خارج از روال معمول عمل كرد. امنيت و اخلاق كنار هم چيده نمي‌شوند. در پارك شهر، گشت ارشاد گذاشته شده و من نمي‌دانم چه نيازي است گشت ارشاد در چنين پاركي وجود داشته باشد چراكه اين پارك محل رفت و آمد خانواده‌هاست و در وسط شهر قرار دارد.»

اين عضو شوراي شهر تهران در ادامه سخنانش گفت: «اگر گشت‌ ارشاد بخواهد بسط پيدا كند ممكن است در آينده وارد نمايشگاه‌ها، كتابفروشي‌ها، رستوران‌ها، سينما‌ها، كافه‌ها و غذاخوري‌ها بشود و ما به عنوان نمايندگان مردم بايد مرزهايي را تعريف كنيم و اين مساله كاري عملياتي و اجرايي است. »

مسجد جامعي با بيان اينكه بايد مشخص شود گشت ارشاد بر چه اساس و مبنا و رويكردي وارد پارك‌ها مي‌شود؟ ادامه داد: «پيشنهاد كردم كه كميته‌اي در شوراي شهر تحت عنوان كميته حقوق شهروندي فعال شود و اين كميته مي‌تواند در مورد مسائل اينچنيني گفت‌وگو كرده و از پليس در اين رابطه گزارش بخواهد. وظيفه پليس ايجاد امنيت است و بين ايجاد امنيت و اخلاق تضاد وجود دارد، مثل اين است كه از وزارت ارشاد بخواهيم كار پليسي انجام دهد و بگويند مبارزه با قاچاقچيان را به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده‌ايد.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون