• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4133 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

خبر

بعيد نيست «رييسي» رييس مجلس شود

امير واعظ آشتياني، فعال سياسي اصولگرا درباره اقدامات سيد ابراهيم رييسي براي شركت در يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و اينكه آيا نامزد دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري مي‌تواند به عنوان ليدر جريان اصولگرايان باز هم در راس قرار گيرد، گفت: معتقدم حضور هر فرد يا افرادي كه عامل وحدت و انسجام اصولگرايان شود و بتواند به طور نسبي اين وحدت را ايجاد كند، عملي مثبت است. به گزارش ايلنا، وي راي رييسي در انتخابات رياست‌جمهوري را قابل توجه دانست و گفت: ادبيات آقاي رييسي به گونه‌اي بود كه توانست ۱۶ ميليون راي را با خود همراه داشته باشد اين امر خود زمينه‌ساز يك نگاه ويژه نسبت به ايشان شد. حال اگر فرض را بر اين بگيريم كه ايشان در انتخابات مجلس شركت كند، معتقدم كه اگر انسجام و وحدت اصولگرا در سطح كشور برقرار باشد و بتوانند اكثريت مجلس را به دست گيرند، هيچ بعيد نيست آقاي رييسي را به عنوان رييس مجلس انتخاب كنند. واعظ آشتياني در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه اگر در انتخابات يازدهمين مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني كه چندين دوره رياست مجلس را بر عهده داشته است شركت كند، آيا فكر مي‌كنيد بازهم رييسي به عنوان رييس مجلس انتخاب شود، گفت: تا انتخابات يك فرصت قابل توجهي داريم و تا آن زمان هم اتفاقات رنگارنگي را شاهد هستيم چرا كه فضاي سياسي ايران نشان داده اتفاقات قابل پيش‌بيني نيست و اتفاقات خاص مي‌تواند معادلات را به هم بزند.

 

مردم بايد از همه تصميمات دولت آگاه باشند

محمود صادقي، نماينده تهران در همايش «قانون‌گرايي و حقوق شهروندي» با بيان اينكه براي تحقق حقوق شهروندي بايد مسير بلندمدتي را پيش‌بيني كنيم، گفت: اين گونه نيست كه دولت و حاكميت به صورت يك سويه حكمراني بكند و مردم مجبور به تبعيت باشند.

به گزارش ايسنا، نماينده مردم تهران ادامه داد: يكي از نشانه‌هاي جامعه‌اي كه مردم از حقوق شهروندي برخوردارند، دسترسي به اطلاعات است؛ در واقع مردم بايد بدانند كه دولت چه تصميمي مي‌گيرد و چه قوانيني تصويب مي‌كند. همچنين بخشنامه‌ها و تصميماتي كه گرفته مي‌شود بايد در اختيار مردم قرار گيرد. يكي از آسيب‌هاي تحريم، بسته شدن فضاي اطلاعاتي و محدود شدن دسترسي به اطلاعات به خاطر شكل‌گيري شرايط امنيتي است. در اين ميان متاسفانه عده‌اي از رانت اطلاعاتي استفاده مي‌كنند.

عمده دارندگان معوقات بانكي با مسوولان در ارتباط هستند

مجتبي ذوالنوري، نماينده قم و عضو فراكسيون ولايي مجلس با بيان اينكه مفسدان اقتصادي با استفاده از شيوه‌هايي مسوولان را دچار اشتباه در تشخيص مي‌كنند، گفت: در حال حاضر متاسفانه عمده معوقات بانكي متعلق به بيش از 80 نفر است و اين افراد هم به نحوي بعضا ارتباطاتي را با برخي از مسوولان دارند. به گزارش اعتماد آنلاين، ذوالنوري با تاكيد بر اينكه اراده‌اي براي برخورد با فساد در مجلس نيست، گفت: اميدواريم مجلس در خصوص مبارزه با فساد وظيفه خود را انجام دهد، البته من به كار مجلس اميد ندارم و اراده‌اي براي مبارزه با فساد نمي‌بينم. براي مثال در موضوع موسسات مالي زماني كه يك نماينده مجلس دهم حدود 40 ميليارد تومان در موسسات مالي گذاشته و بالاي 40 درصد سود مي‌گرفته آن نماينده زير پوشتي تلاش نخواهد كرد كه مشكل موسسات مالي به اين زودي حل نشود.

 

امام جمعه مشهد: ژنرال‌هاي امريكا از خواب جنگ با ايران مي‌ترسند

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد گفت: اكنون امريكا سر يك دوراهي قرار دارد. براي رسيدن به ايران مطلوب يا بايد حمله نظامي كند يا تحريم‌ها را افزايش دهد. راه اول براي امريكا، راه بسته‌اي است كه خودشان نيز آن را مي‌دانند و آن را تجربه كرده‌اند و متوجه شده‌اند كه اين مساله امكان‌پذير نيست. به گزارش تسنيم، وي افزود: قدرت نظامي ما به قدري است كه اگر ژنرال‌هاي نظامي امريكا خواب جنگ با ايران را ببينند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامي ما آماده است كه اگر يكي بخورد 100 تا خواهد زد. آنها قدرت نظامي ما را در برابر داعش و جنگ هشت ساله و در سوريه و عراق ديده‌اند. قدرت نظامي ايران را جرات ندارند و نمي‌توانند ناديده بگيرند.

واكنش ولايتي به درخواست دستگيري‌اش در روسيه

علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در پاسخ به اين سوال كه يك قاضي آرژانتيني از طريق وزارت امور خارجه و سفارت روسيه درخواست كرد كه اين كشور شما را به اتهام دخالت در حملات تروريستي 1994 دستگير كند، گفت: اين آقاي قاضي آرژانتيني از وابستگان موساد اسراييل است و به خاطر حقوقي كه از موساد مي‌گيرد، اظهاراتي مي‌كند. به گزارش ايسنا، ‌وي افزود: اين درخواست به اين خاطر اكنون مطرح شده كه رژيم صهيونيستي و امريكا از همكاري روسيه و ايران راضي نيستند. همكاري روسيه و ايران دشمنان زيادي دارد.

 

پيشنهادات نوبخت به روحاني

به گزارش ايلنا، در پي دستور رييس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه براي ارايه راه‌حل‌هاي پيشنهادي براي مقابله با دور جديد تحريم‌ها در اجلاس مديران كشور، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌اي به رييس‌جمهور ۱۲ بسته اجرايي را در قالب برنامه جامع پيشنهادي مقابله با آثار تحريم‌ها ارايه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون